Які продукти і на скільки здорожчали цього року

02 грудня 2019, 19:26

Асоціація постачальників торговельних мереж дослідила динаміку цін на продукти з початку року за власним моніторингом і порівняла їх з даними статистики. Соціальними продуктами називають 31 продукт.

"За нашими власними даними соціальний продуктовий кошик за перші десять місяців 2019 року подорожчав на 5,9%, із 1233 грн на початку року до 1306,1 грн на кінець жовтня 2019 року. За даними офіційної статистики, соціальні продукти зросли в ціні на 4,7%, із 1193,6 грн до 1249,8 грн", - зазначає голова Асоціації Олексій Дорошенко.

За його словами, картопля, яблука та гречка очолили список продуктів, які найбільше подорожчали цього року.

Порівняння зростання або падіння цін із січня по жовтень цього року окремо по деяким продуктам:

Хліб

Житній хліб, за даними Асоціації постачальників торговельних мереж, подорожчав із початку року на 14,7%, а за даними статистики він додав 12,6%. Пшеничний хліб із борошна першого ґатунку за нашим власним моніторингом став дорожче на 14,5%, а за державними даними – на 10,3%. За пшеничний хліб із борошна вищого ґатунку ми платимо більше за даними Асоціації на 9,2%, а за статистикою – на 8,3%.

Батон продається дорожче за альтернативним спостереженням на 8,3%, за даними статистики – на 7,9%.

Молочні продукти

Вершкове масло додало за даними Асоціації 9,4%, за даними держави – 7,2%. Сметана стала дорожче на 9,2% за паралельним дослідженням, і на 6,9% – за даними Держстату. Молоко: за даними Асоціації +7,5%, за статистикою +5,9%. М’який сир купуємо дорожче на 4,6% за даними постачальників торговельних мереж, і на 5,5% – за державними даними.

М’ясні продукти, риба і курячі яйця

Куряча тушка стала дорожче на 10,2% за підрахунками Асоціації постачальників торговельних мереж , і на 7,4% за статистикою. Морожена риба за десять місяців зросла в ціні, за даними Асоціації, на 10%, і за даними статистики – на 8%. Свинина стала для нас дорожче за неофіційними даними на 6,2%, і за статистикою – на 6%.
За варену ковбасу платимо на 5% більше за даними Асоціації, і за офіційними даними – на 4,8%. Філе курятини подорожчало за нашими даними на 4,5%, а за державним моніторингом – на 3,2%.
Яловичина зросла на 3,8% за альтернативними даними, і на 3,2% – за статистикою. Вартість сала за підрахунками Асоціації не змінилась, а за даними статистики ціна впала на 3,4%.

Курячі яйця: за даними Асоціації за десять місяців подешевшали на 12,6%, а за статистикою вартість впала на 16,7%.

Картопля, яка здивувала всіх українців своєю вартістю цього року, за даними постачальників торговельних мереж, подорожчали на 90,2%, а за даними статистики – на 91,3%.

Яблука додали за десять місяців 2019 року за альтернативним моніторингом 73,3%, а за даними статистики всі 79,3%.
Інші овочі борщового набору з початку року подешевшали.

Капуста за дослідженням Асоціації постачальників торговельних мереж подешевшала на 18,8%. За статистикою ціна знизилась, але на 15,7%.

Буряк також дешевшав. За неофіційними даними – на 16,7%, за офіційними – на 34%.

Морква з початку року стала доступніше за нашими власними даними на 30%, а за даними статистики – на 35%.
Цибуля просіла ще більше. Якщо за даними Асоціації здешевлення відбулося на 43,2%, то за Держстатом взагалі -48,2%.

Гречка з січня по кінець жовтня цього року за альтернативним моніторингом стрибнула вверх на 70%. За даними статистики її ціна зросла на 62,6%.

Цукор став дорожче на 7,3% за даними постачальників торговельних мереж і на 5,7% за державними даними.
Макарони додали 4,9% за даними Асоціації і 5,8% за даними статистики.

Соняшникова олія: за альтернативними даними ціна не змінилась, а за державними даними навіть подешевшала на 0,6%.

Ціна рису за даними Асоціації постачальників не змінилась, а за статистикою ціна впала на 3%.

Коментарі

Вгору