Від початку 2014 року черкаські підприємці-«маршрутники» постійно підіймають питання про підвищення вартості проїзду у міському транспорті з 2,5 грн. до 3 грн. і більше. Причому, самі підприємці до цього часу не можуть економічно обґрунтувати підвищені тарифи. Зростання вартості проїзду, безумовно, негативно вплине на незахищені верстви населення, багатодітні родини та пенсіонерів, яким водії маршруток нерідко відмовляють у пільгах (дехто з перевізників навіть погрожував припинити надавати такі пільги взагалі, що суперечить закону).
Про це йдеться на сайті Громадської Ради Черкас.
«Громадська Рада Черкас» звернулася до виконкому з приводу інформації про податкові надходження, які отримує місто від 13 перевізників, які працюють на його автобусних маршрутах. Згідно отриманих даних, за весь 2013 рік «маршрутники» сплатили у міський бюджет трохи менше 3 млн. грн. (точна цифра – 2 млн. 966 тис. грн.).
Причому, 96% всіх надходжень від маршрутних автобусів сплатили лише 6 підприємств з 13. Податки від решти коливаються у розмірах від 46 тис. грн. до 2-3 тис. грн. за маршрут. Зокрема, перевізник ПП Ясько сплатив за весь минулий рік до міського бюджету 1,8 тис. грн., ФОП Білоус – 3,8 тис. грн., ТОВ „Техпромагросервіс” – 3,9 тис. грн. Ця тенденція зберігається і у поточному році. Тож виникає питання: чи можуть перевізники з такими мізерними прибутками (згідно їх податкових виплат) забезпечувати якісні та безпечні транспортні послуги для мешканців міста?
До речі, у виконкомі також повідомили, що економічне обґрунтування для участі у конкурсі на здійснення автобусних перевезень у Черкасах від підприємств-перевізників не вимагається. Іншими словами, дані про реальну прибутковість та завантаженість маршрутів офіційно залишаються внутрішньою інформацією самих перевізників.
Показники сплати податків до місцевого бюджету по кожному підприємству – у таблиці:
ГО «Громадська Рада Черкас» нагадує про свої пропозиції щодо транспортної реформи у місті:
- Суттєве оновлення муніципального автопарку (закупка великогабаритних автобусів та тролейбусів), ремонт діючого муніципального транспорту.
- Поступове обмеження приватних перевізників у роботі на комерційно вигідних маршрутах та виведення на ці маршрути насамперед комунальні тролейбусів.
- Створення об’єднаного комунального підприємства перевізників.
- Створення єдиного диспетчерського центру.
- Гарантування пільг інвалідам, пенсіонерам, школярам (по дорозі у та зі школи) має бути окремою статтею у договорах при отриманні перевізником маршруту.
- Введення єдиного соціального квитка.
- Також потрібно розглянути можливість введення мінімальної річної плати за отримання автобусного маршруту підприємством-перевізником у розмірі 50-100 тис. грн. (залежно від протяжності та завантаженості маршруту).
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram