Виборчий екватор на Черкащині: діяльність ТВК, агітація та адмінресурс

28 вересня 2015, 22:00

12022487_959707964121905_933066768268022880_o

На Черкащині вже активно стартували передвиборчі приготування: сформовано ТВК та комісії нижчого рівня, розпочалась політична агітація.

 

Про це повідомляє Черкаська обласна організація Комітету виборців України.

Формування і діяльність ТВК

При формуванні ТВК виявилось, що загальною проблемою більшості створених комісій є те, що в них практично відсутні люди з досвідом роботи - особливо в тих районах, де не було окружних комісій. Як наслідок – не поодинокими є випадки, коли люди відмовляються від керівних посад. Так, вчасно сформовані сільські, селищні та міські комісії майже одразу після формування почали втрачати своїх голів, заступників і секретарів. Люди, дізнавшись, що вони обійматимуть ці посади, відмовились від них через брак досвіду роботи. На сьогоднішній день більшість з них вдалось замінити. Наприклад, у Драбівській районній ТВК голова комісії вирішила скласти повноваження (їй заміну поки не знайдено). Схожа ситуація і в Уманській РВК: тут замін зазнала вже майже половина складу.

Процедура жеребкування до складу ТВК пройшла відповідно до закону без ускладнень.  Випадків відхилення подань кандидатур до складу ТВК відмічено не було.

ТВК із мінімальним складом у кількості 9ти осіб на Черкащині відсутні. Найменша кількість людей, що входить до складу ТВК – 13.

Рішення про формування ТВК були в обов’язковому порядку опубліковані в той чи інший спосіб у всіх районах Черкаської області. Так, у м. Корсунь-Шевченківський було повідомлення в районній газеті «Надросся», в Каневі інформація розміщувалась на стендах, в Умані повідомлення з’явилось у газеті «Вечірня Умань», в Золотоноші повідомлення з’явилось як на стендах, так і в місцевій районній газеті «Вісник Золотоніщини». В Чорнобаї інформацію так само було розміщено і на стенді, і в районній газеті «Світлий шлях». Багато повідомлень дублюється на місцевих інтернет-ресурсах.

Перші засідання ТВК відбулись вчасно і без значних ускладнень. Проблем із кворумом немає.

У деяких ТВК є скарги на матеріальне забезпечення. Так, в Корсунь-Шевченківській ТВК заледве знайшлось приміщення і тільки днями з’явився телефон. У Канівської районної і міської комісії досі немає кошториса і ЦВК не перерахувала кошти. Наразі вони працюють на своїх ресурсах.

Також в ТВК виникла проблема з фінансуванням виготовлення нових печаток, адже нумерація всіх ДВК району була замінена рішенням ЦВК. Тепер, щоб виготовити нові печатки, в ТВК не передбачено грошей. Проте ці гроші передбачені кошторисом ДВК, які не можуть самостійно замовити печатки, адже це може зробити тільки ТВК. Колізія досі не вирішена.

Наразі жоден потенційний суб’єкт виборчого процесу на Черкащині не висловлювався щодо плюсів чи мінусів відносно поділу округів. У пресі так само зустрічається переважно констатація факту про поділ на округи без яскравих оціночних суджень. 

Передвиборча кампанія

Можна стверджувати, що цього року передвиборча кампанія головних гравців з’явилася дуже завчасно – фактично, у міжвиборчий період, що є не характерним для регіону. Переважно – це поява біл-бордів із закликами різних політичних сил та майбутніх кандидатів, які частіше були нейтральними і, по факту, не могли рахуватись як передвиборна агітація у чистому вигляді. Однак зрозуміло, що політичні сили вже почали про себе нагадувати. Так, Черкащиною були розміщені біл-борди ВО «Солідарність», ВО «Батьківщина», «Наш край», «УКРОП», «Відродження», ВО «Свобода», «Народний контроль».

Так, в м. Умань, задовго до офіційного початку виборчої кампанії, свою агітаційну роботу почав Пилипенко В. В. («Народний контроль»), використовуючи при цьому зовнішні носії реклами, друковані видання, у тому числі - газету "Гуркіт правди", в якій він навіть пропонував своїм потенційним соратникам роботу в майбутній міськраді.

Згодом розпочали свої кампанії в.о. міського голови м. Умань Цебрій О. В., який агітує сам за себе, і народний депутат України Яценко А.В., що докладає грандіозних зусиль для «проштовхування» керівниці своєї громадської приймальні І.Г. Плетньової з Христинівки на посаду мера.  При цьому обоє проводили свої агітзаходи або під виглядом службової діяльності, або як зустрічі нардепа з виборцями. По місту розвішані біл-борди із їх зображеннями і текстом «Антон Яценко – наш депутат! Ірина Плетньова – наш мер».Фото Ірини Плетньової з’явилося також на постері Яценка.

В абсолютній більшості випадків в агітації використовують загальноукраїнські гасла і декларуються речі, які не можуть бути в компетенції місцевих рад. Докладніше за посиланням: http://novadoba.com.ua/21425-dezhavyu.html

Але регіональна специфіка щодо тем агітації почала з’являтись у спічах потенційних кандидатів та заявах політичних сил. Прикладом, було повідомлення у ЗМІ про презентацію бачення розвитку міста Черкаси від активу політичної партії ВО «ЧЕРКАЩАНИ» і презентація майбутнього розвитку міста від міського голови Канева А. Ренькса. Також ВО «ЧЕРКАЩАНИ» агітує через ЗМІ області із гаслами про важливість враховувати місцеві потреби конкретного регіону.

Також іде активна агітація через сторінку «Вільний демократ» у Фейсбук і ВКонтакті, де мер міста Черкаси презентує свою команду із описом діяльності кожного, розповідаючи про корисні справи, які були зроблені (чи плануються у майбутньому) саме для цього міста.

У районних газетах з’являється інформація про плани розвитку регіону від ВО «Солідарність» і, зокрема, її представника Василя Фурмана із стратегією розвитку Черкащини (газета «Дніпровська зірка», м. Канів).

У м. Канів також було помічено кілька бордів «Партії зелених» із гаслом «Канів – наш дім». Поблизу міста багато лісів і, очевидно, партія розраховує на підтримку у даному регіоні.

Слід зауважити, що заклики партій та кандидатів у будь-якому разі містять багато узагальнень типу «розвивати міста і села», «залучати інвестиції», «підвищувати рівень життя».

Якщо говорити про білборди, то агітаційна кампанія у будь-якому разі відбувається із прив’язкою до відповідної всеукраїнської політичної сили (це відображається у гаслах, палітрі і ін.).

Прямого підкупу виборців наразі не зафіксовано, проте не прямого підкупу спостерігається дуже багато. Так, у Південно-західному районі міста Черкаси протягом тривалого часу була помічена діяльність Нетовкіної Н. разом із депутатом міської ради Араіком Мкртчаном. Від їх імені люди роздавали жителям мікрорайону продуктові набори.

Багато хто із кандидатів активно почали ремонтувати чи будувати спортивні майданчики у дворах, асфальтують дороги тощо.

Нещодавно із цього приводу виник казус в одному із районів міста Черкаси. У дворі багатоповерхівки встановили 3 майданчики і навели лад на території. На авторство цих змін претендували одночасно кілька депутатів: кілька днів стояв стенд із написом, що роботи по облагородженню території здійснює депутат Черкаської міської ради Сергій Кудактін, пізніше було розміщено такий же стенд із написом, що це заслуга Руслана Лоли та Станіслава Лукирича. 

В м. Умань було зафіксовано розміщення плакату народного депутата Антона Яценка із фото Ірини Плетньової, із інформацією про безкоштовне медичне обстеження на апараті ультразвукової діагности. У цьому ж місті продовжує свою активну рекламу діючий міський голова Цебрій О.В., акцентуючи на тому, що він наразі робить ремонт доріг.

Слід зауважити, що виборець не лише готовий бути підкупленим такого роду активністю, а навіть пропонує свої варіанти. Так, в одному із районів міста Черкаси мешканці багатоповерхівки склали листа до кандидатів у міську раду із обіцянкою проголосувати за того, хто полагодить дорогу і облаштує прибудинкову територію.

У м. Черкаси також було зафіксовано випадок, який можна вважати використанням адмінресурсу. До офісу ЧОО КВУ надійшов лист із сканом документу із дорученням від Департаменту освіти Черкаського МВК організувати екскурсії для старшокласників всіх шкіл міста на завод «ТЕМП» і ТРК «ВІККА», які належать бізнес-партнерам Бродському і Одаричу (міський голова Черкас). Оскільки Департамент на пряму підпорядковується меру, то це має ознаки використання адмінресурсу. Докладніше: http://cvu.ck.ua/elnews/626.

На сьогоднішній день спостерігалось два очевидні порушення щодо форм ведення передвиборної агітації. Так, у Черкасах були помічені облиті фарбою борди на підтримку кандидата в мери від ВО «Солідарність» - Радуцького О.

Також стався інцидент біля нещодавно відкритого штабу «Опозиційного блоку» у м. Черкаси: невідомі побили вікна офісу, обмалювали фасад і підходи.

Жіноче обличчя виборів 2015

Як ми знаємо, цього року було прийнято закон про включення 30% жінок-кандидаток до списків політичних сил. Допоки не було достеменно відомо, чи ця норма є обов’язковою складовою, політичні сили чимшвидше шукали представниць до своїх лав і стикались із чималими труднощами: далеко не всі потенційні кандидатки, які дійсно змогли б реалізуватись як ефективні депутатки, хотіли йти в політику. Проте, коли стало відомо, що норма у 30% не є обов’язковою до виконання, партії повністю розслабились. То ж очікувати відчутно більшу, ніж звичайно, кількість жінок-депутаток нової каденції не доводиться.

Якщо говорити про агітацію за жінок-кандидаток, то на Черкащині вона зустрічається переважно у соціальній мережі Фейсбук лише у двох партій – «Вільні демократи» і ВО «Солідарність».

Дві відомі жінки-політики міста Черкаси, які планували балотуватись (Швець Ольга і Трофімова Світлана), відмовились від участі у цьогорічних перегонах.

Кандидати і їх рейтинги

Згідно одного із останніх опитувань, на Черкащині виборці надають перевагу наступним партіям: ВО «Батьківщина», ВО «Солідарність», ВО «Свобода», «Радикальна партія Ляшка», «Самопоміч». Менші рейтинги має «Опозиційний блок», «Вільні демократи», ВО «Черкащани» та «УКРОП». http://cvu.ck.ua/elnews/610.

Слід зазначити, що цього разу виборці прагнуть нових облич і не хотіли б голосувати «за тих самих кандидатів». Особливо яскраво ця тенденція прослідковується відносно посади міського голови Черкас. Порядку 70% жителів міста готові голосувати за нового кандидата. Проте, за відсутності такого альтернативного обличчя, найвищі рейтинги на цю посаду лишаються у тих людей, обличчя яких вже добре знають. Це діючий мер Сергій Одарич («Вільні демократи») і кандидати на міського голову Черкас: Радуцький Олександр (БПП «Солідарність») та Бондаренко Микола (ВО «Батьківщина»).

Колорит місцевих виборів

Місцевий осередок політичної партії «УКРОП» провів своє перше засідання по висуненню кандидатів до Черкаської міської ради в… нічному клубі! Нещодавно до команди міського осередку партії приєднався власник нічного клубу «Ultra» (О.Соколовський). Саме тому перше засідання місцевого осередку «УКРОПу» відбувалось у такому не стандартному місці, що дуже потішило черкасців. Власник нічного клубу, який вже перебував в інших партіях, також став кандидатом від «УКРОПу». http://infomist.ck.ua/cherkaskyj-ukrop-prezentuvav-svoyu-komandu-v-nichnomu-klubi-foto/

Моніторинговий звіт станом на 24.09.15  

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору