З 1 липня проїзд у черкаських тролейбусах коштуватиме 10 гривень, а розраховуватись потрібно буде безготівковим способом. Влада міста раніше попереджала, що на транспорті працюватимуть валідатори замість кондукторів.
Громадський діяч Павло Мосійчук опублікував питання, які перебувають у компетенції управління транспорту ЧМР.
На запитання Павла Мосійчука у коментарі "Про все" відповів начальник управління транспорту ЧМР Віталій Москаленко.
Чому працівники тролейбусного парку вже місяць сидять без зароблених коштів?
- У державі війна, коштів нема. Пропускаються лише офіційні платежі і навіть те, що місто реєструє, все одно "добро" на пропуск дає Київ. Наша платіжка там лежить з 14-го числа. Вчора ввечері чи сьогодні вона профінансувалася - то сьогодні працівники отримають заробітну плату.
Хто покриє збитки в розмірі 10+ мільйонів, які виникли внаслідок рішення про безоплатний проїзд?
- Міський бюджет покриє всі збитки, як це хто? Комісія прийняла рішення щодо безоплатного проїзду. У нас кошти виплачуються з міського бюджету, значить все покриє міський бюджет. Таке рішення було прийняте, щоб полегшити життя мешканців міста під час перших місяців повномасштабної війни.
Коли тролейбуси, навіть відносно нові (помаранчеві), отримають передбачений капітальний ремонт?
- Відразу після завершення військових дій на території України будемо думати про оновлення і відновлення тролейбусного парку. Зараз, я думаю, це не мета номер один. От у Маріуполі всі до єдиного тролейбуси були нові.
Чому нічого не роблять з приватними перевізниками, основна частина з яких працює нелегально?
- Це на його (ред. - Павла Мосійчука) думку вони працюють нелегально. Тому що згідно до змін до постанови 176 (Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту) і постанови 1081 (Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування), договори, які закінчилися під час воєнного часу, автоматично продовжуються за згодою перевізників. От у нас майже всі договори закінчилися під час воєнного стану, тому вони всі продовжені. Декілька є таких договорів, які закінчилися перед введенням воєнного стану. Зараз у нас практично всі договори чинні.
Хто компенсує збитки бюджету, спричинені скороченням кондукторів і відсутністю контролю за оплатою проїзду з використанням системи електронної оплати проїзду?
- Контроль за виплатою буде здійснювати компанія-оператор, яка організовує оплату проїзду. Вони за власний рахунок найматимуть людей на роботу, які здійснюватимуть контроль. Так звана служба контролю буде працювати, але не за кошти тролейбусного парку чи міста, а за кошти окремої приватної компанії, яка виграла конкурс. За півроку плануємо зібрати 13 млн грн. Рівно така ж сума витрачалася на заробітні плати кондукторів за рік. Якби все було добре, ми б за рік збирали більше 26 мільйонів гривень за допомогою валідаторів, яких стоїть по 3-4 в кожному транспортному засобі. На жаль, така професія як кондуктор по-трохи відходить. Деяким кондукторам також пропонувалося перейти в контролери, тому компенсувати тут нічого не потрібно, економія є. Кондукторів звільняють згідно з чинним законодавством, ніяких збитків підприємство не несе, все заробиться і оплатиться.
Водночас, мер Черкас Анатолій Бондаренко порадив Мосійчуку краще вивчити економіку.
"Черкаська міська рада виконала свої зобов'язання перед працівниками тролейбусного парку, - каже Бондаренко. - Платіжку в казначейство ми поклали вчасно. Немає і не було підкріплення з Києва цим коштам. Перша платіжка на 4 мільйони вже пішла. Тому питання не до нас, а до ситуації в країні. З приводу нібито збитків від безоплатного проїзду, то немає ніяких збитків. Хай людина вчить економіку. Утримання транспорту було і є збитковим. Якраз на суму виділених коштів не впливає нічого. З нелегальними перевізниками будемо займатися. Це питання Державтоінспекції. Але коли нормально впровадимо безготівковий розрахунок, то подивимося, як воно впливатиме на приватних перевізників. Там, де ходила готівка, можна порушувати багато питань. Зараз все буде прозоро, чітко і ясно. Будемо бачити, скільки проїжджає пасажирів".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Електронний квиток: як у Черкасах працюватиме безготівкова система оплати проїзду (ІНСТРУКЦІЯ)
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram