У черкаському супермаркеті повідомили про ймовірне джерело отруєння громадян (фото)

28 вересня 2019, 17:02

Після проведеного власного розслідування інциденту із отруєнням 29 черкащан, які купували продукцію в супермаркеті “Делікат +”, мережа однойменних магазинів запровадила ще більш жорсткі правила роботи в сфері санітарних норм. А на самих постраждалих чекає компенсація від підприємства. Про нововведення та результати розслідування розповіли представники магазину вчора, 27 вересня,під час заходу для журналістів.

Як повідомила присутнім директор торгового залу магазину Людмила Мельник, після цього прикрого випадку магазин перевіряли одночасно дві служби: Держпродспоживслужба і обласний лабораторний центр. За її словами,  керівництво і персонал закладу робили усе можливе, щоб перевірка була проведена ретельно і чесно. Адже, з її слів, “делікатівцям” було важливо зрозуміти, що стало причиною такого отруєння. Доступ перевіряючим був наданий повний.

 - Слід вказати, що результати лабораторних досліджень, вказаних структур, відрізнялися між собою. Чому так, мені невідомо. Проте, ми хочемо висловити подяку Держпродспоживслужбі за те, що нам показали деякі недоліки, які ми вже усунули, - каже пані Людмила. - Після чого ми самі ініціювали повторну перевірку наших магазинів. І за результатами цієї перевірки порушень не виявили. 

Зі слів співвласника мережі магазинів “Делікат” Дениса Бурі, виробництво кулінарії і різноманітних готових страв - це особливість їх мережі магазинів. Як розповів Денис Андрійович, щодня “Делікат” виготовляє близько 3150 кг готової продукції, яку щодня купують багато містян. За весь час роботи магазину не було жодного випадку якогось серйозного отруєння, бо там переймаються за якість продукції.

- Перше правило, якого ми дотримуємось у своїй роботі - це абсолютна заборона на перероблення продукції із торгових залів. До слова,  це дуже важливо, бо мало хто з  виробників кулінарії дотримується цього правила. Всю сировину і продукти ми замовляємо окремо у постачальників,  які мають відповідні документи та сертифікати, що підтверджують якість продукції. Окрім того,  у нас на виробництві впроваджена Міжнародна система контролю безпеки продуктів. Ми постійно інформуємо наших співробітників про дотримання санітарних норм і правил на робочих місцях. Також ми залучили до роботи на виробництві санітарного лікаря вищої категорії для організації санітарної безпеки на виробництві. Коли цей прикрий випадок трапився і до нас прийшли всі можливі перевіряючі служби,  які тільки могли прийти, ми безперешкодно надали їм доступ, - повідомив пан Буря.

Фахівець із питань безпечності харчових продуктів магазину “Делікат” Петро Турик повідомив, що всі зауваження та вказівки контролюючих органів, які були запропоновані “Делікату”, були виконані та виправлені ними майже миттєво. 

- Але і ми не сиділи без діла в  очікуванні експертиз. Ми розробили план невідкладних заходів. В першу чергу, ми провели генеральну санітарну обробку виробничих приміщень, обладнання, холодильників. Ретельно оброблено було навіть найдрібніше кухонне приладдя. За результатами нашої власної перевірки було виключено, що наші покупці могли отруїтися внаслідок якихось неправильних дій працівників магазину, - зауважив Петро Петрович.

Присутній на заході Генеральний директор мережі магазинів “Делікат” Сергій Гладун повідомив, що йому надзвичайно прикро за ситуацію, яка трапилась та набула широкого резонансу. З його слів, на підприємстві доволі прискіпливо ставляться до дотримання санітарних норм. Утім, продукція, яка мала всі необхідні документи та сертифікати, ймовірно й стала причиною масового отруєння покупців.

- Коли щодня докладаєш неймовірних зусиль, щоб забезпечити продуктами містян та гостей міста, стає дуже боляче від таких ситуацій. Слід зазначити, що ми не чекали рішень та приписів державних установ, коли стало відомо про отруєння людей. Одразу нами було припинено виробництво і продаж продукції, - каже Сергій Миколайович. - Після того, що трапилось, засновниками нашого підприємства було запроваджено певне нововведення. Відтепер наші працівники проходитимуть медогляд централізовано в медичній установі, з якою ми підпишемо договір. Це дозволить уникнути фальсифікацію санітарних книжок тощо. Окрім того, відтепер ми будемо проводити власні дослідження наших магазинів на санітарний стан. 

У рамках заходу пан Гладун повідомив присутнім про попередні результати досліджень причин  отруєння, які проводив сам “Делікат”. З його слів, шкідливі бактерії містилися у яйцях, які додавали в млинці.

- Основним інгредієнтом млинців, які стали причиною цього прикрого випадку,  є яйця. Розуміючи, що небезпека може йти або з меланжа, або з яєць, ми відправили їх на експертизу. Дослідження показало, що в яйцях було виявлено сальмонелу. Перше, що ми зробили - це припинили роботу із постачальником,  який постачав вказані яйця. Зараз його перевіряють різні контрольні органи. Крім того,  відносно цього постачальника відкрито кримінальне провадження та проводяться слідчі дії, - повідомив пан Сергій.

Сергій Гладун висловив свою думку про причини того, що трапилось. Він вважає, що ця ситуація стала можливою внаслідок довготривалого мораторію на перевірку суб’єктів господарської діяльності та довготривалого процесу реструктуризації контролюючих органів,  які мали б виявляти проблему
до того, як це спричинить тяжкі наслідки чи нашкодить споживачам.

Присутня на заході очільниця Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області Альона Бойко розповіла присутнім, що внаслідок отруєння у лікарняному ліжку опинилося 29 людей, з них дев’ятеро діти. У 28-ми пацієнтів було підтверджено діагноз сальмонельоз. Однак, чиновниця зазначила, що суб’єкт господарювання, де була придбана продукція (магазин “Делікат” - ред.), має всі необхідні дозволи та сертифікати на продукцію, з якої виготовляли млинці. Також Альона Федорівна зауважила, що підприємство після проведеної перевірки одразу зупинило роботу об’єкта. І відновило свою роботу лише після усунення усіх недоліків та зауважень. Повторні лабораторні дослідження не виявили жодних зауважень. 

Денис Буря зазначив, що попри все сказане,  дослідження причин події триває  й досі. І в “Делікаті” намагаються не поспішати із висновками, бо остаточних результатів дослідження у нас й досі ще не має. 

- Зі свого боку,  ми посилюємо контроль за продукцією,  яка надходить від постачальників. Кожен продукт ми будемо додатково направляти на аналізи,  незалежно від наявності сертифікатів тощо. Крім того,  ми мінімізуємо вплив на ситуацію людського фактора. Відтепер ми проводимо регулярні інструктажі з персоналом спільно із представниками контролюючих органів. Якщо раніше ми проводили санітарні дослідження раз в місяць, як того вимагає чинне законодавство, то відтепер і ми проводимо такі заходи щотижня, - повідомив пан Денис.

Нарикінці заходу Сергій Гладун повідомив, що постраждалі від отруєння зможуть отримати компенсацію. З його слів,  постраждалим просто необхідно звернутися до адміністрації маркету та мати при собі підтверджуючі документи та виписку із лікарні.

- Ми розглядаємо можливість компенсації потерпілим. Бо для нас найважливішим є саме наш покупець. Кожен, хто постраждав в цій прикрій ситуації, обов’язково отримає допомогу від нас, - каже пан Сергій. - Постраждалі можуть звернутися безпосередньо до керівника «Делікату» - Мельник Людмили Петрівні, яка перебуває в магазині. 

Зі слів Сергія Миколайовича, частина потерпілих вже звернулася до них і з ними вже працюють. Сума компенсації буде залежати від тяжкості отруєння, витрачених на лікування коштів та соціального стану людини. Виплати будуть проведені централізовано, щоб уникнути маніпуляцій з цього приводу. 

Коментарі

Вгору