“Сміттєвий конфлікт”: хто зараз вивозить негабарит у Черкасах та чого чекати далі 

02 грудня 2021, 14:53

фото тематичне

Управлінська компанія “Нова якість” повернулася до вивезення негабариту в Черкасах після рішення Касаційного суду, з 22 листопада. У міській раді же зазначили, що знову готують проєкт рішення для виконавчого комітету щодо розірвання договору з управлінською компанією в односторонньому порядку. Яка ситуація із вивозом негабариту зараз, розбиралися журналісти “Про все”.

Чи продовжують комунальники вивозити негабарит?

Після розірвання договору з “Новою якістю” в липні цього року, сміття почали вивозити комунальні підприємства: "ЧЕЛУАШ", "Черкаська служба чистоти" та "Черкаситеплокомуненерго". Тоді ж мешканцям заборонили складати великогабаритні та ремонтні відходи на контейнерних майданчиках. 

Проте, після рішення Касаційного суду на користь “Нової якості” на майданчики міста знову повернулася управлінська компанія

- Ми перестали вовизити негабарит після рішення суду, але сподіваємося, що виконавчий комітет ЧМР знову розірве договір з управлінською компанією. Ми готові знову приступити до вивезення негабариту, уже навіть закупили для цього нову техніку: один навантажувач та три МАЗи, - зазначив перший заступник директора КП “Черкаська служба чистоти” Олександр Савенко

Чи штрафують зараз мешканців за складування негабариту?

Начальник відділу інспектування управління інспектування ЧМР Сергій Молодик говорить, що після повернення "Нової якості" у разі складування великогабаритного сміття на місцях визначених рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради спеціалісти управління інспектування протоколи про адміністративне правопорушення не складають.

- На превеликий жаль ситуація змінилась у гіршу сторону. Після розірвання договору з “Новою якістю” спеціалістами управління спочатку проводилася інформаційно–роз’яснювальна робота про заборону складати великогабаритні та ремонтні відходи у невизначених місцях, а для вивезення їх необхідно було укладати договори із спеціалізованим підприємством. Потім розмови закінчились і почались дії. На порушників складали протоколи про адміністративні правопорушення, які дали бажаний результат. Паралельно силами комунальних підприємств міста біля майданчиків збору негабариту наводився лад. На місцях, де раніше були гори сміття, стало чисто, а порушники навіть уночі боялись викидати своє сміття. Серед таких місць можна відмітити: вул. Гетьмана Сагайдачного, біля житлових будинків 108 та 110 по вул. Чехова, вул. Руставі, 9, вул. Капітана Пилипенка, біля перетину з вул. Максима Залізняка та вул. Олени Теліги, 7/1, - говорить Сергій Молодик.

За його словами, з поверненням “Нової якості” спеціалісти управління стали фіксувати факти накопичення сміття та неналежного стану місць збору великогабаритного та ремонтного сміття, невиконання графіку вивезення, який затверджено рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради. 

- Усі ці порушення фіксуються, складаються акти, які в свою чергу є підставою для прийняття виконкомом рішення про розірвання договору в односторонньому порядку, - додав Сергій Молодик. 

Що говорять в “Новій якості”?

Керівник "Нової Якості" Андрій Бортник впевнений у тому, що проблеми щодо вивезення негабаритного сміття пов’язані з відсутністю комунікації з міською владою Черкас.

- Ми звернулися до міської ради з пропозиціями, як покращити співпрацю і зробити це на користь всіх мешканців, але на сьогодні жодної комунікації у нас немає. Варто розуміти, що самі ми не можемо змінювати графік вивозу та кількість контейнерних майданчиків. Як на мене, є багато проблем із вивезенням негабариту, але підключитися до їх вирішення повинна саме міськрада, а не ми. А то виходить так, що у нас замовили “компот” і жаліються на те що мешканці не отримали “комплексний обід”, - розповідає Андрій Бортник.

За його словами, кількість контейнерних майданчиків у місті зараз завелика.

- Ми запропонували місту зробити адресний вивіз негабариту. При тому, що кожен мешканець сплачує 13 гривень, можна викликати нашу машину, яка приїде до під’їзду та забере те, що потрібно. Жодної реакції поки що немає, так як і по впорядкуванню графіку, адже деякі майданчики потрібно вивозити частіше, а деякі - рідше. Це все впливає на тариф у 13 грн: його теж можна робити оптимальним, але тут теж немає жодної співпраці з боку міської ради, - говорить керівник “Нової якості”.

Також він повідомив, що зараз черкасці отримають платіжки від “Нової якості” не на 13 гривень, а на менші суми: відповідно до кількості відпрацьованих днів. 

- Налаштувати роботу знову було важко, оскільки розірвання договору було непередбачуваним. Ми спочатку звільнили людей, зараз набираємо їх заново, - додає Юрій Бортник.

Він запевняє, що у разі повторного розірвання договору з “Новою якістю” черкаським виконкомом, управлінська компанія знову подасть до суду. 

- В односторонньому порядку такі договори не розриваються, тому навіть якщо виконком прийме таке рішення, це буде папір, який немає жодного юридичного сенсу. В такому випадку ми знову подаватимемо до суду та вимагатимемо компенсації збитків. Нам потрібна просто нормальна співпраця з владою, перехід на чесні та прозорі конкурси - і тоді всі побачать результат. А не бажання покласти собі до кишені 3 млн грн, як це відбувається зараз із “Черкаською службою чистоти”. Ми впевнені, що 13 гривень - це чудова ціна за вивезення звичайного сміття, - говорить Юрій Бортник.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору