Уряд України зняв мораторій на відключення житлово-комунальних послуг у разі заборгованості споживачів. Відтак, боржників знову почнуть відключати від послуг, зокрема електропостачання.
Про те, яка ситуація із заборгованістю за світло на Черкащині та як споживачам уникнути відключень розповіли фахівці ТОВ "Черкасиенергозбут".
Скільки грошей за електроенергію заборгували черкащани
Станом на 18 січня 2024 року товариство налічує 51 808 боржників по всій області. Загальна сума їхнього боргу складає 33 479 509 гривень.
Першочергово від електропостачання планують відключити 5 159 споживачів із загальним боргом 19 525 797, 67 гривень. А перші відключення побутових споживачів-боржників почнуться вже із 31 січня 2024 року.
- Зараз йде процес попередження боржників. Ми надсилаємо рекомендовані листи, особисто вручаємо повідомлення. Потім споживач має 10 робочих днів на оплату. Лише після того, якщо боржник не сплатить кошти, його відключають, - пояснює начальник відділу по роботі з побутовими споживачами ТОВ "Черкасиенергозбут" Микола Косточка.
Як уникнути відключень електричної енергії
Для того, аби уникнути відключення від електропостачання споживачам пропонують сплатити заборгованість або укласти договір про реструктуризацію. Для цього необхідно звернутися з письмовою заявою до свого центру обслуговування споживачів ТОВ “Черкасиенергозбут”.
Особливу увагу приділяють учасникам бойових дій та членам їхніх сімей, які проживають разом із ними, для уникнення непорозумінь та відключення від електропостачання закликають їх своєчасно до моменту відключення звернутися до ТОВ “Черкасиенергозбут” для врегулювання питання заборгованості.
До прикладу, за 2023 рік споживачі уклали 44 договори про реструктуризацію боргу з ТОВ “Черкасиенергозбут”, а за 18 днів 2024-го - 10.
Найбільша суму боргу в споживача, який уклав договір про реструктуризацію, складала 15 000 гривень.
- Споживач, який укладає договір про реструктуризацію, має змогу виплатити борг частинами протягом кількох місяців. Його не відключають від електропостачання. Також протягом цього часу він платить за поточну спожиту електроенергію. Якщо ж споживач не виконує умови договору, для нього діє така сама процедура відключення, як і для інших боржників, - пояснює Микола Косточка.
За яких умов споживачів можуть відключити від електропостачання
Зазначимо, що повне або часткове припинення постачання електроенергії споживачу здійснюється відповідно до пункту 7.5 ПРРЕЕ (Правил роздрібного ринку електричної енергії) за умови попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення у разі:
- заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником;
- недопущення уповноважених представників електропостачальника до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача.
Попередження про повне або часткове припинення постачання електричної енергії оформлюється електропостачальником після встановлення факту наявності підстав для вчинення вказаних дій та надається споживачу окремим письмовим повідомленням, у якому зазначаються підстава, дата і час, з якого електропостачання буде повністю або частково припинено, прізвище, ім’я, по батькові, підпис відповідальної особи, якою оформлено попередження.
Датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача та/або реєстрацією вхідної кореспонденції, або третій календарний день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).
Якщо підставою для припинення постачання електричної енергії є заборгованість споживача перед відповідним учасником роздрібного ринку, в попередженні про припинення постачання електричної енергії додатково зазначається сума заборгованості за відповідним договором та період, за який ця заборгованість виникла.
У разі усунення споживачем в установлений строк порушень, що завчасно (до дня відключення) підтверджується належним чином, постачання електроенергії не припиняється.
- Під час повномасштабної війни у нас залишився один важіль на боржників - це судові рішення та виконання Державної виконавчої служби, які теж були обмежені у виконанні своїх повноважень. Але вже пройшов час. На жаль, деякі люди цим просто зловживали. За останній час боржників стало більше. Після зняття мораторію наступає звичайний процес роботи зі споживачами, відповідно до всіх договорів, - говорить заступник директора з маркетингу ТОВ "Черкасиенергозбут" Мирослав Кучер.
За його словами, товариство готове йти на зустріч споживачам, адже своєчасна оплата за спожиту електроенергію вигідна обом сторонам.
- Звісно, першочергово ми йдемо на зустріч військовим та членам їхніх родин, а також усім споживачам, які готові цивілізовано вирішувати проблему. Але вони теж мають розуміти, що це питання потрібно врегульовувати. Наразі наше товариство має багато сервісів, ми співпрацюємо з більшістю банківських установ і надаємо їм реєстри з інформацією по стану рохрахунків по особовим рахункам. Тобто можливість отримання інформації та оплатити у споживачів є, - додає Мирослав Кучер.
Партнерський матеріал
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram
А почему бы не проверить перед отключением, кого вы вообще наказываете? Есть ли у этого человека работа, сколько он зарабатывает, в какой ситуации находится. Действительно ли он злоупотребляет, или у него вообще нет средств не то, что на коммуналку, а даже на еду? Но куда там, им же все равно на граждан.