З 1 травня запрацює система «Електронна акцизна марка» для захисту споживачів від контрафактної алкогольної продукції. Уряд дав старт запровадженню даної системи на засіданні 12 лютого.
За словами Прем’єр-міністра України Олексій Гончарука, це створить рівні умови для виробників та спростить ведення бізнесу шляхом заміни паперових замовлень на електронні через е-кабінет платників податків. І сприятиме посиленню боротьби з ухиленням від сплати податків та зменшенню тіньового обігу алкогольних напоїв.
Урядове рішення передбачає нанесення на марку акцизного податку для алкогольних напоїв двох додаткових елементів: QR-код та штрих код. У цих кодах будуть зашифровані реквізити марок. Запровадження таких кодів є необхідною передумовою для створення системи контролю за обігом підакцизних товарів.
Для одержання акцизних марок, перевірки сплати акцизу та звітування виробник використовуватиме Електронний кабінет платника податків. Таким чином паперових заявок на отримання марок з часом не буде.
Слід зазначити, що система «Електронна акцизна марка» будуватиметься за компонентним (модульним) принципом. Це означає, що базовий, початковий функціонал можна буде розширювати, наприклад, для погашення акцизної марки під час її продажу з використанням РРО.
Як повідомила Міністр фінансів Оксана Маркарова, паралельно із запровадженням електронної акцизної марки для алкогольних виробів та можливістю для населення перевіряти акцизну марку на легальність за допомогою відкритої бази даних, Міністерство разом із профільним комітетом ВР якнайшвидше опрацює законодавчі ініціативи щодо повноцінного запровадження трек-енд-трейс.
За інформацією із пресслужби Черкаської ОДА
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram