Вирощування малини, горіхів, розведення кіз, розвиток бджільництва, пошиття одягу та багато інших цікавих проектів відтепер реалізуватимуть на Черкащині переможці конкурсу мікрогрантів «Село: кроки до розвитку». Стати бізнесменами селянам допоміг ПАТ «Миронівський хлібопродукт» – ініціатор та засновник грантового конкурсу.
Цьогорічний конкурс оголосили ще навесні серед селян шести районів: Черкаського, Чигиринського, Канівського, Городищенського, Корсунь-Шевченківського та Катеринопільського. Тим, хто підготує цікавий та прибутковий бізнес-план, організатори обіцяли дати по 40 тисяч гривень на розвиток власного бізнесу. Така ідея зацікавила багатьох, про що свідчить кількість поданих бізнес-планів – понад півсотні. Серед них конкурсна комісія відібрала 25 найкращих проектів. Днями переможці офіційно стали власниками обіцяних грантів.
- Найважче було відмовляти тим людям, які не пройшли конкурс. Адже всі кандидати – достойні. Але тим, хто не виграв грант, я б порадив не зупиняться, а намагатися й далі розвивати свої ідеї. І в них обов’язково все вийде, - зазначив директор ТОВ «НВФ «Урожай» (складова МХП) Олег Васецький. - Щодо тих, хто цьогоріч виграв, то мене особливо вразили люди, які переселилися до нас зі Сходу. Вони не опустили рук і навіть на новому місці шукають себе, подаючи проекти на конкурс. Маю надію, що завдяки тим, хто цьогоріч виграв, у селі нарешті розпочнуться реальні зміни.
Директор департаменту зв’язків з громадськістю та корпоративної соціальної відповідальності ПАТ «Миронівський хлібопродукт» Альона Кузьменко розповідає, що було цікаво не лише ознайомитися із бізнес-проектами, а й особисто спілкуватися із їхніми авторами.
- Ідея надання мікрогрантів народилася після того, як ми зрозуміли, що село потребує не лише моральної, соціальної чи спонсорської підтримки, а й допомоги конкретним людям. І найкращим варіантом такої підтримки стали гранти, адже ми розуміємо, що не кожен може піти в банк по кредит. Окрім того ми розуміли, що мова йде про відносно невеликі інвестиції. Адже для започаткування власного бізнесу багатьом потрібно всього кілька десятків тисяч гривень, - ділиться Альона Кузьменко.
Вона також нагадала про критерії за якими обирали переможців грантів. Передусім, це написаний бізнес-план із чітким розумінням процесу отримання прибутку від свого майбутнього бізнесу.
- Для багатьох написання бізнес-планів відбувалося вперше, тому ми їм допомагали, - говорить пані Альона.
Отриманим грантом тішиться Таміла Кріпаченко із Катеринополя. На виграні кошти жінка вже запланувала придбання нового обладнання для своєї міні-пекарні, що в свою чергу дасть можливість розширити асортимент випічки, збільшити ринок збуту та взяти на роботу додаткового працівника.
- Я за освітою - бухгалтер, тому самостійно склала бізнес-план і направила його на конкурс. Тепер, завдяки отриманим коштам, плануємо збільшувати обсяг продукції та підвищувати продажі. Також планую взяти собі помічника, бо випікаю все сама, - розповідає Таміла Кріпаченко.
Тримаючи сертифікат в руках, власний бізнес вже розпланувала і Альона Сержантова. Три роки тому дівчина переїхала на Черкащину зі Сходу. Нині живе у Дубіївці, що в Черкаському районі. Тут вона збирається розводити горіховий сад. Такий бізнес колись планувала і на батьківщині, однак втілити мрію в життя завадила війна. До своєї ідеї повернулася, коли почула про конкурс мікрогрантів «Село: кроки до розвитку», і буквально за десять днів до завершення прийому заявок подала свій бізнес-план та розпочала пошук земель.
- Тепер я маю можливість посадити горіховий садок, адже це досить перспективна культура, на яку з кожним роком зростає ціна. Восени збираюся висадити дворічні саджанці, вони морозостійкі. Це буде близько сотні дерев, а через два-три роки вони дадуть урожай, - розповідає про свій бізнес-план Альона Сержантова. - Я зробила підрахунки, врахувала всі можливі ризики і подала свій проект на конкурс. Була впевнена в перемозі. Отриманої суми гранту мені тепер вистачить на закупівлю саджанців, підготовку земель та їх підживлення. Це досить хороша підтримка.
Особливість конкурсу «Село: кроки до розвитку» якраз і полягає в тому, щоб підтримати саме підприємців-початківців. На цьому наголошує виконавчий директор Ресурсного центру АНГО Анатолій Рекун.
- Це реальний поштовх до розвитку підприємницької ініціативи. Більше того, ці підприємці тепер зможуть забезпечити робочими місцями інших людей і навчити їх своєї справи, - зауважує Анатолій Рекун.
ПАТ «Миронівський хлібопродукт» разом із Ресурсним центром «АНГО» реалізує соціальний проект «Село: кроки до розвитку» вже другий рік поспіль. Торік було профінансовано 10 успішних проектів.
Засновники конкурсу також планують розширити географію конкурсу наступного року, тож випробувати своє щастя – виграти кошти на власний бізнес – отримає змогу значно більша кількість селян.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram