В. о. директора департаменту охорони здоров’я Черкаської міської ради Надія Гетьман розповіла, як в умовах карантину працюють черкаські поліклініки та чи проводять зараз дитячу вакцинацію.
"Усі відвідування медичних закладів у планових порядках, до яких належить і щеплення, зараз не проводяться"
- Не роблять щеплення ще і тому, що лікарі, які мають оглянути здорову дитину перед вакцинацією, також працюють з клієнтами, які приходять з проблемами. Можливі лише індивідуальні вакцинації за бажанням батьків, якщо це зараз дитині необхідно, - говорить пані Надія.
Проте, нещодавно головний державний санітарний лікар України Віктор Ляшко повідомив, що підписав постанову про організацію заходів з імунізації в умовах пандемії коронавірусної хвороби.
Відповідно до цієї постанови, структурні підрозділи з питань охорони здоров’я Київської міської та обласних державних адміністрацій повинні організувати роботу закладів охорони здоров’я для безперервного здійснення заходів з імунопрофілактики.
- Вакцинація за графіком повинна проводитися. Інакше, після завершення епідемії коронавірусної хвороби, нам буде досить тяжко надолужити пропущені щеплення. Керівники медичних закладів, які проводять профілактичні щеплення, з метою зменшення кількості контактів, частоти відвідувань пацієнтами закладів охорони здоров’я, захисту пацієнтів та медичних працівників від потенційних ризиків зараження COVID-19, у постанові отримали необхідні рекомендації, - зазначив Віктор Ляшко.
"Дорослі, як це було і до карантину, можуть записуватися та приходити на прийоми до лікарів"
- Обмежити відвідування ми не можемо, лише просимо пацієнтів без нагальної потреби не приходити до поліклініки. Звичайно, є екстрені випадки, наприклад хтось зламав руку чи потребує перев’язки. Тоді люди приходять на визначений час, щоб не зустрічатися з іншими пацієнтами, - розповідає Надія Гетьман.
Функціонують також гарячі лінії медичних закладів, це більше стосується хворих на ГРВІ. Але сімейні лікарі працюють ще із пацієнтами з хронічними хворобами, щодо виписки рецептів за програмою “Доступні ліки”.
- У цьому випадку рецепт приходить на мобільний телефон пацієнта, навіть якщо той перебуває вдома. Виняток лише для хворих на цукровий діабет, адже їм необхідний саме паперовий носій. Такий рецепт можна забрати у реєстратурі за попередньої домовленості, щоб перебування в поліклініці було мінімальне, - каже пані Надія.
"Із симптомами ГРВІ можна отримати консультацію як за телефоном, так і прийти до поліклініки"
- У нас працюють кабінети невідкладної допомоги, де лікарі чергують за графіком. Забір біологічних матеріалів для тесту на COVID-19 проводиться в кожному центрі первинної медико-санітарної допомоги, за направленням сімейного лікаря. Координація таких обстежень потребує чітко визначених правил, адже лікарі та медсестри повинні бути одягненими в захисні костюми, а перебувати в них більше 4 годин просто фізично неможливо. Саме тому сімейні лікарі і призначають час для обстежень людей із симптомами чи підозрою на COVID-19, - розповідає пані Гетьман.
За її словами, у кожному центрі встановлені ультрафіолетові опромінювачі, для того, щоб дезінфікувати повітря від бактерій та вірусів. Підлога, меблі та прилади також дезінфікуються, промиваються відповідно до вимог інфекційного контролю.
- Зараз працюють всі медичні заклади та установи, тому що люди хворіють не лише на коронавірус. І жіночі консультації працюють, і пологи приймають і операції проводять при невідкладних станах. Але ще раз хочу наголосити, що без нагальної потреба до поліклініки приходити не варто, - зазначає Надія Гетьман.
Підготувала Інга Голик
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram