600 мільйонів гривень «закатали» в ремонт доріг на Черкащині

07 листопада 2018, 20:15

Громадська організація «Проти корупції» обстежила відремонтовані з 2016-го по серпень 2018-го року обласних доріг . Моніторингова група оглянула 50 ділянок доріг в усіх районах Черкащини, а це 150 кілометрів дорожнього покриття. Проаналізувала 50 проведених тендерних конкурсів на суму понад 600 млн гривень.

Дослідження провели завдяки проекту ПРООН «Моніторинг прозорості та доброчесності проведення ремонтів доріг України». При цьому ГО «Проти Корупції»  пройшла навчання щодо моніторингу в дорожньому секторі і отримала базові знання про особливості закупівлі та реалізації дорожніх проектів, бюджетування та документи, які складаються під час планування та реалізації дорожніх проектів, основні дефекти, що можуть бути зафіксовані в ході або після закінчення робіт.

Мета проекту - показати громадськості, наскільки прозоро використовуються кошти, виділені на ремонт доріг. Змусити замовників змінити підхід до складання технічних завдань, а підрядників – до виконання робіт, шляхом привернення уваги суспільства до цієї проблеми.

Перевірка громадської організації виявила низку порушень та низький рівень якості при виконанні ремонтних робіт. Це і недотримання норм, неналежно виписаних технічних завдань, недобросовісне виконання роботи, безконтрольність і безкарність підрядника.

600 мільйонів гривень «закатали» в ремонт доріг на Черкащині

Фото: Про все

У моніторингу доріг в 11 областях України взяли участь 12 громадських організацій. Вони мають оприлюднити отримані дані та надати їх державним адміністраціям в областях. Щоб органи влади на місцях вжили заходів та змусили дорожників усунути дефекти, допоки де-юре діють гарантійні зобов’язання.

— Буде виданий загальний публічний звіт з отриманими даними моніторингу по 12-ти областях України та озвучені головні порушення та дефекти, які мають місце при ремонтуванні доріг в Україні, — зазначила координатор Програми розвитку ООН в Черкаській області Анна Бабкова. —

Громадскість повинна включатись до процесу моніторингу ремонту доріг разом з владою. І це не має бути одноразова показова акція. Процес має бути безперервним, і лише за таких умов ми отримаємо позитивний результат.

За словами керівника громадської організації Юрія Путрі, недоліки в роботі підрядників були зафіксовані на кожній обстеженій моніторинговою групою ділянці.

— Підрядники маніпулюють домовленостями з проектантами і представниками техогляду та виконують роботи «під свої потреби», а не з огляду на потреби дороги, — звернув увагу Юрій Путря. — У деяких технічних завданнях підрядників не прописано не лише нанесення розмітки, а й упорядкування узбіччя, забезпечення водовідведення. Хоча ці види робіт передбачені нормативними актами, на які посилається в договорі той же підрядник. А роботи враховуються при розрахунку кошторисної документації. Гроші підрядник бере, а послуги надає не в повному обсязі.

Юрій Путря також наголосив, що у світі практикується попередній виїзд на ділянку, де заплановано ремонт. Фахівці її обстежують і складають дефектний акт, де чітко прописано, які недоліки, на якій площі і у який спосіб слід усунути. Тоді у підрядника не залишається ніяких питань. Він виконує свою роботу. В результаті ж огляду доріг Черкащини в активістів склалося враження, що замовники дефектні акти взагалі не складають. Обмежуються технічними завданнями, і ті прописані частково.

За спостереженнями моніторингової групи, замовник часто маніпулює нормативними актами, зокрема « Галузевими будівельними нормами України». А вони чітко регламентують, які види ремонтів та робіт повинні виконуватися на автодорогах.

Тому громадськість наголошує, що допоки замовник продовжуватиме на власний розсуд трактувати їх у своїй діяльності, і не розрізнятиме, чим поточний середній ремонт відрізняється від ямкового, європейських доріг нам не бачити взагалі.

Висновки експертної групи зроблено щодо кожної обстеженої ділянки дороги. Черкаська облдержадміністрація та Служба автодоріг України зможуть з ними ознайомитися та вплинути на підрядні організації, що проводили роботи.

На переконання учасників моніторингової групи, зафіксовані ними пошкодження виконавці замовлень повинні усунути власним коштом. Адже, підписуючи договір, вони давали гарантію на виконану роботу.

 

Вгору