Навіть в умовах обмеженого фінансування ми намагаємося зробити черкаські дороги придатними до проїзду, – Отрешко

14 листопада 2014, 12:15

отр

Дороги в Черкасах – це завжди досить гостра та болюча проблема для городян. Ні для кого не секрет, що ситуація з дорогами – складна, це завжди біда і не лише наша, але й усієї держави. Але навіть в умовах обмеженого фінансування фахівці намагаються якщо не зробити дороги ідеальними, то хоча б придатними для нормального проїзду і проходу.

Про те, які роботи сьогодні виконують комунальники, що планується зробити до кінця року та скільки на такі роботи виділено коштів у інтерв'ю для Про Все розповів начальник управління вуличної інфраструктури Черкаського міськвиконкому Сергій Отрешко.

– Почнемо з найболючішого – фінансового питання. Проблеми із фінансуванням, вірніше, виплатами із Держказначейства такі ж, як і в минулі роки? І яка ситуація із КП «ЧЕЛУАШ»?

– Головне цьогоріч – ми зберегли комунальне підприємство «ЧЕЛУАШ», навіть не просто зберегли, а значно зменшили його кредиторську заборгованість, особливо по заробітній платі – заборгованість по якій інколи доходила і до півроку. Черкащани бачать, що поточний ремонт доріг цього року триває. Кошти дорожнього фонду є, але вони перебувають на рахунку держказначейства, яке має свої проблеми із проходженням платежів. Якщо є кошти на рахунку, то це ще не значить, що їх отримає підрядник, і отримає вчасно. Наприклад, станом на 7 листопада заборгованість перед асфальтобетонним заводом за виконання поточного ремонту доріг у цьому році складала понад 800 тис. грн за вже виконанні роботи. Тому проблеми є, але ми намагаємося вирішувати питання навіть в таких умовах. Місто не може існувати виключно завдяки комерційним підрядникам, це завжди ризики. Наприклад, заборгованість по казначейству і підрядник має повне право сказати, що продовжить виконувати роботи тільки після розрахунку. Ми обов’язково розрахуємося, але це може статися в грудні, коли про подальший ремонт доріг можна забути. Комунальне підприємство – це завжди опора в таких питаннях. Окрім збереження КП «ЧЕЛУАШ» вдалося надати пропозицію, відстояти перед депутатським корпусом виділення фінансової підтримки виключно «ЧЕЛУАШу» на аварійний ремонт вулично-дорожньої мережі.

– Хто на сьогодні проводить поточний ремонт доріг у Черкасах?

– Поточним ремонтом доріг у місті займається асфальтобетонний завод, який є переможцем тендеру (на ці роботи передбачено понад 4 млн грн, відремонтувати повинні приблизно 18 тис. кв. м). У асфальтобетонного заводу є три підрядники –  КП «ЧЕЛУАШ» і ще дві комерційні структури. Крім того, КП «ЧЕЛУАШ» виконує роботи, які не увійшли в перелік ремонту за рахунок коштів державної субвенції.

У бюджеті міста сьогодні є дефіцит коштів, бюджетникам навіть не вистачає на заробітну плату, за які кошти у місті проводиться ремонт доріг?

– Як правило, на ці цілі використовують кошти дорожнього фонду. Плюсом є те, що дорожній фонд – як окрема кишенька в бюджеті, яка окремо наповнюється за рахунок акцизу на нафтопродукти, збору за першу реєстрацію транспортного засобу, і не може витрачатися ні на що, окрім утримання та ремонту доріг. Тому на відміну від загального фонду бюджету, в якому сьогодні не вистачає коштів на заробітну плату, в дорожньому фонді, з цієї точки зору, ситуація краще.

– Яка ситуація цього річ у Черкасах із капітальним ремонтом доріг?

– У цьому році ми приступили до капремонту двох ділянок доріг. Завершимо і доведемо до ладу вулицю Одеську (вздовж мікрорайону Луначарський). Там роботи розпочаті, я гадаю, що впродовж 10 днів вони завершаться. Також це відрізок вул. Вербовецького від Толстого в бік Дніпра. Там постійна яма, яка пов’язана з відсутністю водовідводу. Завершимо спуск у Дахнівку (початок вул. Канівської). Також зараз розпочалися роботи з нанесення дорожньої розмітки. КП «ЧЕЛУАШ» отримало фарбу, тому наносимо розмітку в першу чергу на нерегульованих перехрестях поблизу навчальних закладів. Головне питання тут погода, температура понад +10 дозволяє технологічно фарбі висохнути і проіснувати тривалий час.

– Логічним буде запитання: а чому тільки зараз наноситься дорожня розмітка? Вона не була б зайвою вже з весни.

–  Абсолютно згоден. Але фарбу для проведення цих робіт оплатили лише у жовтні. І так само довго проводилися тендери на виконання робіт. Усе зав’язане на нестачі фінансів, затримці з перерахуванням коштів і обов’язковими процедурами при виконанні дорожніх робіт. Це, як бачать черкащани, повторюється з року в рік.

– До якої температури, відповідно до технологічних вимог, спеціалісти зможуть укладати асфальт?

– На укладання асфальту не стільки впливає температура повітря, скільки стан дорожнього покриття, його сухість. Укладати асфальт при росі чи мрячці при температурі +15 – це набагато гірше, ніж коли вночі мороз, а вдень сонячно і температура вище нуля.

– Невідємною складовою вулично-дорожньої мережі, якій часто не приділяється достатньо уваги, є зливова каналізація. Чи передбачено у цьому році у бюджеті кошти на її ремонт?

– У цьому році ми передбачили майже 2 млн грн як на поточний, так і на капітальний ремонт мереж зливової каналізації. Причина проста: як не ремонтуй дорогу, якщо з неї не забезпечено водовідведення, то вода залишається на проїжджій частині, що спричиняє руйнування дорожнього полотна. Тому ремонт зливової каналізації є досить важливим. На сьогодні у нас розроблено два проекти капітального ремонту зливової каналізації.

– На яких саме ділянках планується її ремонт?

– Одна з ділянок, яку доводилося ремонтувати щороку і щороку навесні вона являла собою мережу перепон – це ділянка по вул. Гоголя (між вул. Пушкіна і Котовського). Друга ділянка – по провулку Герцена. Там на невеличкій ділянці зливової каналізації взагалі немає, вода на під’їзді до багатоповерхового житлового будинку, до приватного сектору може не випаровуватись протягом цілого місяця. Третя ділянка – зона біля «літака», де вода скупчується після будь-якого сильного дощу. Ми намагаємось вирішити цю проблему, наразі розробляється проектно-кошторисна документація. Намагаємося задіяти існуючий, але не доведений до пуття колектор, який іде від аеропорту до проспекту Хіміків.

– Чи проводилося цьогоріч в рамках поточного ремонту мереж зливової каналізації встановлення люків та решіток?

– Так, КП «ЧЕЛУАШ» цього року було встановлено понад 100 люків. Співпало декілька чинників. У місті вже протягом трьох-чотирьох років не відбувалася заміна люків, до того ж, саме протягом останнього року в Черкасах відбулося збільшення крадіжок люків.

– Яким чином, на вашу думку, можна викорінити таку поширену у Черкасах практику викрадення люків?

Крадіжки люків в місті можна припинити тільки за рахунок налагодженої взаємодії міської ради та міліції. Щойно нам надходить інформація про такі крадіжки, ми одразу готуємо заяву до міліції про такий випадок. За тією інформацією, якою я володію, цьогоріч вдалося впіймати на крадіжці люку лише одну людину, і то коли вона безпосередньо несла люк. Якщо встановити пости дослідження на пунктах прийому, я вважаю, що можна було б цю ситуацію вирішити. Але маємо те, що маємо. Також, якщо ще на початку року ми встановили близько 15 металевих люків, то сьогодні встановлюємо виключно полімеркомпозитні каналізаційні люки. Вони мають відповідну сертифікацію. Якщо це дорожній люк, то він витримує навантаження до 25 тонн, якщо це люк для зеленої зони – до 1,5 тонн. Матеріал, з якого виготовлені ці люки, такий, що вони не мають інтересу для крадія – їх не можна здати як брухт. Такої кричущої ситуації, яка була наприкінці минулого року, коли ми мали тільки зафіксованих в оперативній службі понад 40 випадків відкритих каналізаційних входів (тобто, відповідно стільки вкрадених люків) і, мабуть, стільки ж незафіксованих, зараз немає.

– Чи проводилася заміна каналізаційних люків не на проїжджій частині, а на зелених зонах?

– Люки на зеленій зоні – це також проблема. Більшість з них просто накриті бетонними плитами. Коли їх викрадають, то цього майже не помітно: їх не бачать ні автомобілісти, ні люди, оскільки по зелених зонах практично ніхто не ходить. Нам вдалося замінити половину таких люків. Також у місті встановлюються і решітки.

– Городяни, окрім доріг, постійно скаржаться на розбиті тротуари. Причому скарги ці зростають з року в рік. А чи для них передбачений у цьому році хоч якийсь ремонт?

– Цього року на ремонт тротуарів не передбачено нічого, окрім коштів, які з минулого року залишилися невикористаними. Наприклад, зараз проводиться ремонт тротуарів біля міської гімназії №9. Цьогоріч ми ще повинні встигнути зробити капремонт міжквартальних проїздів – на це кошти у бюджеті заплановані. Це заїзди в будинки з вулиць загального користування, які не входять в прибудинкову територію. Для цього передбачено 2 млн грн. До кінця листопада буде укладено угоду, якщо погода буде сприятливою, то щось встигнемо зробити у цьому році, що не зможемо – продовжимо у наступному.

 

Вгору