Замість того, щоб реформувати громадський транспорт, міська влада закуповує нові тролейбуси

12 грудня 2014, 08:56

68872c90030d4bee6f3b00fcc8409c91_L

В умовах економічної кризи міська влада вирішила закупити нові тролейбуси для «Черкасиелектротранс». Вирішення цієї проблеми співпало у часі із ініціативою ПАТ «Азот» прилаштувати закуплені кілька років тому 15 тролейбусів. Міська рада навіть утворила комісію, яка б мала допомогти «Азоту» визначитися зі способом передати місту тролейбуси. Врешті дійшли згоди: місто проводить тендер на закупівлю нового електротранспорту, а підприємство бере участь у ньому на загальних засадах, пише Вечірка.

Усе б нічого, тільки саме міськвиконком виписуватиме умови тендеру та вимоги до товару, який закуповуватиметься. У декого складається враження, що через тендер міська влада таки намагатиметься закупити азотівські тролейбуси. Інші кажуть, а чого б і ні, адже це підприємство може продати нам товар за нижчою ціною та на привабливіших умовах. А хтось переконаний – закуповувати нові тролейбуси не на часі. Краще відремонтувати старі, а гроші витратити на енергозберігаючі заходи. Усі по-своєму праві.

—   Я користуюся маршрутками, бо вони швидші за тролейбуси, ходять частіше, там комфортніше, а найголовніше, щоб від дому дістатися до роботи, мені доводиться зробити дві пересадки. В результаті я заплачу 2,5 грн, але втрачу значно більше часу, ніж на поїздку у маршрутці. Я б із задоволенням їздив на тролейбусах, якби вони ходили за зручними маршрутами і так само були комфортабельними, тож просто закупівля нового електротранспорту аж ніяк не позначиться на моєму житті. І мені, по правді, все одно – це будуть тролейбуси вітчизняні, імпортні чи азотівські, якщо я не зможу ними користуватися, — розповідає Анатолій Козачук, менеджер одного із черкаських супермаркетів побутової техніки.

Навіть коли купити півтора десятки тролейбусів на вигідних умовах і за вигідною ціною та пустити їх на існуючі в місті маршрути – це аж ніяк не покращить економічний стан «Черкасиелетротранс» та не підвищить комфорт черкаських пасажирів. Бо найпопулярніші та найбільш затребувані маршрути у місті віддані приватним перевізникам, де вартість проїзду 3 грн.

—   «Черкасиелектротранс» має убиті машини та не має дохідних маршрутів, тому вважаю, що нам необхідно хоча б частково провести реформу громадського транспорту у нашому місті і віддати дохідні маршрути нашому комунальному підприємству. Тоді і собівартість їхніх послуг знизиться, і приватні перевізники перестануть нам викручувати руки, щоразу підвищуючи ціни на проїзд у автобусах, — звернувся депутат Черкаської міськради Володимир Халай на одному із засідань депутатської комісії, покликаної допомогти «Азоту» прилаштувати свої тролейбуси. — В цей самий час необхідно оновити і рухомий склад тролейбусного парку. І яка різниця, чиї це тролейбуси, головне, щоб вони були якісними.

Дехто каже, що місто не може без «Азоту», як і це підприємство без міста. Тож треба допомогти найбільшому черкаському підприємству. Можливо й правильно, адже вся інфраструктура у Черкасах ще з радянських часів була зав’язана на роботі та потребах підприємства, в свою чергу підприємство утримувало важливі для міста соціальні об’єкти.

Чому насправді підприємство закупило 15 тролейбусів і які були на той час домовленості між міським головою Сергієм Одаричем та кандидатом у народні депутати, почесним президентом підприємства Валентиною Жуковською розповідати не береться ніхто. Тим не менше Валентина Борисівна залишила місто, а тролейбуси мертвим вантажем залишилися на підприємстві. Сьогодні є підозри, що запланований тендер із закупівлі тролейбусів у міськвиконкому готують саме для того, щоб придбати у «Азоту» непотрібний йому електротранспорт. Дехто, говорить треба допомогти хімічному гіганту, на якому працює декілька тисяч черкащан. Дехто каже, так хоч тролейбуси матимемо. Адже від вкладання грошей в ремонт доріг місто ні грошей, ні доріг не має. І ті і інші праві.

—   Якщо ми хочемо виручити ПАТ «Азот», то давайте відкрито про це говорити. Давайте випишемо умови тендеру так, щоб це підприємство могло брати участь у ньому зі своїми тролейбусами. Просто не треба лукавити, — звернувся до присутніх депутат Черкаської міської ради Олександр Згіблов. — Може й дійсно слід допомогти такому великому підприємству, на якому працює чи не найбільше наших городян.

Колишній заступник міського голови Павло Карась вважає недоцільною закупівлю нових тролейбусів у розпал економічної кризи. На його переконання – Черкаси мають предостатньо електротранспорту для того, щоб забезпечити потреби городян.

—   Сьогодні на маршрути міста виходять лише ті тролейбуси, робота яких оплачується з державної субвенції на пільгове перевезення пасажирів. Більшу кількість тролейбусів на лінії не випускають не тому, що їх немає, а тому, що держава не забезпечує їх роботу. Взагалі ж термін експлуатації тролейбусів – близько тридцяти років. Капітальний ремонт коштує, звісно, по-різному, проте ціна буде в десять разів меншою від вартості нового тролейбуса. Пам’ятаю, коли я був заступником мера, мені приносили документи на списування тролейбусів, які ще їздили на лініях. Куди ж це годиться? В умовах економічної кризи доцільніше поремонтувати старі тролейбуси, – вважає Павло Карась.

Мабуть, міська влада ключовим перед собою ставила питання, як купити нові тролейбуси, а мала б – як покращити та здешевити проїзд городян у громадському транспорту. Логічніше було б спочатку реформувати систему громадського транспорту в нашому місті. З’ясувати на яких маршрутах і на яких умовах мають працювати приватні перевізники, а де — електротранспорт комунального підприємства, і вже виходячи із потреб міста закуповувати тролейбуси, нехай би і в «Азоту».

Поділитись

Коментарі

Вгору