У Черкасах реформують систему громадських перевезень

11 лютого 2025, 13:01

У Черкасах наразі триває робота над реформуванням транспортної сфери триває. Планують оптимізувати маршрути, провести прозорі конкурси і забезпечити перевезення пасажирів на сучасних і екологічних автобусах. 

Нова маршрутна сітка

На замовлення Черкаської міської ради Вінницький державний технологічний інститут розробляє для Черкас нову транспортну модель, яка буде враховувати інтереси жителів міста, а не перевізників.

Буде проведена оптимізація маршрутів. Деякі, ймовірно, зникнуть, натомість з’являться нові. Маючи нову маршрутну модель, місто зможе оперативно реагувати на потреби жителів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Черкасах на маршрутах курсує на 40 автобусів менше від необхідного

Судова тяганина за право возити черкащан

На шість автобусних маршрутів, де закінчилися попередні п’ятирічні договори, провели конкурси. За умовами, перевезення мають здійснюватися сучасними автобусами великої місткості і класом екологічності не нижче «Євро-5».

На три з цих шести маршрутів зайшов новий для Черкас перевізник ТОВ «Епітранс», який надав пропозицію щодо автобусів належної кількості та якості. Попередні обслуговувачі цих маршрутів – ПП «Медіт-сервіс» і ПП «Еліт Транс» подали пропозицію з автобусами, які не відповідають умовам конкурсу ні за місткістю, ні за екологічністю. Тож їхні пропозиції не розглядали.

24 грудня 2024 року переможцем на маршруті №4 був визнаний ТОВ «Епітранс», який почав обслуговувати маршрут. Натомість попередній перевізник, «Медіт-сервіс», із цим не погодився. Почалася судова тяганина. Більшість ухвал місцевого адмінсуду міською владою вже скасовані в апеляції. Процес ще триває. Незважаючи на це, перевізник, який не виграв конкурс, продовжує виводити свої автобуси на маршрут №4, одночасно із переможцем конкурсу. Тож там наразі їздить не 8, а 16 автобусів (8 легальних, і 8 – нелегальних). Схожа ситуація незабаром може відбутися і на маршруті №22.

Що далі?

"Аби місто отримало контроль за пасажирськими перевезеннями, і вони стали більш якісними, необхідно збільшити конкуренцію у цій сфері. Для цього планується долучати до участі в конкурсах якомога більшу кількість перевізників з усієї України", - зазначив директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Сергій Отрешко.

Попередньо, нова маршрутна сітка у Черкасах має з’явитися вже влітку 2025 року. Тоді і будуть оголошувати конкурси на нові маршрути, де будуть ті, що відповідають вимогам до якості і кількості автобусів, графіків, електронного квитка тощо.

"Наступним кроком стане запровадження відшкодування перевізникам витрат за кілометр пробігу. Це дозволить нівелювати такі поняття, як «прибутковий» чи «неприбутковий» маршрут, - уточнив Отрешко. - Усі ці дії, у комплексі, і являтимуть собою транспортну реформу.

За інформацією пресслужби Черкаської міськради

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись

Коментарі

Чорнобаївець :

Реформа-очевидно це коли водії однією рукою рулять по місту, а іншою обілечують пасажирів, це коли немає чіткого графіку руху тролейбусів, а деякі інколи зовсім не виїжджають на маршрут, це коли після 21-00 не можеш виїхати з ПЗР до центру і т.д…………

Вгору