Шкіль, Сапаєв та Шумахер поділили мільярд на утримання черкаських доріг – не дали ні знижок, ні цін на асфальт

15 грудня 2020, 19:21

фото тематичне

Служба автомобільних доріг у Черкаській області підписала чотири договори на експлуатаційне утримання доріг державного значення та штучних споруд на них у Черкаській області на загальну суму 1,02 млрд гривень.

Про це повідомляють "Наші гроші".

Два з них сукупною вартістю 286,29 млн гривень Черкаська САД підписала із лідером Національної асоціації дорожників України – ТОВ "Спільне українсько-німецьке підприємство "Автострада". Згідно з договором, компанія буде обслуговувати такі дороги:Н-02, Н-08, Н-16, Т-24-04, Т-24-09, Т-24-10, Т-24-12, Т-24-17; та Н-16, Р-04, Р-64, Т-24-01, Т-24-03, Т-24-05, Т-24-08, Т-24-11, Т-24-13, Т-24-19.

Ще два договори Замовник підписав з іншим представником НАДУ – ТОВ "Ростдорстрой" і фірмою Бахтіяра Сапаєва – ТОВ "ШРБУ-48". "Ростдорстрой" обслуговуватиме траси Н-01, Н-16, Т-24-01, Т-24-02, Т-24-03, Т-24-07, Т-24-08, Т-24-14 та Т-24-18. "ШРБУ-48" – М-05, М-12, Н-16, Р-71, Т-24-03,Т-24-05, Т-24-06, Т-24-11,Т-24-15, Т-24-16 та Т-02-02.

На жодному з тендерів ні Замовник, ні Підрядники не опублікували локальні кошториси до договорів чи протоколи узгодження цін на матеріальні ресурси, які б показали вартість будівельних матеріалів, що їх будуть використовувати компанії під час технічного обслуговування доріг.

Середній відсоток кінцевої знижки компаній на усіх чотирьох тендерах становить менше 3%. У випадку з двома тендерами, де виграла "Автострада", на тендери подалися й "Ростдорстрой" та "ШРБУ-48". У випадку з тендерами, в яких перемогли "Ростдорстрой" і "ШРБУ-48", компанії змагалися на торгах тільки між собою. При цьому  на тендер, де виграло "ШРБУ-48", подавав свої документи й інший лідер НАДУ – ТОВ "Автомагістраль-Південь", проте Замовник його ТП відхилив через те, що файл документу з аналогічними договорами був пошкоджений. За словами експертки платформи "Ліга антитрасту" Ганни Сулими, через такий недолік Черкаська САД відхиляти компанію одразу не мала права.

- Потрібно було надати 24 години на виправлення недоліків. Однак багато Замовників помилково вважають, що 24 години можна давати лише на виправлення недоліків у наявних документах. Тому якщо документів "немає", або вони "пошкоджені", то не 24 години не дають. Однак Колегія приймає рішення, що такі відхилення неправомірні.

При цьому "ШРБУ-48" на тендері, де перемогло, надало у своїх документах договір про надання послуг машин та механізмів, укладений з "СУНП "Автострада". Окрім цього, усі три компанії вказали, що користуються послугами ТОВ "Дорстрой Монтаж Київ" – "Автострада" та «Ростдорстрой» у своїх документах надали договори про використання техніки "Дорстрой Монтаж Київ", а «ШРБУ-48» залучила компанію в якості субпідрядника.

Протягом 2020 року "Ростдорстрой" десять разів був переможцем Черкаської САД на тендерах з експлуатаційного утримання та поточного середнього ремонту. Усі ці тендери розігрувалися винятково з "Автострадою" та "ШРБУ-48". Середній відсоток знижки компанії на цих тендерах становив 6%. "Автострада" перемагала на тендерах цього Замовника 9 разів, граючи на торгах також лише з цими двома компаніями – середній рівень знижки на аукціонах становив 3,7%. "ШРБУ-48" виграло на тендерах Черкаської САД 6 разів, конкурувавши також лише з "Автострадою" та "Ростдорстрой" -середня сума знижки становила менше 3%.

На усіх 25 процедурах були присутні лише ці три компанії. Усі інші підприємства, які подавалися на тендери, були за різних причин відхилені Замовником.

Вінницьким підприємством ТОВ "Спільне українсько-німецьке підприємство "Автострада" володіє Максим Шкіль – екс-помічник нардепа "Партії регіонів" Миколи Дем’янка.

ТОВ "Ростдорстрой" входить у групу бізнесмена Олександра Жукова та мера Одеси Геннадія Труханова. Його бенефіціарами через фірму "Оттема" (Угорщина) значаться Євген Коновалов і Юрій Шумахер – депутат Одеської міськради від партії "Довіряй ділам" Труханова.

Співвласниками "ШРБУ-48" є Руслан Губа, Ігор Воталюк та Бахтіяр Сапаєв. У 2005-2010 роках Сапаєв очолював Черкаську САД, а в 2010 році – ДК "Автомобільні дороги України". За Януковича "Уманьавтодор", який був у власності Сапаєва, отримав підряд на будівництво моста через Дніпро в Запоріжжі, однак роботи не виконав і автодорівці судились за повернення авансу і штрафів на 313 млн грн. Після тих судів Сапаєв заснував нову фірму «ШРБУ-48», яка і продовжила брати участь у державних тендерах.

Поділитись

Коментарі

Вгору