Старе як світ питання, чи платити за перевезення дитячого візочка у міському транспорті, знову в центрі уваги. Цього разу конфлікт розгорівся за участі маршруту №29. Його кондуктор вимагала з мами оплати за візок, як за вантаж, адже безкоштовно автобус може перевозити тільки людей на інвалідних візках. Аби все-таки доїхати додому, жінці довелось сплатити ще 4 гривні. Чи законні дії перевізника та як бути матусям, які потрапляють в подібні ситуації, дізнавався сайт vikka.ua.
"Того дня я вже їхала цим маршрутом, – розповідає черкащанка Марина Шульга, яка постраждала від дій перевізника. – Там кондуктор допомогла мені навіть занести візок до салону. Про оплату ніхто не говорив".
Додому жінка поверталась також 29-м, де з неї вже вимагали сплатити за місце в автобусі, яке займає своїм візочком її півторарічний син. Кондуктор стверджувала, що воно передбачене лише для інвалідних візків, і тільки вони мають право їздити безкоштовно у маршрутках. Всі інші засоби пересування – багаж, перевезення якого потрібно оплачувати.
"Ще й демонстративно повісила роздрукований папірець із цим "правилом" у мене над головою, – скаржиться жінка. – Сказала, що це самі інваліди неодноразово скаржились перевізнику на матусь, ніби ми завжди займаємо місця, передбачені для них. Під час нашої суперечки син почав плакати, тому я змушена була заплатити, аби нас із дитиною не висадили з автобуса на півдороги".
Із присутніх за молоду маму заступилась лише одна жінка. Вона теж їхала з малям. Інші ж, навпаки, закликали не робити з цього проблему. Але мовчати Марина не збирається: ситуація вже набула розголосу в соціальних мережах, а на сайті міської ради з’явилась петиція з проханням урегулювати питання з оплатою проїзду немовлят. Менш ніж за дві доби петиція набрала необхідну кількість голосів і незабаром буде направлена на розгляд сесії міськради.
"Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №176 від 18 лютого 1997 року "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" пасажир має право зокрема перевозити безоплатно перевозити з собою одну дитину віком до шести років без права зайняття нею окремого місця і одну одиницю багажу, якщо його розміри не перевищують 100 х 50 х 30 см, а вага – 20 кілограмів, саме до такого багажу й прирівнюють дитячі засоби перевезення у складеному вигляді, – пояснює вона. – Також особи з інвалідністю та інші маломобільні групи населення мають право на безоплатне перевезення технічних та інших засобів реабілітації, призначених для особистого пересування. Тобто Правилами не передбачено окреме право на перевезення безоплатно дитячого візочка".
Правниця зазначила, що з визначенням "маломобільні групи населення" теж все непросто. Згідно з ДБН В.2.2-17:2006, до них належать інваліди, люди з тимчасовим порушенням здоров'я, вагітні жінки, люди похилого віку, люди з дитячими візками. Тільки вимоги цього документу поширюються на проектування будинків та споруд, а законодавство в сфері автомобільних перевезень не містить визначення маломобільних груп.
Та безправними черкаські малюки можуть опинитись і в тролейбусах, адже Наказ 09.10.2006 №329, згідно з яким пасажир електротранспорту міг безоплатно провозити з собою один дитячий візок, був скасований взимку цього року.
"Наразі норми відносин перевізників і пасажирів тролейбусів регламентуються "Правилами користування міським електричним транспортом, які затверджуються відповідним органом місцевого самоврядування". Тому черкаським матусям залишається сподіватись тільки на рішення міської влади, – пояснила Наталя Даньковська.
Заступник міського голови Юрія Ботнар вважає неприйнятною ситуацію, що склалась, а порівняння дитини з багажем – негуманним вчинком.
"Особисто до мене зверталась подруга постраждалої жінки. Виявляється, випадок вже не перший на цьому маршруті, а кондуктори навіть скаржилися жінкам, що перевізник змушує їх вимагати оплату з матерів".
Чиновник підтвердив, що нині немає ніяких норм, які б регламентували питання перевезення малят у візочках, та пообіцяв, що воно буде включено в концепцію транспортної реформи міста.
"При наступному ухвалені угод з кожним перевізником має бути затверджений також пункт, який би прирівнював права дитячих візків до інвалідних і виносив би їх в окрему безоплатну категорію. Те саме стосується і електротранспорту, – зазначив він. – Хоч в черкаських тролейбусах таких ситуацій і не виникало, але це питання має бути чітко прописане у відповідних нормативних документах".
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram