Ігри з бюджетом: Через політичні баталії у Черкасах може статися фінансовий колапс

26 вересня 2018, 17:02

Екс-секретар Черкаської міської ради та діючий нині її депутат Олександр Радуцький звернувся до Адміністративного окружного суду з тим, аби визнати протиправним рішення Черкаської міської ради про внесення змін до бюджету міста на 2018 рік, ухвалені під час скандальної "канівської" сесії. Натомість головний фінансист Черкас Наталія Джуган попереджає, що це може спричинити фінансовий колапс у місті.

Олександр Радуцький звернувся до Адміністративного окружного суду з тим, аби визнати протиправним рішення Черкаської міської ради про внесення змін до бюджету міста на 2018 рік, про програму соціально-економічного розвитку, про надання дозволу комунальному підприємству «Черкасиелектротранс» у поданні договору лізингу на придбання нових тролейбусів, про визнання протиправним та не чинним рішення сесії міської ради, яке стосується намірів лізингових угод КП ЧЕЛУАШ та КП «Черкаситеплокомуненерго», та ще низки інших важливих питань, які приймали під час "скандальної" сесії у Каневі.

Нагадаємо, 22 серпня міський голова Анатолій Бондаренко скликав виїзну сесію на Чернечій горі у Каневі на 15. 00. Втім, про її скликання на порталі міськради повідомили "заднім числом" - близько 16.00. Несвоєчасно дізнались про проведення сесії і частина депутатів, опозиційних до діючого мера міста. Тому вони звернулися до прокуратури, аби там дали оцінку цьому факту.

Через політичні баталії у Черкасах може статися фінансовий колапс

Олександр Радуцький знову наголосив про незаконність скликання "канівської" сесії" та висловив сподівання, що цим питанням прискіпливо займаються органи прокурорського нагляду.

— На цій сесії через відсутність належного повідомлення не було директора департаменту фінансової політики ЧМР Наталії Джуган, —  наголосив Олександр Романович. — Про що головний фінансист міста повідомила міського голову відповідною службовою запискою. Зокрема, Наталя Джуган повідомила Анатолія Бондаренка про порушення бюджетного регламенту, про те, що відсутність фінансових ресурсів призведе до відволікання коштів міського бюджету від об’єктів, роботи на яких вже розпочато. А не завершення робіт на запланованих об’єктах у плановому році призведе до збільшення вартості ремонтних робіт та перетворення цих об’єктів на довгобуди. Наталя Володимирівна також наголосила, що подавала один проект внесення змін щодо корегування міського бюджету. Проте депутати прийняли свій — рішення про збільшення бюджету на 210 млн. грн. Бюджет фактично «надули». При цьому дохідну частину не було підтверджено жодним листом. Лише департамент архітектури підтвердив, що ймовірно реалізує міську землю, на чому до кінця року заробить ці кошти для міського бюджету. Це смішно з огляду на те, що за вісім місяців поточного року цей департамент продав землі на 1 млн. грн, - повідомив Радуцький.

Опозиційний депутат пояснив, що так, як рішення сесії міськради від 28 серпня призупинено, то наразі має діяти рішення попередньої бюджетної сесії, яка відбулася у травні 2018 року.

Олександр Радуцький також розповів про невідповідність закладених в уточнений в Каневі міський бюджет коштів на лізингові угоди щодо переоснащення комунальних підприємств згідно з відповідною міською програмою.

— Я зв’язався з керівництвом Львівського машинобудівного заводу та дізнався, що вартість, наприклад, серійних тролейбусів, які Черкаси мають купляти у лізинг, складає 4 млн. 800 тис. грн. Черкаси на це заклали 5 млн. 300 грн. Ось так просто по півмільйона з одного тролейбуса навару! А таких тролейбусів мають придбати 20 штук. Ми взяли до уваги цифри, якими оперують на заводі «Богдан». Через систему «Прозоро» завод продав комунальному підприємству у Хмельницькому тролейбуси, вартістю 4млн. 580 тис. грн. за одну одиницю. І це такі самі бюджетні тролейбуси, які хоче придбати наше місто. Думаю, що правоохоронні органи з’ясують, звідки взялись ці цифри у розрахунках наших керівників. Якщо ж скласти кошти, які планується витратити на лізингові проекти по тролейбусах ( 106 млн. грн. і 17 % річних на три роки ), КП ЧЕЛУАШ ( 31 млн. грн. та 18,5 % річних на п’ять років ) та ЧТКЄ ( 14, 2 млн. грн. і 19% річних на п’ять років), то загалом це складе 151 млн. грн. Міський бюджет за таких обставин переплатить близько 44 млн. грн. Це вищий пілотаж у дерибані коштів! – наголосив Радуцький.

Через політичні баталії у Черкасах може статися фінансовий колапс

У свою чергу головний фінансист міста Наталія Джуган вкотре зауважує, що бюджет є такою собі священною коровою, з якою не можна гратись у політичні ігри.

— Я можу багато разів не погоджуватись з тим, у який спосіб було проведено сесію міської ради у Каневі. Це, вочевидь, мають коментувати юристи. Хоча не схвалюю, коли порушується бюджетний регламент. Але наголошую, що бюджет — це серйозна інстанція. Все, що стосується цієї інстанції, не може оскаржуватись будь-яким громадянином, Радуцьким чи навіть якоюсь політичною силою. Адже для того існує ціла процедура, яка чітко прописана в Бюджетному кодексі. Тільки в частині офіційних трансфертів (а це пільги, субсидії, медична та освітня субвенція, тощо) можна призупинити дію рішення, якщо є якісь невідповідності. Якщо, наприклад, департамент фінансової політики міста не погоджується з сумою наданого державою трансферту. Оскаржити або зупинити рішення міського фінансового органу з одночасним поданням до суду може лише голова державної адміністрації. Якщо було б якось інакше, не важко представити, яка б тоді вакханалія відбувалась. Ми вже мали прецедент, коли в суді було оскаржено рішення ще травневої бюджетної сесії. Юристи готують оскарження щодо цього, я в свою чергу теж написала доповідну про те, що видатки за тими рішеннями вже всі проведені. Це пільги, субсидії, інші важливі виплати. То, що мені робити , як керівнику фінансового департаменту? Звертатись до АТОвців та повертати надану їм допомогу, забирати назад кошти у мамочок, які отримали з державного бюджету компенсації на діток ?! Підкреслюю, ці рішення вже набули законної сили і почали впроваджуватись. Ми надіслали необхідні довідки до Держказначейства, і все це разом вже стало асигнуваннями місцевого бюджету і дало повноваження головним розпорядникам коштів брати на себе певні бюджетні зобов’язання.

За словами головного фінансиста міста, можна оскаржувати правомірність скликання сесії, якісь неправильні дії мера, однак не бюджет.

- Можна, звісно, воювати один з одним скільки завгодно, але не ступати на територію бюджету. Бо такого немає в жодній країні світу, коли бюджет «тіліпають, як свиня фуфайку». Бо за цим стоїть вся життєдіяльність міста, - наголосила Наталія Джуган.

Вона також пояснила, що її доповідна записка міському голові після канівської сесії стосувалась більшою мірою нереальності дохідної частини. Вона нагадала, як секретар міської ради Ярослав Нищик запропонував на одному з виконкомів збільшити дохідну частину міського бюджету на 210 млн грн, а потім на сесії було розглянуто пропозицію про її збільшення на 240 млн.

— Питання — хто їх такому навчив? — зауважила Наталя Володимирівна. — За результатами півріччя минулого року дохідну частину міського бюджету розвитку таки було збільшено на 200 млн. грн. І це тоді, коли всі добре розуміли, що на таку суму не вдасться ні майна продати, ні якісь інші доходи отримати. Тоді я також надсилала міському голові доповідну записку з вимогою не підписувати таке рішення, зваживши на те, що такі доходи не були реальними.

У разі, якщо рішення канівської сесії будуть призупиненні, то, за словами Наталії Джуган, вона буде змушена звернутись до суду, щоб їй чітко вказали, в який спосіб вона має впроваджувати в дію ухвалу суду.

— Що стосується рішень по лізингу, то це зовсім інша річ. І це напевно можна оскаржувати, — додала Наталя Джуган. — Але міський бюджет - це не особистий бюджет Наталії Джуган, і не її забаганки. Ігри з ним можуть «рванути» місто. Згадайте, що було, коли ніяк не вдавалось ухвалити бюджет цього року. Тоді Черкаси опинились на порозі колапсу. І сьогодні теж важливо уникнути такого варіанту, - зазначила пані Наталія.

 

 

 

 

Вгору