Голова Правління Віталій Скляров: ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM та міська влада мають співпрацювати задля розвитку міста

10 листопада 2014, 11:10

IMG_4983

Про перспективи розвитку підприємства, продовження реалізації соціальних проектів і відновлення діалогу з міською владою стосовно вирішення нагальних проблем, зокрема транспортних, розповів Голова Правління ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM Віталій Скляров.

– Що зараз найбільше хвилює і водночас додає оптимізму, якщо можна так сказати, зважаючи на складну ситуацію в країні?

– Хвилює, звичайно, як працюватиме наше підприємство в нинішніх складних економічних умовах. Зараз ми переймаємося незаконною постановою Уряду України про заборону на використання газу з ПСГ для потреб хіміків в поточному зимовому сезоні. Ми хвилюємося, чи не доведеться зупиняти виробництво взимку, адже це може призвести до серйозних наслідків. При мінусовій температурі трубопроводи, апарати, теплообмінне обладнання вийдуть з ладу. Тобто, в зимові місяці ми не зможемо підготувати виробництво й обладнання для безпечного простою. Влітку, коли спадає попит на мінеральні добрива, ми маємо змогу призупинити виробництво та провести планові капітальні ремонти, адже підприємство у нас побудоване за радянських часів. Узимку такої можливості немає. До того ж, у нас зобов’язання перед Україною – ми повинні працювати та виконувати свої контракти щодо забезпечення агропромислового комплексу мінеральними добривами. Ми – аграрна країна.

Не дивлячись на всі негаразди та надзвичайно складну ситуацію в Україні, ми вистоїмо. Складна ситуація в країні – це процес, який нам треба пережити. І починати варто, як то кажуть, завжди з себе. Наприклад, наше підприємство входить до азотного холдингу OSTCHEM Дмитра Васильовича Фірташа (OSTCHEM – це керуюча компанія, яка координує стратегію чотирьох українських підприємств азотної хімії та бере на себе відповідальність за майже 22 тисячі своїх працівників – прим. автора), який завжди будує плани на перспективу. Відповідно й ми плануємо виробництво, плануємо інвестиційні проекти. Заздалегідь турбуємось про закупку сировини для свого виробництва, думаємо про 4,5 тисячі співробітників, які працюють на підприємстві, – щоб вони завжди вчасно отримували заробітну плату. Плануємо соціальні проекти для міста, для черкащан, бо наше підприємство – містоутворююче. І про газ для своїх хімічних заводів OSTCHEM також дбає заздалегідь – бере кредити та закуповує його, оскільки може розраховувати лише на себе. Все це – величезна відповідальність. Та навіть попри труднощі, компанія якісно та вчасно виконує всі зобов’язання і намічені завдання.

– І все ж будемо сподіватися, що підприємству вдасться утриматися. Які найбільш суттєві заходи плануєте реалізувати наступного року?

– Головний акціонер та власник «Азоту» Дмитро Васильович Фірташ приділяє велику увагу інвестиційним проектам на підприємствах. Він вважає, що це є капіталовкладенням у майбутнє хімічної галузі України. Тому на 2015 рік у нас стратегічні плани. Керуючою компанією OSTCHEM погоджено проект реконструкції печі первинного риформінгу в цеху А­5 з виробництва аміаку. А це – дуже серйозні інвестиції, які складуть майже 200 мільйонів гривень (без витрат на капремонти), що значно більше, ніж бюджет 2014 року в цілому. Реалізацію проекту розпочинаємо вже в листопаді. Ми маємо здійснити авансові платежі, оскільки терміни виготовлення обладнання становлять 9 – 10 місяців. Для того, щоб підготуватися до проведення реконструкції та капремонту у 2015 році, необхідно це робити вже зараз.

Також очевидно, що від стабільної роботи підприємства залежатиме подальша доля соціальних проектів, які кілька років поспіль успішно реалізуються. Із останніх – введення в дію після широкомасштабної реконструкції їдальні №4 на виробництві капролактаму вартістю близько 6 мільйонів гривень. Зараз продовжуємо ремонт побутового приміщення на цьому ж виробництві. Вкладаємо майже 2,5 мільйона гривень. Все це – проекти бізнес-плану, який ми виконуємо, не дивлячись на всі труднощі.

– До речі, якраз хочу запитати про тролейбуси. На яких умовах підприємство передає їх місту?

– У найближчі два тижні спільно із депутатським корпусом і міським головою Сергієм Одаричем ПАТ «АЗОТ» OSTCHEM має розробити механізм передачі тролейбусів. Зараз ми обговорюємо різні варіанти. Як тільки дійдемо спільної згоди – повідомимо. За інформацією міського голови Сергія Одарича, на лінії міста виходять 45 тролейбусів, які експлуатуються понад 22 роки. Тому 15 нових комфортних тролейбусів, виготовлених за європейськими зразками, які ми передамо місту, на 30 відсотків оновлять тролейбусний парк. «Азот» уже уклав договір із комунальним підприємством «Черкасиелектротранс» на технічний огляд, оскільки обидві сторони зацікавлені в тому, щоб тролейбуси вийшли на лінію в належному технічному стані. Зараз перевіряється автоматика, ходова частина, проводиться заміна мастила, зарядка акумуляторів. Технічне обслуговування вже пройшли чотири тролейбуси. Залишилося ще 11. На кожен тролейбус витрачається три­чотири дні. Вже зараз ми чуємо позитивні відгуки спеціалістів. Вони говорять, що наші тролейбуси навіть порівнювати не можна з тими, які нині обслуговують черкащан. Нові тролейбуси мають багато переваг. У салоні для пасажирів та водія працюють окремі кондиціонери. Там низька підлога, що зручно для людей похилого віку, людей з обмеженими фізичними можливостями та батьків з малими дітьми.

– А щодо вартості тролейбусів?

– Вона буде прийнятною і для підприємства, і для міста. На сьогодні один такий тролейбус білоруського виробництва коштує 140 тисяч євро. «АЗОТ» планує передати їх по балансовій вартості, а це означає, що разом з підготовкою до передачі (оплата за технічний огляд, який взяло на себе підприємство) ПАТ «АЗОТ» інвестує до 60 відсотків від їх вартості у розвиток транспортної системи міста. Думаю, це буде гарний подарунок городянам від нашого підприємства. А оскільки виробничники також є мешканцями міста, то мають повне право на обслуговування комфортними тролейбусами, а не користуватися невеличкими маршрутками без найелементарніших зручностей, які здебільшого із вантажних переобладнані для перевезення пасажирів. Тому на маршрути, які обслуговують хіміків, також вийдуть нові сучасні тролейбуси.

– Тобто, це знову спроба побудувати місток довіри між бізнесом і владою, який неодноразово демонстрував «Азот», але через певні політичні присмаки міські чиновники його провалювали?

– Ну от і виникає запитання: а чи зацікавлене місто в існуванні такого підприємства, як наше, яке надає робочі місця 4,5 тисячам черкащан, реалізує соціальні проекти і, по суті, є основним донором міського бюджету? І чи зацікавлене підприємство, щоб місто розвивалося, з кожним роком ставало все красивішим, привабливішим і щоб усі, в тому числі й хіміки, комфортно себе почували в ньому? Відповідь буде однозначною – так! Тому «АЗОТ» OSTCHEM завжди готовий до конструктивного діалогу і виконання зобов’язань, які ми беремо на себе. Але скажу одне – ми бізнес­структура, і ми не можемо вирішувати ті питання, які має вирішувати влада та «латати всі діри». Ми можемо лише допомагати. Скажімо, кілька років тому було укладено тристоронню угоду між ПАТ «АЗОТ», містом і областю. Зі свого боку ми виконали всі зобов’язання в повному обсязі і ніхто не зможе нам дорікнути, що ми не справилися з ними. Саме з цією метою і був укладений контракт із Валентиною Жуковською, яка реалізовувала соціальні проекти в місті. Не зайвим буде нагадати про реконструкцію ПК «Дружба народів», ремонт площі навколо нього і ремонт доріг, допомогу лікарням і школам, встановлення дитячих майданчиків. Все це є свідченням того, що ми соціально відповідальне підприємство. Хочеться вірити, що міська влада прагне справжнього конструктивного діалогу і її представники так само готові нести відповідальність за взяті зобов’язання.

– Яким чином буде вирішуватися питання заборгованості КП «Черкасиводоканал» перед «Азотом»?

– Комунальне підприємство «Черкасиводоканал» на сьогодні заборгувало нам близько 40 мільйонів гривень. Зараз ми також намагаємося знайти вирішення цього питання із керівництвом міста й області. Ми готові йти на певні компроміси, шукати шляхи погашення заборгованості таким чином, щоб це не вдарило по гаманцях городян у такий надто складний час. Ми також розуміємо, що забрати зараз із міського бюджету таку суму грошей нереально, оскільки бюджет міста і так «тріщить по швах». Тому ми налаштовані на пошук спільних рішень, які не погіршували б ситуації і не впливали б на статки людей. «Водоканал» останні два місяці почав нам повністю сплачувати за надані послуги і це додає оптимізму, що ми знайдемо спільні точки дотику у вирішенні накопичених проблем. Жодна зі сторін не висуває вимог щодо невідкладного погашення боргів чи відмови від їх існування.

– Ще одна тема, яка час від часу з’являється у місцевих ЗМІ і особливо багато зчиняє галасу під час виборчих перегонів, – це передача цеху очистки промислових і стічних вод (ОПСВ) в комунальну власність міста. Ті, хто це робить, напевно, не розуміють, в яку копійчину це може вилитися місту, а відтак і кожному черкащанину?

– Розуміння приходить тоді, коли береш на свої плечі тягар. Тому ми добре знаємо, у що виливається нам утримання такого великого і важливого як для нас, так і для міста об’єкта. Щорічно «АЗОТ» OSTCHEM вкладає близько 50 мільйонів гривень на утримання і обслуговування цеху ОПСВ, який очищає 60 відсотків міських стоків і 40 – «Азоту». Тому саме зараз триває пошук нових методів очистки відходів виробництва. Підприємство вже уклало договір з компанією, яка проведе аудит стоків. Попередньо маємо впровадити заходи, спрямовані на їх оптимізацію. Потім з проектним інститутом і з профільними фірмами будемо впроваджувати нову схему очистки. Власні очисні споруди збудуємо, очевидно, на вивільнених площах, які залишилися після закриття і «консервації» старих виробництв на території нашого підприємства, після чого нинішні очисні експлуатуватиме виключно місто. В такому разі комунальному підприємству «Черкасиводоканал» доведеться думати, як і за рахунок чого утримувати цей об’єкт та ремонтувати колектори. Не виключено, що фінансові проблеми, які виникнуть, місто буде вирішувати, знову ж таки, за рахунок його мешканців.

– Наскільки реальним є продовження соціальних проектів у місті? Адже, як уже згадувалося, їх реалізацією займалася Валентина Жуковська, і треба сказати, що не безуспішно. Це і відкриття дитячих майданчиків, і проведення літніх таборів, і ремонти в гуртожитках та підшефних школах… Тобто, цей список можна продовжувати й продовжувати. Чи не припиниться цей процес після того, як у Валентини Жуковської закінчився контракт з «Азотом»?

– Ні, не зупиниться. Валентина Борисівна, як почесний президент «АЗОТ» OSTCHEM, працюючи за контрактом з нашим підприємством, багато зробила для розвитку міста. Зараз ми продовжуємо виготовляти дитячі ігрові комплекси та спортивні майданчики, але встановлювати їх будемо вже весною. Також продовжимо опікуватися 11­ма школами, яким ми надавали допомогу, ремонтуючи приміщення, виділяючи кошти для закупки необхідного обладнання та підтримуючи в належному стані інфраструктуру. Шефську допомогу міським школам ми як надавали, так і будемо надавати. Всі ці проекти – це наша корпоративна соціальна відповідальність перед колективом підприємства та мешканцями міста.

Поділитись

Коментарі

Вгору