Пройшло майже два тижні після проведення черкасцями мітингу проти незаконної забудови Замкового узвозу. Я проаналізував думки містян, в тому числі і у соцмережах, переслухав відповіді власника ПП «Надія» Андраніка Казаряна та депутата Черкаської міської ради від політичної партії «Черкащани» Нарека Казаряна. А також уважно послухав коментар міського голови Анатолія Бондаренка на власній ФБ-сторінці.
Прийшов до висновку, що, на жаль, ще достатньо багато людей не орієнтуються в юридичних тонкощах проблеми, а також стають жертвами маніпуляцій, в тому числі з боку вищезгаданих представників забудовника. Але це ще пів біди. А от та відверта брехня, яка лунала у відеозверненні від пана Бондаренка, - то взагалі ганебне приниження громадян. Можливо «мер-господарник» вважає, що люди не спроможні розібратися у ситуації і їм, не соромлячись, можна вішати локшину на вуха. Хочу запевнити, що це не так. Тому публікую свої відповіді всім брехунам та маніпуляторам.
Слова Бондаренка та відповіді на них:
1. «Мав безліч зустрічей, в тому числі з народними депутатами, в тому числі від Черкащини. Всі запевнили, що будуть добиватися виділення коштів місту Черкаси для інфраструктурних об’єктів, які будуть будуватися у місті Черкаси у 2022 році. Про їх перелік ми повідомимо додатково».
Брехня!
Є декілька джерел фінансування (субвенцій) з державного бюджету інфраструктурних об’єктів комунальної власності:
а) фінансування з державного фонду регіонального розвитку (ДФРР);
б) субвенція на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;
в) субвенція на виконання інвестиційних проєктів;г) субвенція на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.
За першими трьома пунктами передбачена прозора конкурсна процедура відбору проєктів та інші важливі умови відповідно до Бюджетного кодексу України. Наявність проєктно-кошторисної документації (далі ПКД) та відповідної експертизи на комунальний об’єкт є обов’язковою.
Народні депутати не мають прямого впливу на результати конкурсів. І найголовніше, якщо досі не розроблена ПКД на об’єкт – жодних шансів на участь у конкурсі, а отже - і на виділення коштів у 2022 році немає.
Тобто, якщо мер Бондаренко на даний час не може повідомити громаду про перелік інфраструктурних об’єктів – значить на конкурсну процедуру на 2022 рік, яка вже триває з травня поточного року, ці об’єкти навіть не подані! Хіба виділення коштів з державного бюджету відбудеться у незаконний спосіб, як то було з фінансуванням славнозвісного дитячого садочка на митниці.
2. «На даний час є повне розуміння між Черкаською міською радою, Черкаською ОДА та Черкаською обласною радою…»
Маніпуляція!
Таке «розуміння» називається – «договорняком»: мер і його команда дерибанять землю, руйнують культурно-історичні пам’ятки, а Черкаська ОДА робить вигляд, що цього не помічає.
3. «Будинок Школьнікова буде збережено».
Маніпуляція!
Будинок Школьнікова розташований на іншій земельній ділянці. Підписуючи відповідну петицію і вийшовши на мітинг, черкасці протестували проти забудови на двох інших ділянках, які перебувають в комунальній власності: Замковий узвіз, 5 та вулиця Гагаріна, 60.
4. «Пам’ятаєте, як 20 років тому назад виділялась ця земельна ділянка одному із підприємців? Там мав бути 18-поверховий готель…»
Маніпуляція!
Порівнювати ті часи з теперішніми некоректно, тим більше, що самого будівництва не відбулося. З того часу, в знак протесту проти свавілля і беззаконня, в Україні відбулися дві демократичні революції, загинули мирні протестувальники. Напевно громадяни заслуговують на те, щоб корумпована модель державного і місцевого управління була змінена на прозору, чесну і відповідальну.
Тому потрібно приймати управлінські рішення відповідно до законодавства України, а не грати у поганого і хорошого слідчого. Мол бачите, які ми хороші, ми лише трішечки порушуємо Закон – будуємо не 18-поверхову будівлю, а лише 4-поверхові.
5. «Підприємець перекупив цю земельну ділянку і будує там. Чи це будуть комерційні приміщення чи соціальні, чи це буде житло, це вже мабуть його особисте бачення».
Брехня!
Земельні ділянки по вулиці Гагаріна, 60 та узвіз Замковий, 5 перебувають в комунальній власності. Вони передані в оренду приватним підприємствам для використання за відповідним цільовим призначенням.
6. «… Я там дивився у петиції написано «потрібно забрати», «потрібно вилучити». Ми не більшовики, щоб вилучати приватну власність».
Брехня!
У петиції не йдеться про вилучення приватної власності, адже це незаконно та ще й безглуздо.
У петиції зазначено про необхідність затвердження Історико-архітектурного опорного плану, який передбачає відповідні умови та обмеження щодо будівництва на заповідних територіях. А також вказано на обов’язок орендаря утримувати земельну ділянку у належному стані. У разі невиконання цього обов’язку Черкаська міська рада має ініціювати розірвання договору оренди земельної ділянки та вимагати компенсації витрат, пов’язаних з благоустроєм території.
7. «Громадське обговорення при актуалізації генплану не передбачене законодавством»
Брехня!
Стаття 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження: комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. І у всіх цих випадках громадське обговорення є обов’язковим.
Громадські обговорення не проводяться лише у разі оновлення містобудівної документації. Тобто при внесенні технічних правок, які не змінюють ні зональність, ні межі земельних ділянок, ні їх цільове призначення.
Матеріали громадських слухань є невід’ємною частиною містобудівної документації. Отже, зміна цільового призначення земельної ділянки по вулиці Гагаріна, 60 є зміною генерального плану, яка не могла бути затвердженою Черкаською міською радою без проведення громадського обговорення.
8. «Відбувається діалог з громадою…».
Брехня!
Діалог – це громадське обговорення змін до генерального плану, яке передбачене Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та постановою КМУ від 25.05.2011 № 555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні».
У даному випадку Черкаська міська рада внесла зміни до Генерального плану без проведення громадського обговорення, що є грубим порушенням законодавства України.Отже, жодного діалогу з громадою не було.
P.S. До речі, у жовтні 2020 року, якраз перед місцевими виборами мер Бондаренко у Фейсбуці публічно зазначив, що ніяких забудов Замкової гори без громадського обговорення не буде!
9. «Ні про яке закриття оглядового майданчика не йдеться. Новобудови будуть набагато нижчі… Десь на 5 – 8 метрів…»
Маніпуляція!
Комп’ютерне моделювання показало, що навіть двоповерхові будівлі зведені біля підніжжя Замкової гори перекривають Долину троянд, яка є невід’ємним елементом загального архітектурного ансамблю. При погляді знизу, з самої Долини троянд, Замкова гора буде повністю перекрита зведеними багатоповерхівками.
10. «Автентичність будинку з грифонами буде збережено…»
Маніпуляція!
Рішення про збереження автентичності будинку з грифонами не може бути «відкупним» за забудову Замкової гори. Це два непов’язаних між собою питання.
Що стосується будинку з грифонами – потрібно проводити експертизу його технічного стану та оцінку історичної та культурної значущості. А далі приймати одне з таких рішень: відновлювати, демонтувати та переносити в інше місце (є така практика у цивілізованих країнах), або ж просто демонтувати для того щоби впорядковувати громадський простір.
Готовий до публічних дебатів з будь-якою, згаданою у цьому дописі, особою. Впевнений, що правда переможе!
Роман Боднар, ексголова Черкаської ОДА, допис на власній сторінці у Facebook