Як транспортна структура Черкас виживає в умовах вимушеної зупинки та як буде відновлюватися після карантину

06 квітня 2020, 20:02

фото тематичне

Працювати в режимі «10 осіб» у громадського транспорту Черкас не вийшло. Після невдалого запуску цього експерименту деякі працівники та навіть автобуси залишилися «побитими». Протягом двох днів черкасці шикувалися в черги та бунтували на зупинках. Тож, відповідно рішення членів виконкому, із 21 березня громадський транспорт припинив курсування містом на регулярній основі.

Про те, чим така зупинка обернеться для транспортної структури міста, як перевізники працюють в умовах карантину та чи можна прогнозувати відновлення транспортної реформи у місті після завершення карантину ми поспілкувалися із помічником міського голови Черкас з питань транспорту Павлом Мосійчуком.

фото з мережі

Загроза недорахуватися кондукторів, респіратори на рейсах та перекваліфікація водіїв у магазинних працівників…

- У зв’язку із карантином громадський транспорт повністю перестав курсувати містом, як така зупинка вплине на перевізників?

- Транспорт припинив роботу на регулярній основі, однак він працює в режимі спеціальних перевезень. Перевізники задіяні для довозу працівників підприємств. Проте деякі більше, а деякі менше. Щодо КП «Черкасиелектротранс», то персонал задіяний повністю: і водії, і кондуктори. Останні займаються перевіркою документів медичних працівників. Тому, коли у місті відновиться робота транспорту ми маємо дуже велику загрозу недорахуватися персоналу у вигляді кондукторів.

фото з мережі

- Оскільки працівники громадського транспорту опинилися майже на «передовій» боротьби із коронавірусом, перевізники забезпечують їх засобами захисту?

- Водії та кондуктори, які працюють на спецрейсах забезпечені засобами індивідуального захисту, тобто рукавичками, масками або респіраторами, і в деяких випадках навіть спеціальними захисними костюмами.

- Допоміжним засобом у захисті від вірусу є дезінфекція. Як міська влада відслідковує виконання?

- Транспорт дезінфікують щодня. Тому і звіти про те, відбулась вона чи ні ми отримуємо щоденно. Випадків, коли вона не відбулася ще не було зафіксовано, оскільки це системна робота, яку проводять не самі перевізники, а компанія «Нова якість», яка погодилася дезінфікувати транспорт у нашому місті абсолютно безкоштовно.

фото з мережі

- Повертаючись до питання самих перевізників - ви зазначили, що деякі задіяні більше, а деякі менше. Як ви вважаєте, у ситуації, що склалася, більше постраждають тролейбусники чи автобусні перевізники?

- КП «Черкасиелектротранс» постраждає менше. По-перше, у них персонал задіяний майже у повному обсязі. Наразі лише 112 працівників із 420 знаходяться у відпустці за власний рахунок. Оскільки їх тролейбуси виконують спецрейси - за це підприємство отримає фінансову підтримку в розмірі близько 11 млн грн. Тому їм, звичайно, буде легше виходити із пост карантинної ситуації.

- Близько третини працівників «Черкасиелектротранс» залучені до роботи, інші – у відпустках за власний рахунок. Як склалася ситуація із працівниками приватних підприємств?

- Кожен перевізник вирішує питання на свій розсуд. Але, як мені відомо, переважно ніяких виплат приватні підприємці на період вимушеної зупинки громадського транспорту своїм працівникам не здійснюють. Я спілкувався із деякими особисто, вони змушені шукати роботу у магазинах, щоб хоча б якось прогодувати себе.

Встановлення GPS-трекерів, темпи реформування та кредитування Європейського інвестиційного банку

- Нещодавно у Черкасах відбувся конкурс на організацію GPS-моніторингу транспорту. Наразі реформування на якому етапі?

- Так, конкурс відбувся, був визначений переможець. Зараз ми б мали уже встановлювати трекери, однак карантин і зупинка транспорту в місті внесли суттєві зміни в наші плани. На час карантину реформа призупинилася. Я сподіваюся, що з налагодженням довозу медиків і людей, які потребують процедури гемодіалізу, ми все таки приступимо до встановлення GPS-трекерів тролейбусного парку. І, по завершенню карантинних обмежень у місті, таке встановлення відбудеться і у приватних перевізників. Також зараз ідуть премовини стосовно інвестицій у транспортну структуру міста, а саме для покращення зупинок громадського транспорту.

фото з мережі

- Після того, як місто вийде із карантину, чи можна прогнозувати відновлення реформи транспорту у тому ж темпі, якому вона планувалась?

- Того темпу, який планувався початково уже не має. Загалом після виходу міста із режиму надзвичайної ситуації доволі важко прогнозувати темпи реформування, адже у нас стоїть відкрите питання фінансування. Зазначу, що жодних коштів на проведення транспортної реформи виділено не було, однак ми подалися на кредитування Європейського інвестиційного банку. Зараз будемо бачити, які будуть результати і на що, у разі надання коштів, їх направимо, зважаючи на ту ситуацію, яку ми маємо наразі в країні.

- Якщо все ж пост карантинний період для міста пройде вдало, які наступні кроки реформи будуть реалізовані?

- Після GPS-моніторингу ми хочемо запровадити електронну оплату транспортної роботи. Спочатку КП «Черкасиелектротранс», а згодом і приватних перевізників. Відповідно планується встановлення валідатора. Буде проведений конкурс, на визначення компанії, яка буде надавати такі послуги місту.

Підготувала Тая Агавердієва

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору