Павло Мосійчук Павло Мосійчук, громадський активіст, один з ініціаторів транспортної реформи в Черкасах

Як швидко і за помірні кошти оновити тролейбусний парк Черкас

26 червня 2019, 15:59

Відповідно до концепції транспортної реформи, основним перевізником у місті має стати комунальне підприємство. Звісно для цього потрібні як люди, так і тролейбуси. Наразі із 98 пасажирських на лінію виходить лише 53 тролейбуси у робочий день, чого погодьтеся, недостатньо.

Давайте глянемо на те, скільки зараз ми маємо робочих тролейбусів:
- 28 відносно нових тролейбусів із низьким рівнем підлоги пристосованих для людей з обмеженою мобільністю.
- 28 тролейбусів гармошок (ЗІУ 683), з високим рівнем підлоги
- 25 тролейбусів ЗІУ 682.

Ще 17 тролейбусів перебувають у неробочому стані. Лише для того, щоб замінити їх сучасними тролейбусами із кондиціонерами потрібно витратити понад 100 мільйонів. Для міського бюджету це дуже велика сума.
Звісно, можна намагатися купувати по декілька одиниць на рік, наприклад, по 3 як це зараз пропонує Кучер (Петро Кучер – директор КП «Черкасиелектротранс» - ред.), однак таким темпом ми потрапимо в колесо, коли не встигатимемо оновлювати тролейбуси до того моменту, як вони постаріють.

Натомість можна піти шляхом інших успішних українських міст – швидко оновити парк б/у технікою, для забезпечення пасажирів транспортом, а потім поступово купувати нову.

Ще у лютому, побачивши можливість придбати 27 тролейбусів-гармошок HESS із Швейцарії, ми подали відповідну пропозицію, однак тролейбусний парк її відхилив. У результаті частину забрали Чернівці, частину - Сараєво.

За нашою стратегією 27 б/у тролейбусів мали замінити 14 неробочих старих тролейбусів, ще 13 одиночних машин, які перебувають в найгіршому стані, мали б бути розукомплектовані на запчастини.

Після цього ті 15 одиночних тролейбуси ЗІУ, що залишаються, мали б бути замінені на 15 тролейбусів з автономним ходом, що дозволило б нарешті запустити електротранспорт по вулицях Героїв Дніпра та Гагаріна, і за потреби випробовувати ними практичну доцільність нових маршрутів.

Провівши закупівлі, ми отримали б підприємство із:
- 28 тролейбусів-гармошок з високим рівнем підлоги.
- 27 тролейбусів-гармошок із низьким рівнем підлоги, можливістю аварійного автономного ходу.
- 28 тролейбусів- одиночок із низьким рівнем підлоги, які вже є.
- 15 тролейбусів з АХ, що дозволило б покрити два повноцінних маршрути.
Витрати на 15 тролейбусів з АХ склали б 114 млн грн за версію без кондиціонерів і 126 млн грн, якщо їх брати із кондиціонерами салону і кабіни водія. Тобто 27 б/у гармошок обійшлося б усього в 43.2 млн грн.

Таким чином за 148 млн грн ми отримали б 98 тролейбусів на ходу, з яких 70 - були б з низьким рівнем підлоги і зручними для інвалідів, молодих мам та інших мало мобільних людей; 65 тролейбусів були б гармошками, а це означає, що питання давки в транспорті було б зняте. Проїзд би став комфортним. Для порівняння, аналогічна кількість нових тролейбусів- гармошок від улюбленого паном Кучером виробника «Богдан» вартує 300 млн. Оновлення тролейбусного парку, якщо купувати лише нові тролейбуси в такій кількості, вартує понад 420! Млн. грн.  Відчуваєте різницю, між 170 і 420 млн?

Черкасці мають їздити на зручному транспорті, а тролейбусний парк -розвиватися. Цілком зрозумілим є бажання придбати виключно нову техніку, але економічні реалії не дають швидкими темпами це зробити, тож затягування з приведенням парку тролейбусів до нормального стану грає проти підприємства, яке через це з кожним роком бере все більшу і більшу суму із бюджету міста.

Чим швидше пан Кучер це зрозуміє, тим краще буде для всіх. Звісно доведеться працювати, вчитися обслуговувати нову техніку, але без розвитку не буває прогресу.

Всі тексти автора

Коментарі

Калькулятор сказав:

Якщо Ви в долі з продажу цих ЗПИСАНИХ тролейбусів і запчастин до них, то не треба з громади робити дурнів. Чудеса бувають тільки в казках, тролейбуси використали свій ресурс, тому їх потрібно буде щоденно ремонтувати . Запчастини на них виготовлені в Європі, тому рідкісні і коштують космічні суми. Тобто про які майбутні закупки нової техніки йде мова, якщо всі вільні кошти прийдеться зпрямовути на ремонт цих старих тролейбусів. “Богдан” має електричний двигун українського виробництва, як і більшість інших комплектуючих. Тому його обслуговування на порядок дешевше буде, та й нова техніка має гарантію. Дкмати про громаду потрібно, а не про свою кишеню. Краще сходіть в воєнкомат, а то казки тут розповідаєте.

Павло Мосійчук сказав:

Трішки подумайте логічно перед тим як писати такі дурниці.
І не “списаних” – ті тролейбуси ще їздять.
Ми запропонували одні – HESS, поки такі як ви товариші думали їх забрали Чернівці і Сараєво.Думаєте вони дурніші за нас.По запасних частинах – от є багато міст де експлуатується б/у техніка, випуск тролейбусів більший ніж в Черкасах, а коштів із бюджету вимагається менше.

Якщо маєте конкретні факти якоїсь моєї фінансової зацікавленості наводьте.Маєте факти витрати усіх коштів на ремонт тролейбусів – наводьте.
Як не маєте- нічого розводити брехні.

P.s. проїдьтеся в Черкаських Богданах – там двигун російський ДТА-2У1 із Пскова, із росії, із заводу що виробляє запчастини для російського військового комплексу, і система керування також російська, Чергос.

Калькулятор сказав:

Павло, майте совість. Навіщо брехати? У тролейбусах Богдан зараз ставлять електродвигуни українського виробництва. Раніше були псковські, але раніше і війни не було.
Смішно читати, що ті тролейбуси поки ще їздять)))))))))). Черкаські ЗіУ теж ще їздять )))) . Перекупщик на базарі буде втюхувати, що його двадцятирічний мерс теж ще їздить, але нормальна людина знає, що такий мерс прийдеться часто ремонтувати і запчастини будуть коштувати недешево, та й знайти їх не дуже й легко. А списані тролейбуси експлуатувалися протягом 13-ти років щодня з ранку до вечора, та й запчастини до них на розборці в Європі не купите. Щодо фактів, то згадайте як довго в Черкасах експлуатувалися зписані автобуси ,здається шведського виробництва. Автобусний парк зіткнувся з проблемою їх ремонту, тому їздили вони не більше пари років. Тому закупати зписаний непотріб розумній людині в голову не приходить, хіба що лише у випадку власної зацікавленості. Я був у Боснії, там рівень корупції не нижче ніж у нас, тому не ставте їх нам у приклад. Це приклад лише для Вас, як вкрасти громадські гроші.

Олег сказав:

Яка “досвічена” особа…тобто в чернівцях, луцьку, івано-франківську (де мер до речі особисто літає у європу контракти на такі тролейбус підписквати), запоріжжі та інших містах- це все дурні зацікавлені у власному збагаченні, а цей калькулятор (до речі сикун, який сховався за цим гарним словом)- це мудрець найбільший в світі. Щось тут смердить отим як воно… лобіізмом богданівським. Та ще й обізнаний такий… мабуть то сам пан Кучер-калькулятор сам сидить “гонить” на порядну людину, бо не виходить богданів закупити. Бо калькулятор в цей раз треба буде відкласти “на потім” . На вживаних нічого не заробить ))))

Калькулятор сказав:

Повно слів, крім демагогії смердючої – нічого. Купуйте зписане лайно європейське або білоруське нове лайно. Ми ж аграрна супердержвава з торговим дефіцитом за півроку більш ніж 3 млрд дол, можемо сьогодні дозволити. І заводи варто позакривати, там же кругом корупція, а от у Європі і білорусі немає корупції, будемо туди мед і зерно продавати , а у них техніку купувати, ми ж розумніші.

Павло Мосійчук сказав:

По вашому у 2016 році не було війни?Супер.
Не знаю що ви там бачили, але це загальна практика купувати б/у транспорт: сьогодні б/у транспорт забрала Болгарія, з Чехії, а перед тим Чехія в цьому році брала б/у трамваї з Німеччини….
Тож напевне ви сильно розумний і вони сильно дурні.
З приводу запчастин, то чомусь в багатьох інших міст проблем з тим не виникає, і таке рішення як б/у транспорт дає змогу швидко збільшити випуск і як наслідок- виручку підприємства.

Калькулятор сказав:

2016 рік…. У вас хоч трохи є уявлення про виробничі процеси? Москалі до сих пір не змогли знайти альтернативи багатьом комплектуючим українського виробництва до своєї техніки і це абсолютно об*єктивний проект. Богдан зміг це зробити , що в цьому поганого для держави? Звичайно, це погано для Вашої особистої кишені, адже процес закупки зписаниного обладнання непрозорий. Ще раз нагадую, що зараз на Богдани ставляться електродвигуни харківського виробництва, чи Харків для Вас вже не Україна?

Александр Т. сказав:

“Евробляхи”-троллейбусы приобрести для города”? Пойдем дальше-создадим коммунальное такси накупив на свалке в Польше 20 летние авто. ха-ха.

черкащанин сказав:

немного цифр, но уже приятно. Большое Вам спасибо. Движемся дальше. И так, не раскрыт остался вопрос, что с этого получит КП “Черкасиелектротранс”? Интерисует как изменится финансовый показатель предприятия. Как изменится пасажиропоток, сколько денежек принесут б/у тролейбусы. НЕ получится ли так, что пасажиропоток увеличился (в том числе куча льготников) и с городского бюджета прийдется покрывать убытки КП.
Так же интересно Ваше мнение, по поводу 40 новых тролейбусов г.Кременчук. Закупка техники проходила в рамках проекта “Городской общественный транспорт в Украине”, финансируемый за счет средств Европейского банка реконструкции и развития и Европейского инвестиционного банка.
Ещё вопрос. Что делать со списаными тролейбусами? на метал, на запчасти, продать под востановление, музейный экспонат, ретро транспорт под туристические маршруты…

Пан Кучер сказав:

Для того щоб брати кредити ЄБРР підприємство потрібно “дисциплінувати” тобто вивести показники роботи на певний прозорий рівень, простіше кажучи загрузити кожного працівника підзвітною роботою. Підготовка підприємства до взяття кредиту це управлінський виклик, з яким не всі можуть впоратись. Тому ми і далі будемо клеїти дурнів щоб тролейбусний рух зменшувався, а маршруток ставало більше!

Вгору