Павло Мосійчук Павло Мосійчук, громадський активіст, один з ініціаторів транспортної реформи в Черкасах

Як GPS-моніторинг роботи громадського транспорту економить бюджетні кошти

01 березня 2021, 17:20

Перед кожним управлінцем коли він приймає певне рішення стоїть питання, як оцінити його ефективність. І так вже трапилося в історії людства, що найуніверсальнішою мірою для оцінки є гроші. Спробуємо приблизно оцінити скільки коштів міському бюджету зекономив від системи моніторингу громадського транспорту та переведення тролейбусного парку на оплату транспортної роботи.

Відразу маю сказати чому “приблизно”: річ у тому, що в мене немає показника обсягу транспортної роботи за п'ятницю, суботу та неділю. Також через проблеми тролейбусного парку із виставленням правильних маршрутів в системі моніторингу транспорту говорити про коректність цифр пробігу на маршрутах також не доводиться. Але в нас є коректна цифра загального пробігу тролейбусів, тож будемо відштовхуватися від неї.

Для початку маю зазначити, що по робочих днях (понеділок-четвер) тролейбуси на маршрутах мають проїжджати 8728 кілометрів/день.

Отже, показники загального пробігу тролейбусів (на відміну від транспортної роботи в цей кілометраж включені рейси для персоналу, а також пробіг по депо):

  • з 1 по 4 лютого - 33 660 км;
  • з 8 по 11 лютого - 33 856 км;
  • з 15 по 18 лютого 32 469 км;
  • з 22 по 25 лютого 33 512 км.

Таким чином, загальний обсяг пробігу тролейбусів за 16 робочих днів лютого склав 133 497, при запланованому обсязі 139 648. Тобто тролейбуси недопрацювали 6 151 кілометр.

А тепер головне - гроші. Вартість кілометра транспортної роботи в 1 кварталі складає 52.3987 гривні за кілометр. Таким чином, недопрацьований обсяг транспортної роботи наших тролейбусів перетворюється як мінімум в 322 тисячі гривень економії.

Якщо порахувати решту днів, і саме виконану транспортну роботу (а не пробіг як тут рахуємо ми), то на мою думку економія коштів бюджету може скласти близько 500 тисяч гривень. Точну цифру зможемо дізнатися в управлінні транспорту вже найближчим часом.

P.S.: На мою думку, недовиконання обсягу транспортної роботи в лютому викликане поганими погодними умовами, та частково віком тролейбусів. Адже з багатьма старими тролейбусами (найстарішому 34 роки) в мокру та сиру погоду трапляються негаразди.

Всі тексти автора
Вгору