У Черкасах ввели погодинні графіки відключень світла. Водночас, у критичних ситуаціях застосовують і аварійні відключення електроенергії.
На найпоширеніші питання черкащан, які стосуються вимкнень електричної енергії, розповів директор Черкаського міського РЕМ Вадим Трохимець.
– Чому мене не попередили, що не буде світла? Як дізнатися, коли й доки в мене не буде світла?
На сьогодні для стабілізації ситуації в українській енергетичній системі в Черкасах до введених графіків погодинних відключень (ГПВ) застосують і аварійні.
Графіки погодинних відключень передбачають, що споживачів будуть обмежувати щодня, але за певним розкладом, складеним операторами. У Черкасах відключення відбуватимуться трьома чергами:
1 черга – 00:00 – 02:00, 06:00 – 08:00, 12:00 – 14:00, 18:00 – 20:00;
2 черга – 02:00 – 04:00, 08:00 – 10:00, 14:00 – 16:00, 20:00 – 22:00;
3 черга – 04:00 – 06:00, 10:00 – 12:00, 16:00 – 18:00, 22:00 – 24:00.
Аварійні відключення – не календарний план вимкнень, в якому зазначається час та дата знеструмлення, а перелік ліній електропередач із вказаною по кожній із них потужністю, яка має бути відключена у разі надходження команди про його застосування.
Коли диспетчер НЕК «Укренерго» бачить, що споживання буде перевищувати можливості наявної генерації або мережі, він дає команду операторам обленерго застосувати графік аварійних відключень та доводить їм обсяг обмежень у мегаватах. Термін виконання команди становить до 15 хвилин.
Це не графік планових робіт, тому в ньому немає годин початку та завершення відключення. Це перелік електричних адрес (вузлів електромереж), до яких можуть бути застосовані відключення.
– За яким принципом відключають електричну енергію, наприклад, в сусідньому будинку вже світиться, а ми протягом дня без електрики?
Різні будинки можуть бути підключені до різних трансформаторних підстанцій. Диспетчери орієнтуються не на конкретні будинки, а стежать за перевищенням споживання на кожній мережі.
Якщо якісь із будинків не вимикаються зовсім, це свідчить про те, що будинок знаходиться, ймовірно, на тій лінії, з якої живиться об’єкт критичної інфраструктури. Туди світло мають подавати в першу чергу.
– Чому відключають завжди одні і ті ж будинки?
Нині відключення відбуваються згідно із графіками. Зараз це відключення «2 через 4»: тобто 2 години немає світла, 4 години є. Існують об’єкти, куди критично важливо подавати електроенергію. Це каналізаційно-насосні станції, лікарні, хлібозавод.
– Чому в деяких під'їздах одного й того ж будинку є світло, а в інших у той самий час – немає?
Живлення електроенергії на цей будинок може подаватися з однієї підстанції, але з двох різних трансформаторів. І в момент відключення лінії під напругою може бути якийсь один із трансформаторів. Через це й маємо ситуацію, коли півбудинку зі світлом, решта – ні.
– Чому в під’їзді світло горить, а в квартирах його немає?
Під’їзд може бути заживлений із двох секцій силових трансформаторів. Один із трансформаторів може працювати, а інший бути без напруги.
– Чому не можна прибрати із графіку погодинних відключень конкретний будинок, у якому, для прикладу, стоять електричні плити?
Під час відключення припиняється подача живлення до всіх об’єктів інфраструктури, які під’єднані до цієї енергетичної гілки.
– Чому вуличне освітлення працює, а в будинку в цей час темно?
Роз’яснення надає директор комунального підприємства «Міськсвітло» Віталій Терьохін.
Живлення будинку й вулиць може йти із різних підстанцій. Варто зауважити, що освітлення будинку відбувається згідно з графіками ПАТ «Черкасиобленерго», а за вуличне освітлення відповідає комунальне підприємство «Міськсвітло». Ліхтарі на вулицях Черкас могли в окремих місцях горіти під час аварійного відключення з 31 жовтня на 1 листопада, оскільки працівникам доводилося регулювати ситуацію в ручному режимі.
Надалі ж, поки не буде стабілізована ситуація з енергопостачанням, аби критична інфраструктура міста і жителі Черкас мали електроенергію, вуличне освітлення не вмикатиметься.
З графіками погодинних відключень електроенергії можна ознайомитися на сайті ПАТ «Черкасиобленерго».
1 черга – https://bit.ly/3FCIOw5.
2 черга – https://bit.ly/3fzw7r1.
3 черга – https://bit.ly/3ftXmDo.
Актуальна інформація про електропостачання – на офіційному сайті ПАТ «Черкасиобленерго»: https://bit.ly/3fq1iVY/.
Колцентр ПАТ «Черкасиобленерго»:
(0472) 33-87-87,
(093) 170-40-57,
(050) 434-87-87,
(067) 690-48-48,
0800-501-328.
За інформацією пресслужби Черкаської міськради
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram