Останнім часом побільшала кількість випадків недопущення контролерів до приладів обліку електричної енергії побутовими споживачами. Така ситуація виникла у зв’язку з тим, що Правилами роздрібного ринку електроенергії (затвердженими Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг N 312 від 14.03.2018р.) передбачено, що усі споживачі мають щомісяця станом на перше число знімати фактичні показники електролічильника та передавати їх Оператору системи розподілу, тобто ПАТ «Черкасиобленерго».
Багато споживачів сумлінно дотримуються правил і передають покази у визначений період, який починається за два робочі дні до кінця розрахункового місяця та закінчується на третій робочий день наступного розрахункового місяця. І з осторогою ставляться до контролерів, часом, не підпускаючи їх до лічильника, мотивуючи це тим, що покази вони вже передали особисто.
Але Правила роздрібного ринку електроенергії змінилися не лише для споживачів, а і для усіх учасників ринку. Відповідно, тепер контролери мають забезпечувати контрольні огляди приладів обліку електроенергії. А це – і огляд цілісності лічильників та їх належної працездатності, і перевірка наявності на них пломб, і можливе виявлення самовільних підключень і, звісно ж, зняття контрольних показів, тобто контролер таким зняттям має перевірити, чи правильно фіксує та передає дані про використані кіловат-години споживач.
Споживачі мають знати, що недопущення контролера – це порушення п.5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, згідно з яким «Споживач електричної енергії зобов'язаний забезпечувати доступ представникам оператора системи (після пред'явлення ними службових посвідчень) до об'єкта споживача для проведення технічної перевірки засобу комерційного обліку, електроустановок та електропроводки, вимірювання показників якості електричної енергії, контролю за рівнем споживання електричної енергії».
Цими ж Правилами, п.7.5, передбачений і неприємний наслідок недопущення контролера до приладу обліку – відключення електричної енергії:
«Припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживачу здійснюється оператором системи за умови попередження споживача не пізніше ніж за 5 робочих днів до дня відключення у разі недопущення уповноважених представників оператора системи до електроустановок споживача, пристроїв релейного захисту, автоматики і зв’язку, які забезпечують регулювання навантаження в енергосистемі, та/або розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача».
У зв’язку з цим, ПАТ «Черкасиобленерго» просить усіх своїх споживачів забезпечувати безперешкодний доступ до електролічильників працівникам Товариства для виконання своїх службових обов’язків.
Жодних підстав для побоювань у тому випадку, якщо споживач вірно подає показники і не здійснює крадіжок електроенергії, немає. А якщо раптом у вас виникли сумніви щодо підтвердження особи контролера – Ви завжди можете вимагати у працівника пред’явлення службового посвідчення, в якому зазначено його прізвище, ім’я та по батькові, посада та місце роботи.
За інформацією ПАТ "Черкасиобленерго"
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram