Українські дороги стануть європейськими лише через 15 років

28 липня 2014, 10:47

Для того, щоб існуючу дорожню мережу України привести у належний експлуатаційний стан необхідні проведення реформування дорожнього господарства, 15 років і ритмічне фінансування в обсязі 30-40 млрд. грн. на рік. Таку думку висловив Голова Державного агентства автомобільних доріг України Сергій Підгайний в ході брифінгу в Кабінеті Міністрів України 24 липня.

Про це повідомляє прес-служба Укравтодору.

За його словами, близько 90% автомобільних доріг України потребують проведення капітального ремонту чи загалом реконструкції. Це пов’язано з тим, що більшу частину української дорожньої мережі було побудовано близько 30-40 років тому за технічними вимогами того часу та з розрахунку тодішніх навантажень. Нагадаємо, Сергій Підгайний родом із Черкащини.

Сучасне ж зростання кількості автотранспорту та його вантажопідйомності потребують використання інших технологій і матеріалів, що значно збільшать міцність і несучу спроможність доріг.

- Після передачі автомобільних доріг місцевого значення в управління обласних рад, а у перспективі – на базовий рівень, як це передбачено реформою галузі, до сфери управління Укравтодору увійдуть 35 тисяч км автомобільних доріг загального користування державного значення, що є основними транспортними коридорами для перевізників, а отже – в першу чергу потребують оновлення, – зазначив Підгайний.

На його переконання, за умови ритмічного фінансування в обсязі 30-40 млрд. грн. на рік повністю оновити зазначену дорожню мережу можливо вже за 15 років.

- Отримати та спрямувати на дороги хоча б частину зазначених коштів дозволить лише створення захищеного Державного дорожнього фонду, а також залучення додаткових інвестицій, зокрема посилення співпраці з МФО та реалізація концесійних проектів. Все це передбачено новою редакцією Концепції реформування дорожнього господарства, – наголосив Голова Укравтодору.

Щодо автомобільних доріг місцевого значення, то децентралізована модель дорожнього господарства дозволить територіальним громадам в першу чергу відновити дороги пріоритетного значення для населених пунктів.

- Місцева влада краще за центральну знається на проблемах і потребах жителів міст, сіл і селищ, а отже першочергові напрями спрямування ресурсів визначатиме доцільніше, – підкреслив Сергій Підгайний.

Крім того, ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг місцевого значення й надалі фінансуватимуться з Державного бюджету – в якості субвенцій. Розподіл коштів між регіонами відбуватиметься за спеціальною методикою, в основі якої – розрахунки з огляду на характеристики доріг місцевого рівня – протяжність, категорійність, кількість смуг руху та його інтенсивність.

- А додаткове виділення коштів з місцевих бюджетів надасть змогу виконати більший обсяг ремонтних робіт, а отже забезпечить їх кращий експлуатаційний стан, – підсумував він насамкінець.

Поділитись

Коментарі

Вгору