У Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького створили ресурсну кімнату "Простір можливостей".
Реалізували проєкт у межах програми UP SHIFT від громадської організації Слов’янський культурний центр "Задзеркалля" за підтримки Дитячого фонду ООН ( ЮНІСЕФ) та уряду Японії.
Нині, за твердженнями педагогів, спостерігається тенденція до збільшення кількості дітей, які мають мовленнєві проблеми і порушення, що заважають освітньому процесу. Створення та облаштування спеціальної ресурсної кімнати дозволить проводити з дітьми логопедичні та корекційні заняття в ігровій формі.
Спеціально обладнана кімната має стати ще й інструментом для вдосконалення навичок майбутніх педагогів, які будуть працювати з дітьми з особливими потребами, а також консультуватимуть їхніх батьків. Логопедичні послуги та роботу в напрямку психологічної корекції проводитимуть на базі Науково-навчального інституту соціальної роботи та мистецтва ЧНУ безкоштовно.
- Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького серед інших спеціалістів готує фахівців дошкільної та початкової освіти. І це гарний приклад нашої співпраці з навчальними закладами області, - зазначив ректор ЧНУ ім. Богдана Хмельницького Олександр Черевко. - Тема інклюзії нині є особливо актуальною. І буде актуальною на перспективу. Бо в Україні йде війна. І для дуже багатьох людей, особливо дітей, це не минулось без наслідків і певних порушень у психіки. Проте ЧНУ має і волонтерський центр, і центр психологічної підтримки та допомоги, а відтепер має можливість надавати безкоштовні послуги дітям з освітніми проблемами.
Ректор також розповів, що на сьогодні вже набрали 30 студентів, які отримуватимуть вузьку логопедичну спеціалізацію. Таких спеціалістів та тих, що можуть фахово навчати дітей з певними освітніми проблемами, нині дуже бракує навчальним закладам Черкащини.
Завідувачка кафедри початкової освіти Тетяна Зорочкіна додала, що для практикування майбутніх фахівців-логопедів, асистентів вчителів, які будуть навчені працювати саме з дітьми з особливими освітніми потребами, якнайкраще допоможе ресурсна кімната "Простір можливостей". Вона має кілька зон — сенсорну та навчально-пізнавальну. Ці зони будуть використовувати для емоційного і психологічного розвантаження, фізичного розвитку дітей.
Студентка Аліна Федоренко вважає, що ресурсна кімната може допомогти зменшити кількість випадків булінгу в школах, запобігти виникненню депресії в учнів, зменшити кількість людей з асоціальною поведінкою, допомогти їм опанувати базові життєві компетентності. А ще створити для студентів цікаву навчальну базу та забезпечити потребу суспільства у фахових логопедах.
- Коли батьки зіштовхуються з реальною проблемою своїх дітей і не знають, як їм допомогти та куди з цим звертатись, дуже добре, що студенти ЧНУ проторюють їм шлях. Вони дійсно максимально фахово підійшли до розв'язання цієї загальної проблеми. У нас, зокрема в Черкасах, дійсно збільшується кількість дітей з особливими потребами. І в нас реально бракує фахівців, які б могли надати їм необхідну допомогу. Дуже добре, що під час отримання фаху студенти мають можливість не просто ознайомитись з такою проблематикою, а й пройти практичні навчання, які допоможуть працювати в своїй сфері надалі, шукати та розробляти власні педагогічні методики. Тобто ми зараз отримуємо фахових вчителів, які вже мають відповідну базу необхідних знань, як саме працювати з інклюзивними дітьми, та не в останню чергу — з їхніми батьками, - розповіла начальниця управління освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Надія Євчак.
Координаторка проєкту молодіжної програми UP SHIFT дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) у Черкаській та Кіровоградській областях, представниця громадської організації "Задзеркалля" Олена Ковальова розповіла, що UP SHIFT — потужна міжнародна програма, яка діє в 47 країнах світу, є інноваційною освітньою програмою, що дозволяє молоді успішно реалізовуватись у проєктному менеджменті.
Олександр Кашлаков, голова ГО “Слов’янський культурний центр “Задзеркалля” додав, що цей проєкт - розлога програма, яка реалізується завдяки ресурсу від багатьох донорів. Тому середня сума фінансової підтримки для втілення мрій прогресивної молоді на цьому етапі складає близько 80 тисяч гривень.
- Якщо ідея гарно спроєктована, має перспективи та потрібна суспільству, то вона може бути дофінансованою. Менторська підтримка відбувається впродовж чотирьох місяців від початку заходження команди в програму. Спочатку це є підтримка онлайн. Потім - навчальний етап у "Budcamp", коли команди створюють свої проєктні заявки і проходять школу проєктного менеджменту. Далі ментори супроводжують команду впродовж трьох місяців, поки ідея втілюється в життя.
Тетяна Балякіна
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram