
Попередній проект реконструкції Черкаського зоопарку. Фото: "Рошен"
Минулого тижня в мережі було оприлюднено відкритий лист на ім’я міського голови Черкас від відомої в Україні корпорації, котра вже не вперше вкладає кошти в реконструкцію Черкаського зоопарку. Компанія запропонувала інвестувати у комунальний заклад додаткових 50 мільйонів гривень і продовжити його модернізацію в обмін на відображення свого бренду в назві закладу.

Попередній проект реконструкції Черкаського зоопарку. Фото: "Рошен"
У згаданому листі йшлося, що передбачений бюджет допомоги корпорації Черкаському зоопарку становить близько 76 мільйонів гривень і, відповідно, буде вичерпаний із відкриттям експозиції копитних. У той же час інвестор готовий виділити додаткові кошти і продовжити модернізацію та підтримку зоопарку, з умовою відображення бренду «Roshen» у назві.

Попередній проект реконструкції Черкаського зоопарку. Фото: "Рошен"
Корпорація направила відповідну пропозицію меру міста Черкас, з проханням погодити це питання з громадою міста та затвердити його на сесії міської ради. Після чого «Roshen» зможе планувати подальший розвиток проекту модернізації.
У коментарі «Про все» директор департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Сергій Воронов повідомив, що відповідний лист дійсно знаходиться на розгляді в департаменті.
- Мною дано доручення управлінню культури організувати та провести громадське обговорення цього питання, адже остаточне рішення має приймати безпосередній власник зоопарку – громада міста. На сьогодні ми вивчаємо питання формату проведення громадського обговорення щодо можливого перейменування. Якщо у ваших читачів є ідеї чи пропозиції з цього питання, то ми готові почути всіх, - повідомив чиновник. - Морально правильно, аби вирішували долю зоопарку люди, які його відвідують, люблять та вболівають за його майбутнє. Але формально право вирішувати долю закладу мають всі черкасці, адже вони є платниками податків, з яких частково утримується заклад.

Попередній проект реконструкції Черкаського зоопарку. Фото: "Рошен"
Такий вигляд матиме зоопарк, якщо у його назві з'явиться бренд
Як розповіла в коментарі «Про все» прес-секретар Корпорації «Рошен» Надія Якубець, у разі, якщо згадана пропозиція буде прийнята, Корпорація продовжить модернізацію зоопарку, із виділенням необхідного для цього бюджету. За її словами, першим кроком стане організація публічних просторів та вхідної зони зоологічного парку.
- У разі, якщо громада міста Черкас відхилить пропозицію, Корпорація Roshen реалізує вже розпочатий проект з будівництва вольєрів для копитних та благоустрою території експозиції (відкриття заплановане на серпень 2019 року) і завершить свою участь у проекті, - зауважила пані Надія.

Попередній проект реконструкції Черкаського зоопарку. Фото: "Рошен"
Директор черкаського зоологічного парку Євген Ван у сюжеті Hromadske.tv.Cherkasy спростував "міфи", якими обростає пропозиція згаданої корпорації.
– Є таке поняття як титульний спонсор. Якщо спонсор фінансує 100% проектів по об’єкту, то він має право додати до назви об’єкту свій бренд. Якщо президент корпорації “Рошен” захотів додати до назви черкаського зоопарку бренд “Рошен”, то від цього виграють усі. Насамперед виграє черкаський зоопарк. Він не змінює назви, залишається Черкаським зоологічним парком, – повідомив журналістам Ван. – Це комунальна власність, вона нікуди не дівається. Якщо ми говоримо про нове будівництво, то всі об’єкти, які вводятсья у експлутацію, міська рада передає нам. Щодо землі. Зоопарк – це об’єкт природо-заповідного фонду України, він входить у сімку зоопарків України загально-державонго значення. Зміни жодних статусів не передбачається!

Попередній проект реконструкції Черкаського зоопарку. Фото: "Рошен"
У свою чергу, наше видання вирішило провести власне опитування серед користувачів соцмереж, розмістивши у «Фейсбук» онлайн-голосування на предмет перейменування підприємства «Черкаський зоопарк» на Черкаський міський зоологічний парк «Рошен».
За результатами опитування, в якому взяло участь понад 800 користувачів, за підтримку перейменування зоопарку проголосувало 162 респонденти, що склало 19% від усіх опитуваних, та 681 особа (81% опитуваних) були проти.
Втім, у коментарях до голосування більшість користувачів підтримали ідею перейменування закладу. Черкащани аргументували свій вибір тим, що різниці від появи одного слова у назві майже немає, а завдяки залученню додаткових коштів зоопарк стане ще привабливішим для відвідувачів та комфортнішим для тварин.
Новина про можливе перейменування викликала жваве обговорення у користувачів соцмереж.
Як зазначила у своєму дописі черкаська громадська активістка Вікторія Феофілова, вона переконана, що рішення про перейменування повинні приймати 3 сторони: власники зоопарку (Черкаська міська рада), керівництво зоопарку і відвідувачі зоопарку. На її думку, немає сенсу запитувати всіх підряд (проводити громадські слухання), адже люди будуть керуватися своїм ставленням до політики Президента України, а не інтересами закладу.
- На мою думку, потрібно провести просте опитування серед відвідувачів. Просто на касі поставити скриньку і роздруковані анкети. Купив квиток - заповни анкету - вкинь у скриньку. Через кілька тижнів - підбити підсумки. На основі позиції керівництва та думки людей міській раді прийняти рішення. І поменше політичних спекуляцій, - пише пані Вікторія.
Такий формат громадського обговорення підтримала і черкащанка Ірина Тітовська, зауваживши, що при перейменуванні закладу слід дослухатися саме до тих, хто відвідує черкаський зоопарк.
- Насправді, більшій частині громади все одно, як він (зоопарк - ред.) буде називатися, хоч «Петро Олексійович». Головне, щоб тварини були ситі і вольєри цікаві та сучасні. На громадські слухання ходять або всі ті самі «персони», або зацікавлені, або пенсіонери, в яких зламався телевізор, - резюмувала пані Тітовська.
Підготував Олександр Носенко
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram