Транспортна реформа у Черкасах “забуксувала”

03 лютого 2016, 23:46

автобус

Громадський транспорт у Черкасах на шляху до розвитку... "забуксував". Реформування транспортного сполучення у Черкасах анонсували ще у 2012 році. Тоді передбачали проведення необхідного технічного переоснащення автобусного парку. На практиці ж оновити склад не вдалося і на чверть, інформує vikka.ua

"Проводячи конкурс з 2012 року, ми висуваємо кілька вимог до перевізників. Це, зокрема, мав бути екологічно чистий транспорт з рівнем викидів Євро-4. На той час усі перевізники використовували транспорт з рівнем викидів Євро-1, Євро-2. Викиди від такого автотранспорту перевищували викиди від промислових підприємств міста", – розповідає начальник управління транспорту департаменту ЖКК Черкаської міської ради Віталій Москаленко.

Більше того в умовах конкурсу владці передбачили, що на маршрутах мають працювати автобуси великої місткості, загальною кількістю місць не менше 90 та з низькою підлогою. Це мало зробити транспорт комфортним для людей з особливими потребами, батьків з дитячими візочками.

Тоді ж перед перевізниками поставили вимогу, що якщо він не може забезпечити усіх конкурсних умов, то йому дається рік, за який підприємець проведе необхідне технічне переоснащення. На сьогодні Черкасами курсують 275 автобусів за 26 маршрутами. З них тільки 40 автобусів мають низьку підлогу та лише 25 одиниць техніки - класу Євро-4. Оновити автобусний парк не вдалося і на чверть. Віталій Москаленко пояснює: на нові одиниці техніки у підприємців немає грошей.

 

"З 2012 року перевізники практично не закуповують нові одиниці техніки. Для цього не вистачає фінансів, до того ж банки не сприяють оформленню кредитів. До прикладу, коли в Європі відсотки по кредитам складають 3,5 пункта, то у нас це 35 відсотків річних. Поки не вдається розірвати і замкнене коло: банк не дає кредит, якщо перевізник не виграв конкурс на надання послуг терміном на 5 років, а місто не може укласти угоду з підприємцем, якщо банк не дає кредиту на оновлення технопарку", – додає чиновник.

Три роки тому анонсували і оновлення рухомого складу тролейбусного парку. І минулого року таки вдалося придбати 8 нових "рогатих", однак суттєвої ролі вони не відіграли. Підприємство як було, так і залишається збитковим, потребуючи постійних фінансових вливань із бюджету міста.

Графік руху тролейбусів у зв’язку з прибуттям новеньких тролейбусів теж не змінився. За словами Віталія Москаленка, тільки 13 "рогатих" можуть подужати дві зміни, старі ледь витримують першу, та і то близько п’яти одиниць техніки змушені ремонтувати щодня.

Нагадаємо, у Черкасах назвали найзлісніших порушників серед перевізників.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору