Окремі рахунки і нові тарифи – підприємець розповів, як фірма-управитель працюватиме замість СУБів

16 травня 2019, 16:14

Окремі рахунки і нові тарифи – підприємець розповів, як фірма-управитель працюватиме замість СУБів

Учора під час засідання виконавчого комітету було оголошено переможця конкурсу по управлінню багатоквартирними будинками в місті Черкаси. Згідно із законом, його мали обрати для будинків, де не було створено ОСББ. Переможцем стало ТОВ "Сантехбудконструкція", засновником якого є Андрій Бортник. Ми поцікавилися у підприємця, який бере під опіку майже 800 будинків, чого чекати містянам від такого обслуговування, за що вони платитимуть фірмі-управителю та як із нею комунікуватимуть.

Окремий тариф для кожного будинку

За його словами, основною перевагою для жителів буде те, що кожен будинок матиме свій власний особовий рахунок. СУБи, які обслуговували черкасців до цього, мали загальний бюджет на утримання, тобто всі кошти, що надходили, розподілялися на розсуд керівництва чи депутатів між будинками, що потребували тих чи інших робіт. Тепер же кошти, які зібрав конкретний будинок, повинні будуть витрачатися саме на нього та прилеглу до нього територію.

Також, зазначив підприємець, є певні розбіжності у тарифах. Є перелік базових послуг, що прописані в законі. Це те, що повинен робити управитель. Тариф, у свою чергу, залежить від стану будинку - типу покрівлі, стану комунікацій, наявності чи відсутності ліфтів, площі прилеглої території та будинку. Тому в кожному випадку він прораховувався індивідуально.

Порівняно з ОСББ перевага користування послугами управителя в тому, що витрата коштів мешканцями однакова, але ОСББ при цьому як правило не має власної бази і всі ці послуги купуються. Якщо робити все самостійно,це буде дешевше, тому що вигідніше мати своїх сантехніків, двірників, електриків та інших працівників.

- Це можна побачити на прикладі зимового утримання. У нас обслуговування доріг відбувається за розцінками, які пройшли тендерну процедуру, а будинки замовляли трактори погодинно і значно переплачували, - пояснив підприємець.

Підприємство, яке виграло конкурс, є платником ПДВ.

- Наразі будинки, де створено ОСББ, самі визначають тариф. Якщо взяти наш тариф і відняти від нього ПДВ, це буде середній рівень по ОСББ, - зауважив Андрій Юрійович.

Підприємство економитиме кошти містян

За словами пана Бортника, як тільки будуть підписані договори, планується відразу створити кілька десятків підприємств, які займатимуться обслуговуванням конкретних будинків. Із одного боку, це буде більш прозоро з точки зору обліку, а з іншого – дасть можливість уникнути сплати ПДВ, чого не могли робити комунальні підприємства, і таким чином економити кошти містян.

- Коли ми перейдемо на спрощену систему оподаткування, мешканці будинків економитимуть 15% коштів, - роз’яснив він. – Ці підприємства будуть своєрідними дільницями основної фірми-управителя.

Звинувачення у монопольному становищі підприємець спростовує. За його словами, спочатку місто традиційно було розділено на дві частини, однак Антимонопольний комітет рекомендував, щоб їх зробили 4. А законодавство не передбачає відхилення підприємства, яке запропонувало найменшу ціну і виграло в усіх лотах. До того ж, завжди існуватиме можливість розірвання договору,тому управитель лише зацікавлений у наданні якісних послуг.

У разі, якщо певний будинок захоче створити ОСББ, він зможе у будь-який момент це зробити. До того ж, каже Андрій Бортник, підприємство тільки «За» їх створення, адже тоді люди стануть господарями будинку і прилеглої території, тобто без їх дозволу не можна буде поставити кіоск, розмістити банер на будинку тощо. У майбутньому,зазначає він, підприємство розраховує на те, що до них звертатимуться і ОСББ, адже вигідніше найняти управителя з готовим комплексом послуг.

У договорі, який підписуватиметься з кожним будинком,чітко визначена винагорода управителя. Ця цифра складає від 0 до 15 відсотків від тарифу. Порівняно з ОСББ тут є перевага, адже кожне ОСББ має свого керівника і бухгалтера, на відміну від фірми-управителя.

Що робитиме фірма-управитель

Відповідно до переліку базових послуг підприємство проводитиме ревізії та певні види робіт, а якщо вистачатиме коштів – радитиметься з мешканцями і пропонуватиме капітальні ремонти, утеплення та заходи по енергозбереженню, які дозволятимуть економити, - каже підприємець. Серед робіт та послуг, які підприємство має виконувати згідно із законодавством, - технічне обслуговування внутрішніх систем будинку та систем теплопостачання та газопостачання, а також технічні огляди, обслуговування та диспетчеризація ліфтів, поточні ремонти, прибирання снігу, ямковий ремонт прибудинкової території тощо.

Щодо СУБів, то їх, згідно із законодавством, почнуть ліквідовувати. До цього вони мають передати фірмі-управителю документацію по будинках. При цьому Андрій Бортник не виключає, що для працівників СУБів знайдеться робота і на «Сантехбудконструкції»,тому радить звернути на це увагу.

Щодо процесу переходу, то його, на думку Андрія Бортника, мало хто помітить, і для містян він пройде безболісно. Щодо комунікації, каже він, то проблем бути не повинно: платіжки приходитимуть як раніше, для спілкування з мешканцями будинків планують створити кол-центр,а відслідковувати роботу техніки можна буде через інтернет – на неї встановлять GPS-трекери.

Читайте такожСУБи – в минулому: у Черкасах визначили управителя багатоквартирних будинків.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору