Павло Мосійчук Павло Мосійчук, громадський активіст, один з ініціаторів транспортної реформи в Черкасах

Перед тим, як приймати рішення по тарифу, скористайтеся деньок громадським транспортом

04 лютого 2022, 22:21

Так вже склалося, що традиційно питання підняття вартості проїзду в транспорті нашого міста припадає на кінець зими. В цьому немає нічого дивного, адже кожного року уряд під ялинку дарує українцям «покращення» у вигляді підняття розміру мінімальної заробітної плати. А де підняття мінімалки, там і підняття цін.

Тож, якщо дивитися на зростання розміру мінімалки з 3 600 грн до 6 500 грн (на 8.3%) та вартості дизельного палива, на якому працює більшість автобусів, з 25.24 грн до 30.74 грн (на 21.8%), підняття вартості проїзду з 7 до 10 гривень (на 42.8%) може бути цілком логічним, хоч і дещо перебільшеним.

Разом з цим, дивлячись на розрахунки перевізників, які були подані до міської ради для підвищення вартості проїзду, в членів виконкому мають виникнути сумніви щодо обгрунтованості таких розрахунків.

Візьмемо до прикладу одного з найбільших перевізників - ЧАРЗ-Авто. Перевізник в своїх розрахунках вказує, що на лінії працює 43 автобуси. В той же час, перевіривши через систему GPS моніторингу кількість автобусів у вечірній час пік четверга і вранішній у п’ятницю, нарахували 28 і 27 автобусів відповідно.


Водночас, перерахувавши затратну частину перевізника відповідно до фактичної кількості автобусів, бачимо, що лише на паливно-мастильні матеріали затратна частина менша майже на 4.5 мільйони. Хоча, швидше за все, вона є ще меншою, адже для кожного автобуса перевізник закладає добовий пробіг у 280 кілометрів, а, очікуючи на автобус ввечері, відчуття того, що вони всі працюють весь день і наїжджають 280 кілометрів - не виникає.

Також при розгляді розрахунків перевізника є великі сумніви в їхній достовірності, адже в них вказано, що на автобусах працює 100 водіїв. Чомусь я впевнений, що такого дива як 4 водії на кожний автобус - в перевізника немає.

Крім того, у своїх розрахунках щодо тарифу перевізник закладає витрати на страхування 62 одиниць транспорту. Знову таки, дуже сумнівно, що підприємство має 19 службових авто, які використовуються для його роботи. Однак за їх страхування, як і за страхування тих 15 автобусів-привидів, які мали б працювати на маршрутах, кожного разу оплачуючи проїзд, ми маємо платити.

Тож, враховуючи все вище вказане, маю невелику рекомендацію для членів виконкому: перед тим як приймати рішення по тарифу, скористайтеся деньок громадським транспортом, гляньте фактичні показники його роботи (благо система GPS моніторингу дозволяє це робити), і разом зі спеціалістами міської ради порахуйте, яка реально має бути вартість проїзду.

p.s. У цьому дописі розглянутий розрахунок лише одного найбільного перевізника. Пишіть в коментарі розрахунок якого перевізника варто розглянути ще.

p.p.s. Нарахована вартість проїзду перевізником ЧАРЗ-Авто складає 14.17 грн.

Всі тексти автора

Коментарі

Ольга :

Краще б “розклав по поличках”, яка “нарахована вартість” життя одного українця! Додадуть 100 грн., а усі тарифи та ціни взлітають на усі 300. Де взяти гроші, щоб задовільнити усіх охочим їх підняти??? Хочеться їсти, комуналка захмарна, треба ліки купити, чоботи порвалися, куртка стара…Це є приводом для підняття мінімалки та пенсій? Нехай перевізники спочатку візьмуть кредити, закуплять нові (як обіцяли колись) автобуси, щоб за
одну поїздку в “металобрухті” не сплачувати 14,17 гривень!!! А ще – немає ніякого контролю за використанням перевізниками “лівих” білетиків, особливо у години “пік”. Тобто, із такої виручки не платиться податок. І чому не вводять “єдиний квиток”? Відповідь очевидна. Так що, не такі вони вже й “бідненькі”.

Олександр :

А чому не двадцять?

Евгений :

Так они ещё и ездят через раз. Через раз, но забитые под завязку. Профит!!!
В городе после 21:00 кроме 31 и 36 ничего и не ездит.
Крепко халтурят наши перевозчики.

Свідомість :

219 маршрут взагалі не працює в Києві. Доїхати з куреніки,пріорки на поділ,напряму, майже не можливо. Треба через метро. Раніше нормально ходила. Чудеса правління кличка .

Андрій :

Шановний пане Мосійчук, Ви явно не тямите в тому, про що розповідаєте.

> Також при розгляді розрахунків перевізника є великі сумніви в їхній достовірності, адже в них вказано, що на автобусах працює 100 водіїв. Чомусь я впевнений, що такого дива як 4 водії на кожний автобус – в перевізника немає.

Це що виходить, люди повинні працювати 16/24/7/365? Всі ці водії працюють по змінах, у них є напарники, а тому там як мінімум “кількість_водіїв = кількість_маршрутів * 2”. Судячи по нашому меру, та і всій корумпованій владі, там явно не обійшлося без якихось муток (водії та кондуктори також мають “лівак”), але з таким аналізом Ваші слова не варті і тих ₴10 що просять за проїзд.

Перш ніж писати це все радив би спочатку попрацювати водієм на маршрутках, або принаймні поспілкуватися з самими водіями. Блін, та підійдіть на ту ж заправку де ці аітобуси заправляються, і запитайте заправника скільки який маршрут в сереедньому заправляє. Як не хочете палитися, почекайте поки не настане вечір і почнуть їхати автобуси, далі просто візьміть каву, не кваплячись та розслаблено підійдіть до автобуса і запитайте щось типу: “А скільки ж це він їсть на 100 км?”, “І оце Ви стільки заправляєте? Ну нічого собі!”

Але навіть вирахувавши пробіг, кількість водіїв і т.п., немає ніякої гарантії що підприємству не потрібні всі ті гроші для належної роботи (ну і власнику, бо він же власник, йому ж треба їздити на моря-океани, мати престижне авто і т.і.). При тих зарплатах що вони платять водіям, там переважно сидять пенсіонери.

Андрій :

Ще хотів би додати що на час КОВІД-19 кількість маршрутів зменшилася, тому кількість водіїв могла бути подана з урахуванням що можливо цього року стан справ покращиться і буде поіний косплект… Але, знову ж таки, там навряд чи обійшлося б без муток, втім помітно менших ніж вказано в статті.

Все :

банально просто,все эти лишние автобусы и не выезды ,это сэкономленные деньги на откаты.Но народ у нас не видит этого и просто тупо комментирует,а власти ,которая и утверждает эти тарифы,выгодно,выпускание пара.

Вгору