Е-лікарняні: що зміниться для працівників і роботодавців?

15 вересня 2021, 12:41

фото тематичне

Уряд запровадив новий сервіс «Електронний листок непрацездатності». Із першого жовтня 2021 року всі медичні заклади оформлятимуть лікарняні в електронному вигляді. Окремі медичні заклади вже працюють у цій системі. Зараз на Черкащині зареєстровано понад 2,7 тис. е-лікарняних. Чому вони зручні для роботодавціві працівників – пояснюють фахівці Головного управління Пенсійного фонду в області.

Електронний лікарняний – це документ, який підтверджує тимчасову непрацездатність працівника і формується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Електронний лікарняний, як і лікарняний у паперовій формі, є підставою для звільнення від роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, отримання допомоги від Фонду соціального страхування.

Електронний лікарняний формується в кілька етапів:

1) працівник звертається до лікаря для медичного огляду;

2) лікар установлює факт непрацездатності та формує електронний медичний висновок у Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я;

3) в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову втрату працездатності формується листок непрацездатності з унікальним реєстраційним номером;

4) водночас він надсилається роботодавцю в його кабінет страхувальника і працівнику в його особистий кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua).

Е-лікарняні: зручно для роботодавців

Роботодавець через «Кабінет страхувальника» може отримувати інформацію про тимчасову втрату працездатності працівника оперативно, не очікуючи паперового примірника. На підставі цієї інформації страхувальник подаватиме заяву-розрахунок до Фонду соціального страхування України для оплати лікарняних, допомоги по вагітності та пологах.

Е-лікарняні: зручно для працівників

Працівник через «Особистий кабінет» може відстежувати процес оформлення листків тимчасової непрацездатності. Не потрібно роздруковувати е-лікарняний та надавати роботодавцю будь-яких паперових підтверджень про тимчасову непрацездатність. Достатньо повідомити про відкриття 
 е-лікарняного свого роботодавця будь-яким зручним способом. 

Фахівці Фонду звертають увагу, що переваги нового сервісу зможуть відчути лише ті страхувальники і наймані працівники, які обрали офіційне працевлаштування.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору