Чи все у нас «PROZORRО»: на Черкащині за тиждень виявили зраду і перемогу

01 листопада 2016, 10:11

prozorro7

«Громадське ТБ: Черкаси» продовжує рубрику «Чи все у нас PROZORRO?» У цьому випуску ми розкажемо вам про те, як чиновники розпоряджалися нашими з вами грошима - з 26 по 30 жовтня.

Із 1 по 30 жовтня 2016 року в Черкаській області оголошено:
– за допороговою процедурою закупівель на загальну суму більше ніж 15 млн грн, економія від завершених закупівель склала 197 тис. грн;
– надпорогових закупівель на загальну суму 318,6 млн грн.

 ЗРАДА 1

У жовтні 2016 року відділ освіти Городищенської районної державної адміністрації (далі Відділ освіти Городищенської РДА) оголосив закупівлю інтерактивної дошки очікуваною вартістю 20 тис. грн. Технічні вимоги дошки прописані чітко, в закупівлі взяли участь троє учасників. Переможцем визнано ФОП Дрига О.В., який запропонував найнижчу ціну – 17,3 тис. грн.

Однак після торгів один із учасників розмістив скаргу на рішення Відділу освіти Городищенської РДА про визначення переможця та намір укласти з ним договір. Проаналізувавши доводи, викладені в скарзі, та дослідивши документи учасника-переможця, наші експерти Людмила Бордунос та Артур Чемирис встановили, що незважаючи на чітко виписані технічні характеристики інтерактивної дошки, замовник затвердив до оплати пропозицію на постачання товару з іншими технічними характеристиками – електромагнітну дошку, а не інфрачервону. А діагональ дошки буде меншою, ніж вимагав замовник.

Відділ освіти Городищенської РДА таким чином порушив основні принципи здійснення закупівель, оскільки учасники, які беруть участь в торгах, розраховують на чесну та добросовісну конкуренцію. У цьому випадку замовник затвердив підписання договору на купівлю невідповідного товару.

Проте це не єдине порушення Відділу освіти Городищенської РДА. Проаналізувавши план закупівель цього державного підрозділу, експерти виявили, що чиновники взагалі не планували купувати інтерактивну дошку, відповідно до свого плану закупівель. У цьому випадку Відділ освіти Городищенської РДА порушив ст. 4 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено закуповувати тільки те, що є в плані. Більше того, цим планом передбачено всього 2 закупівлі у 2016 році. Фактично ж замовник оголосив у 2016 році закупівель за 24 лотами.

ГО «Молода Черкащина» направила письмове звернення до керівництва Черкаської ОДА, щоб підпорядковані їй замовники дотримувалися вимог законодавства в сфері публічних закупівель.

ЗРАДА 2

19 вересня Регіональний сервісний центр МВС України в Черкаській області оголосив тендер на реконструкцію приміщення для організації власної роботи. Орієнтовна вартість – 7,2 млн грн. Одним із нецінових критеріїв оцінювання тендерної пропозиції учасників був термін виконання робіт. Переможець ПП «БудТрансЕкспорт» згідно з поданим графіком робіт мав виконати роботи за 1 календарний місяць. Але через тиждень після укладання основної угоди переможець та Регіональний сервісний центр МВС уклали додаткову угоду, що продовжила термін виконання робіт на 2017 рік. Причина – різка зміна температурного режиму, що не дозволяє виконати роботи в повному обсязі.

Неціновий критерій впливає на визначення переможця: чим коротші терміни, тим більше шансів виграти в учасника. І в цьому випадку учасник запропонував найкоротший термін на виконання робіт, який йому було продовжено замовником. Такі умови ставлять у невигідне становище інших потенційних учасників.

Порушеннь Закону у факті укладання додаткової угоди немає, проте незрозумілим є той факт, що термін виконання договору внесли до критеріїв оцінки пропозиції. Оголошуючи торги на початку осені, замовник міг спрогнозувати погіршення погодних умов. Як бачимо, терміновість робіт була не такою і принциповою.

Перемога

У жовтні 2016 року Смілянський психоневрологічний інтернат оголосив про закупівлю протирально-різальної машини. На аукціоні найдешевшу ціну запропонувало ТОВ «Фірма Ювента». Однак пропозицію цього учасника відхилили з невідомої причини та без оприлюднення протоколу з підписами уповноважених осіб. ТОВ «Фірма Ювента» скористалася своїм правом на оскарження і розмістило в електронній системі відповідну скаргу із вимогою скасувати тендер через порушення.

1

Спочатку замовник залишив скаргу без задоволення, не визнав своїх помилок. Але через 2 дні змінив своє рішення та скасував торги. Причина – «Задовольнити вимогу/скаргу щодо відміни закупівлі ТОВ "Фірма Ювента"».

Перемога у цьому випадку полягає у тому, що:

  1. Учасник, інтереси якого порушено, скористався своїм правом і домігся скасування закупівлі, яка пройшла з порушеннями.
  2. Замовник прислухався до зауважень учасника, викладених у скарзі, визнав свою провину та добровільно скасував торги, які порушували порядок проведення допорогових закупівель.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору