Черкаські перевізники запевняють, що їх не врятує навіть тариф у чотири гривні

06 березня 2015, 08:56

45171765ee5f1bee90247be4c4ed48c0_L

—   З жахом пригадую кінець 90-их, коли по сорок хвилин на морозі чекали на 8-ий автобус, а коли приїжджав ікарус, то через велику кількість пасажирів, що назбиралася на зупинці, я часто не могла в нього залізти. Врешті доводилося іти пішки на Хімселище із Громова, — з тугою пригадує буремні 90-ті 37-річна черкащанка Валерія.

На жаль, місто має сьогодні усі перспективи повернутися до такої якості роботи громадського транспорту, пише Вечірка.

26 лютого у Черкасах не працювали 20, 25, 31 та 2-ий маршрути, а 27 лютого замість 283 автобусів на маршрути вийшли 197. Перевізники скоротили кількість автобусів на 20, 31, 25, 14, 27, 7, 22, 36 маршрутах. Цього дня не працював 12-ий маршрут. У результаті різко збільшився пасажиропотік на тролейбуси, однак тролейбусів на маршрутах більше не стало.

—   Я тільки за тролейбуси. Але сьогодні ледве на роботу добралася: по-перше, вони рідко їздять, по-друге, в перший нереально було влізти, а в другий ледь влізла, але мене там мало не задавили. А пішки мені від 20 школи далекувато, — ділилася враженнями від ранкової поїздки на роботу доцент ЧНУ Олена Надточий.

Тривале очікування транспорту на зупинках та тіснява у ньому ще більше пригнічує і без того спантеличених городян. Втім міська влада не поспішає задовольняти вимог перевізників. На останньому засіданні виконкому було прийнято рішення про проходження регуляторного акту на підняття вартості проїзду у місті до чотирьох гривень. Процедура проходження регуляторного акту від моменту публікації рішення у друкованому органі міськради до прийняття нового тарифу може тривати від одного до трьох місяців. Вартість же пального за цей час може збільшитися в рази.

—   Зрозуміло, деякі перевізники не вдоволені, що регуляторку розпочали не на шість, а на чотири гривні. Бо коли закінчиться цей процес, ми не зможемо підняти вартість проїзду більш - ніж до чотирьох гривень. Однак якби регуляторний акт проходили на шість гривень то менший тариф встановити могли б, — аналізує директор департаменту ЖКК міської ради Андрій Наумчук.

Тим часом, щоб зменшити фінансове навантаження на перевізників, міська рада порадила їм пускати не в години пік менше автобусів на маршрути. Рекомендували з 10.00 до 16.00 і після 19.00 працювати вдвічі меншою кількістю транспорту. Однак перевізники виходили з власних можливостей скоротивши вдвічі, а то і втричі кількість автобусів на окремих маршрутах.

–       Необхідно шукати альтернативних шляхів зниження собівартості перевезень, аби стримати тариф на нинішньому рівні. Зокрема зменшити кількість одиниць транспорту, – аналізує міський голова Сергій Одарич. – Моя пропозиція така: ви зменшуєте кількість холостих поїздок у ті години, коли немає великого пасажиропотоку, а ми в свою чергу відкоригуємо й затвердимо оновлені графіки руху.

За словами міського голови, у місті є два-три маршрути, собівартість яких вища встановленого нині тарифу, а всі інші ж можуть працювати в межах 3-3,50 грн.  Зі слів Андрія Наумчука оновлені графіки руху дозволять перевізникам на 2%, а подекуди й 30%, зменшити кількість рейсів й таким чином зекономити на перевезеннях.

Перевізники запевняють, що натепер у зв’язку з суттєвим здорожчанням пального від роботи собі в збиток їх не врятує навіть підняття ціни квитків із трьох до чотирьох гривень.

—   Не може тариф залишатися на цьому ж рівні, якщо всі його складові зросли. Із минулого тижня вартість палива зросла на 10 гривень на одному літрі, автобус бере 50 літрів, – розповіла генеральний директор ПАТ «ЧАТП 17127» Олена Куниця. – Ми розуміємо, що підвищити вдвічі нереально й про це ніхто не говорить, люди фізично не в змозі стільки платити. А чотири гривні, як-то кажуть, зараз уже нікому не потрібні.

Задля того, щоб зменшити собівартість, підприємці запропонували серед іншого й скасувати безкоштовне перевезення пільгових категорій населення. А ще – прибрати з черкаських доріг нелегальні маршрутки.

Поки в Черкасах тривають транспортні баталії, міський голова Сергій Одарич вирішив відпочити. На останньому засіданні міськвиконкому він заявив, що планує піти у відпустку до 17 березня. Злі язики плещуть, що вже традиційно  коли міськвиконком приймає непопулярні рішення про підняття тарифу, мера у місті немає. Він перебував то у відпустці, то у відрядженні, дистанціюючи себе від болючих для черкащан процесів. Виходить, що наче і рішення прийнято і мер до цього ганебного вчинку ніби відношення немає. Тож рейтинг на місці і на нову передвиборчу гонку він приходить із чистими руками.

 Як змінювалася ціна пального минулого тижня

Середня ціна у грн. за літр пального на заправках області

23.02.15     24.02.15     25.02.15     26.02.15     27.02.15

А-95           22,30          25,25          25,27          26,49          26,49

А-92           21,94          24,62          24,72          25,94          25,94

ДП             22,24          24,80          26,40          27.22          27.22

(за інформацією сайту http://vseazs.com/)

Вартість палива на момент останнього підняття тарифу на проїзд

03.07.14

А-95           15,00

А-92           14,85

ДП             14,50

 

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору