Попри складності воєнного часу права споживачів мають бути захищені. Одне з них – отримання доступної і достовірної інформації про вартість товару в магазині. Проте дуже часто виникають ситуації, коли покупець приймає рішення придбати товар за ціною, яку він побачив на ціннику, але вже в момент розрахунку виявляється, що відпускна вартість зовсім інша.
У такий ситуації люди мають право вимагати повернення різниці вартості, якщо її вже сплатили, відмовитись від покупки або придбати товар за вказаною на ціннику ціною.
Частиною першою статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги) і повинна містити, в тому числі, дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції.
Продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції. Як зазначають у пресслужбі Держпродспоживслужби, написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння. Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.
Також слід пам’ятати, що нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і зберегти чек.
Споживач має право також звернутися із відповідною заявою про порушення своїх прав до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області або до суду.
За інформацією пресслужби ГУ Держпродспоживслужби в Черкаській області
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram