Розвитку туризму на Черкащині заважають погані дороги та сервіс

18 квітня 2016, 22:57

478511

Черкаські владці ще не визначилися, чим у наш край можна заманити туриста. Туризм на Черкащині нібито і є, а от перспективи його розвитку – явище майже потойбічне. Щоб відчути їх, потрібні неабиякі здібності. На жаль, представники бізнесу не наділені настільки чутливими рецепторами, щоб побачити в майбутніх рекламних брошурах про Черкаси сучасний аквапарк, хостели, готелі, бази відпочинку, мережу недорогих їдалень та зручну транспортну розв’язку.

Про стан туристичної галузі Черкащини розповів директор Департаменту регіонального розвитку Черкаської ОДА Роман Карманнік, інформує vikka.ua.

На його переконання, справжнім проривом для туристичного сектору стало б створення регіональної туристичної асоціації. Зазвичай в асоціацію входять готелі, садиби, туроператори, розважальні комплекси, ресторани.

"Сфера туризму фінансується чи не в останню чергу і на місцях кошти майже не виділяються. Туризм – справа бізнесу. А останній ніяк не може скоординуватися та створити в області туристичну асоціацію. Саме вони дають поштовх розвитку туризму, створюють фестивалі, різноманітні заходи. У нас немає такого потужного ядра, як то у Києві, Херсоні чи у Львові", – зазначив чиновник.

Водночас він підкреслив, що сьогодні на Черкащині немає такої основи для туристичної інфраструктури, як, наприклад, транспортна розв’язка, хостели, мережі недорогих їдалень, розважальні та оздоровчі комплекси.

На думку фахівця, на Черкащині не можна виділити якийсь один найбільш перспективний напрямок розвитку туристичної галузі. "Це залежить від сезону, інтересів людей. Історичні місця – це, наприклад, Чигирин, природа – буцький каньйон, на лижах зимою покататися можна в Звенигородці, в Умані – релігійний туризм", – зазначив Роман Карманнік.

Чигирин: резиденція Богдана Хмельницького. Фото dinaitour.com

Чигирин: резиденція Богдана Хмельницького. Фото dinaitour.com

За його словами, наразі Черкащина орієнтується на внутрішнього туриста. "Фінансові можливості у туриста впали. Туреччина та Єгипет не всім по кишені. Відіграє роль і питання безпеки", – каже він.

Буцький каньйон – диво природи. Фото travel.tochka.net

Буцький каньйон – диво природи. Фото travel.tochka.net

Разом з тим, владці не можуть навести приклади значних досягнень регіону в галузі туризму за останній рік. Стосовно ж обласної програми розвитку туризму на 2012–2020 роки, Роман Карманнік висловився критично. Він наголосив, що прописані в ній плани останніх років насправді не координувалися на рівні області.

"На ту програму з обласного бюджету не було виділено ні копійки. Вперше кошти виділили у цьому році – приблизно 100 тисяч гривень. Таким чином, ми плануємо оновити туристичний сайт Черкаської області, зробити його більш зручним та зекономити час туристів на пошуки маршрутів та місць. Там буде мобільний додаток, за допомогою якого можна буде знайти, як добратися до місця відпочинку, де поїсти, на що можна подивитися тощо", – зазначив він.

У зв’язку з децентралізацією влади суттєвих змін у туристичному секторі теж не намічається, оскільки у місцевих бюджетів є більш актуальні завдання.

"У місцевих бюджетів з’явилося більше фінансового ресурсу, який вони в тому числі можуть використовувати і на туризм. Але це не обов’язковий критерій. Наприклад, дорогу зробили – це теж якийсь непрямий вклад у галузь", – наводить приклад чиновник.

Тема аквапарку, яка не однократно піднімалася в Черкасах, на думку чиновника, для не багаточисельного міста з середньою заробітною платою городян у 3,5 тисячі гривень – міф. "Я особисто не зустрічав людину, яка підійшла би та сказала: знайдіть мені земельну ділянку для того, щоб я побудував там аквапарк. Люди його хочуть, але інвестори поки що не бачать перспектив", – зазначає Роман Карманнік.

Натомість громадський діяч, директор Черкаської обласної громадської організації "Ресурсний центр АНГО" Анатолій Рекун переконаний, що головними перешкодами на шляху розвитку регіонального туризму є забрудненість територій поблизу Дніпра, забудова узбережжя, погані дороги та відсутність культурно-розважальних явищ.

"Багато санаторіїв, що раніше працювали в області, не функціонують. До того ж нам далеко до Івано-Франківська, Львова, Одеси чи Закарпаття. Там є свої культурні чи природні "родзинки". Вони приваблюють туристів", – зазначив громадський діяч.

Він переконаний, що туристичний сегмент ніколи не стане для Черкас вагомим сектором регіональної економіки.

"Для цього потрібен стратегічний підхід. Фестивалі треба проводити. Наприклад, в Івано-Франківську та Львові майже щотижня щось відбувається. У нас же тільки декілька разів на рік. Туризм у Кам’янці-Подільському розвивали за таким принципом: спочатку з’ясували, що там можна проводити, які фестивалі зробити, а потім вже будували готелі під це", – розповів Анатолій Рекун.

Традиційне міжнародне свято ковалів у Івано-Франківську. Фото espreso.tv

Традиційне міжнародне свято ковалів у Івано-Франківську. Фото espreso.tv

Вгору