15 черкащан з початку року поскаржились у НСЗУ через вимагання коштів та ненадання медпослуг

10 травня 2024, 15:08

З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1 080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, зокрема, з Черкаської області – 15. 

Найбільша частка скарг на Черкащині - через вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (33%) та відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (33%). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.

«Дуже важливо, щоби пацієнти знали про свої права. Якщо в медичному закладі, який має договір з НСЗУ, порушують права пацієнта, зокрема, вимагають кошти за лікування, змушують купувати ліки, то важливо повідомляли про це. Національна служба здоров’я України індивідуально підходить до розгляду кожної скарги. Головне, про що мають пам’ятати українці: якщо в медичному закладі у вас вимагають гроші за послуги, які вже оплатила держава в рамках Програми медичних гарантій, не мовчіть про це – повідомляйте НСЗУ», - говорить директорка Центрального міжрегіонального департаменту Алла Горбатюк.

Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях України з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнтів на допомогу за Програмою медичних гарантій.  

“Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і  відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу”, – додав заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів Тарас Стеценко.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав? 

  • Звернутися зі скаргою до головного лікаря. 
  • Якщо головний лікар не вирішує проблему - звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.
  • Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі “Громадянам”. 

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

  • за безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення,
  • надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
  • надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
  • написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

  • Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.
  • Зазначте дату події, викладеної  у скарзі. 
  • Правильно вкажіть назву лікарні.
  • Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.
  • Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.
  • За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.
  • Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу. 

Аби скарга мала позитивний результат - важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.

За інформацією пресслужби НСЗУ

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись

Коментарі

Вгору