10 запитань до автогонщика: як прокачати свої водійські навички та почати підкорювати траси (відео)

22 травня 2019, 16:32
10 запитань до автогонщика: як прокачати свої водійські навички та почати підкорювати траси (відео)

Фото зі сторінки у "Фейсбук" 

У квітні Андрій Яроменко вперше за 6 років після перерви проїхав «Столичне ралі». Через технічні несправності машини черкащанин не доїхав до фінішу. Проте за плечима в чоловіка - кілька десятків різноманітних гонок, участь у чемпіонатах України, а попереду – плани підкорити ще й європейські траси. Він не прагне бути схожим на чемпіонів світу, адже розуміє, що такі гонщики за півроку проводять на тренуваннях стільки часу, що навряд чи українські спортсмени наїздять стільки кілометрів за 10 років. Для нього автомобільний спорт – швидше хобі.

Як стати гонщиком, з чого робляться спортивні автівки, скільки на це потрібно коштів та чому пілоти забороняють ставити на дах свого авто будь-які предмети.

 1. Як минули останні змагання?

Я виступав із запорізьким штурманом Сергієм Вовком. Змагання закінчилися невдало, ми зійшли з дистанції, проте отримали чимало досвіду. Я вже 6 років не виступав у ралі (востаннє в Ялті в 2013 році). Тому за ці роки підзабули, що це таке, про напругу тощо. В автівці ми зламали все, що не підготували взимку. Під час підготовки звернули увагу майже на всі компоненти автомобіля, окрім двигуна, адже готуємо його до кросових змагань. Ніби то двигун робив нормально, але дав збій на довгій дистанції. Наступного разу працюватимемо краще, думаю результати будуть більш успішними.

2. Із чого складається ваш автомобіль? / З чого зроблена автівка для змагань?

Називати спортивний автомобіль просто «автомобілем» уже неможна, адже він повністю відрізняється від машин загального користування. Там лише кузов від звичайного «CITROEN Saxon» (2002 року), всі ж інші деталі замінені. Там немає жодного елементу внутрішньої обробки (карт, сидінь, заднього дивану тощо). У кузов автомобіля вварюється спеціальний металевий каркас безпеки, туди вмонтовуються спортивні сидіння, які захищають водія, також ставляться спеціальні ремені безпеки та всі інші штуки, що характерні саме для спортивних авто. Двигун максимально наближений до стандартного та й коробка теж, але в неї інші передаточні числа та блокувальний диференціал. Підвіска повністю спортивна та інші елементи.

10 запитань до автогонщика: як прокачати свої водійські навички та почати підкорювати траси (відео)

3. Який найбільш напружений момент гонок?

Початок. Що б ми не говорили про звикання, але страх десь присутній. І що тебе чекає на цій першій ділянці? Як не помилитися? Напевно ці секунди найбільш напружені.

Цікавий момент був на минулих змаганнях. Я давно не сидів у спортивному автомобілі, тренування хоч і були, вони все одно не рахуються, до того ж дуже давно не їздив ралі. Перша змагальна ділянка доволі коротка – 1,9 км.  Сідаю, починаю їхати і, чесно кажучи, робив щось таке у цьому автомобілі, чого не робив 15 років: передачі переключав невчасно, газ давив неповністю, приїхав на фініш, отримав свій результат і сам себе запитував: «Що я таке робив? Чому невчасно переключався? Де газ, правильні траєкторії?». Переймаючись тим, як стартуватиму, забув, як правильно керувати автомобілем. І вже із наступних спеціальних ділянок робив усе правильно, але ж втратили час на першій ділянці. Тому найважливіше – з перших дистанцій робити все правильно.

 4. Згадайте найцікавішу гонку

- Я спробував не лише різні види гонок, але й автомобільного спорту (слалом, крос і ралі, зокрема, класичне та на серійних автомобілях, трекові перегони). Всі ці дисципліни по своєму складні та цікаві. Найважче для пілота – це змагання зі слалому. Там треба на площадці поміж фішок виконувати різні фігури, на перший погляд – не складне завдання. Але під час виконання цих фігур, водій за хвилину робить дуже багато дій (повертає сотні разів кермо, тримає ручне гальмо тощо). З іншого боку є автомобільний крос, де всього 5 поворотів за трасу, які проїжджаєш два дні. Нібито легко, але ти стартуєш разом із 7-8-ма такими ж, як ти пілотами і ще спробуй їх обжени. Там нікого не цікавить як швидко ти проїхав коло, а важливо, чи обігнав суперників. Пілотові менше треба працювати кермом, але краще обладнати автівку й більш вправно орієнтуватися на трасі, ніж суперники.

Є ще ралі. Там 120 ділянок, які треба подолати дуже швидко, не зламавши автівку. Для мене Крос - це найцікавіша гонка, адже ти їдеш не один, а із суперниками, які теж хочуть виграти.

5. Розкажіть про найважчу трасу

- Це траса на змаганнях «Ялта ралі», зараз їх уже не проводять. Це досить виснажлива гонка, яка завжди відбувалася  у спекотну погоду. Доволі швидкісний кримський асфальт має хороше щеплення, але в будь-який момент може бути слизьким через росу, туман тощо. Це найдовша гонка чемпіонату України і напевно для мене найцікавіша. Туди збиралися спортсмени з Європи та всіє України.

6. Скільки потрібно вчитися?

Потрібно обов’язково пройти курс контраварійної підготовки. Є кілька шляхів:

  1. Діти із 6-ти років займаються картингом, беруть участь у змаганнях і опосередковано набувають потрібних навичок.
  2. Або ж у дорослому віці, проходиш курс контраварійної підготовки, вчишся керувати автомобілем у заносі і послідовно покращуєш свій час.
  3. Можна звісно пройти спеціальні курси їзди на спортивному автомобілі, але для початку досить і пункту №2.

Автомобільний спорт на 50% залежить від людини інша ж половина – обладнана автівка. Неможна бути чемпіоном Світу на погано обладнаній машині й навпаки.

7. Колись потрапляли в ДТП?

- Так, це було відразу після отримання водійського посвідчення. Навчання в автошколах у нас на доволі низькому рівні. Коли ж пройшов курси спеціальної підготовки, то в аварії вже не потрапляв, а ті, що стаються на змаганнях, я не рахую.

8. Про яку автівку мрієте?

Можна мріяти багато про що, але автомобільний спорт недешевий і ми поступово рухаємося до того, щоб підготувати автівку класу «Чемпіонату Європи» для ралі кросу. У Європі є такі автівки, їх можна купувати, брати в оренду, але й ціна від 200-300 тисяч євро. На сьогодні моя найдорожча автівка - це машина, з якої робили «спорт кар». Вона свого часу коштував 8 тисяч доларів.

Якщо ж помріяти про автівку для щоденного користування, то хотілося б мати «Audi RS 6». Їх уже випускають із такою коробкою автоматом, що механіка не зрівняється. Тобто автомат перемикає передачі настільки швидко, що людина так  фізично зробити не зможе. Я багато часу проводжу в автомобілях і великі відстані проїжджаю, тому мені автоматом користуватися легше.

 9. Розкажіть про забобони пілотів?

- Багато гонщиків не дозволяють нічого ставити на дах автомобіля, бо вважають, що машина перевернеться. Також не дозволяють сідати у своє сидіння, приміряти рукавиці, шолом тощо.

10. Скільки коштує підготуватися до змагань?

- Для того, щоб виступати у слаломі, то досить мати автівку, якщо хочете постійно покращувати свій час, то треба вдосконалювати двигун та коробку передач.

Якщо є бажання приймати участь у професійних гонках, то потрібно робити спортивний автомобіль, про який ми говорили раніше. Найдешевший варіант – це 5 тисяч доларів.

Мою спортивну автівку складаємо вже багато років, тому точної суми вкладених коштів сказати не можу. Але це точно більше 5-ти тисяч доларів.

Вгору