Анархія чи порядок: у Черкасах пройшли громадські консультації щодо зовнішньої реклами

25 червня 2018, 17:34

Сьогодні, 25 червня у Черкаській міській раді відбулася публічна консультація «Зовнішня реклама – анархія чи порядок? Ефективні механізми регулювання зовнішньої реклами у Черкасах».

Координатор громадської організації “Центр UA” в Черкаській області Сергій Пасічник відзначив:

- Зараз на ринку реклами потрібно наводити порядок. Багато рекламістів питають: в чому ж проблема? Проблеми по суті дві. Насамперед, це захаращеність міста рекламою. Є будівлі, які за рекламою фактично не видно. Друге, це те, що бюджет втрачає кошти, які недоотримуються від нелегально встановленої реклами, - вказав він. - Окрему увагу слід звернути на вивіски. Є міста, в яких є чіткі правила щодо розміщення зовнішньої реклами, вона обов’язково має вписуватися у історичний вигляд міста. Наприклад, це чітко прослідковується у Львові. При цьому варто звернути увагу і на думку рекламістів, адже так можна втратити цілу галузь.

Начальник відділу реклами та дизайну міського середовища Черкаської міської ради Андрій Поліщук зазначив:

- В Черкасах реклама як така почала існувати з 2000-х років. Інтенсивне ж розміщення реклами в місті спостерігалося у 2005-2007 роках. Ставлення тодішньої влади було таке, щоб за рахунок реклами заробити гроші в бюджет при цьому одним із серйозних спонсорів рекламного ринку була політика. Звичайно, влада завжди намагається заробити на рекламі, однак має при цьому не забувати і про зовнішній вигляд міста. Наприклад, у Франції створений цілий комітет, який стежить за тим, щоб реклама естетично вписувалося у панораму їхніх міст. Близько 3 мільйонів гривень на рік наше місто має від розміщення зовнішньої реклами. Ці доходи можуть зрости, якщо узаконити все що є. Але нам спочатку потрібно вирішити, чи це потрібно, - розповів він та зауважив. - При формуванні рекламної політики Черкас вивчався досвід інших міст (Львова, Одеси, Дніпра і Києва, щоправда, в столиці наразі ситуація ще гірша), а також міжнародної практики, і бралися до уваги пропозиції від бізнесу. 80 % пропозицій при формуванні схеми розміщення зовнішньої реклами надходило саме від підприємців.

Сергій Шамара, представник ГО «Громадянська позиція» відзначив, що місто перенасичено хаотично розташованою, масовою та неякісною рекламою. Зволікання з вирішенням проблеми безсистемного розміщення зовнішньої реклами призводить до пошкоджень та руйнації фасадів будівель, спотворення історичного середовища міста та зниження туристичної привабливості Черкас.

Віктор Снісаренко, представник ТОВ «Постер», компанії, яка займається, зокрема, встановленням зупинок, зауважив:

- Коли продається реклама, виникає питання узаконена вона чи ні. А вона незаконна завдяки деструктивній роботі виконкому. Ті терміни, на які виконком видає дозволи, незручні для рекламістів. Замовники не хочуть брати рекламу, не будучи впевненими у її законності, бізнес не розуміє, чому раніше дозволи давали на 5 років, як це передбачено правилами, а тепер на один. Таке враження, що цю проблему хочуть заговорити. Міська влада сама порушує правила.

Нажаль, на захід не прийшли запрошені представники управління інспектування ЧМР, які саме й мають займатися питанням незаконної реклами в місті. Ще у 2016 році було закладено 200 тис. грн на демонтаж реклами і ТС в Черкасах, однак до цього часу частина коштів була використана лише на демонтаж квіткових кіосків біля драмтеатру.

Як наголосив начальник відділу реклами та дизайну міського середовища Черкаської міської ради Андрій Поліщук:

- Пару років тому було прийнято рішення про повне очищення центральної частини бульвару Шевченка від зовнішньої реклами, проте власник цих білбордів досі не вважає за потрібне це зробити. Поки що в нас недостатньо жорстка розмова із порушниками. На сьогодні основна проблема — фасади, виносна реклама і реклама на електроопорах. Саме вони найбільше захаращують місто.

Підбиваючи підсумки, учасники спробували визначити можливі шляхи вирішення проблеми галузі:

- затвердити зміни до правил та положень про зовнішню рекламу в Черкасах, зокрема в частині уніфікації чи стандартизації технічних вимог для зовнішньої реклами в місті;

- вдосконалити роботу муніципальної інспекції в частині демонтажу незаконно встановлених рекламних носіїв;

- розробити для Черкас єдиний візуальний стиль та остаточно визначитися з брендом міста.

Вгору