Черкаси у рейтингу Індексу публічності місцевого самоврядування 2014 року посіли 23 місце із 24 обласних центрів України, які брали участь у дослідженні. Для порівняння варто нагадати, що минулого року було проведено дослідження індексу публічності у 11 обласних центрах України, тоді наша міська рада посіла 10 місце.
Про це під час прес-конференції повідомив координатор громадянської мережі «Опора» Микола Макуха.
За його словами, дослідження проводилося протягом чотирьох місяців (із початку червня до середини вересня). Оцінювалася робота місцевого самоврядування за рік. Такий низький рівень публічності він пов'язує з тим, що у Черкасах досить не стабільна ситуація з міською владою.
- У нас достатньо складна ситуація в місті, часто змінюється мер, керівництво, виконком, очільники департаментів тощо. Це безумовно впливає на результати моніторингу. Таке дослідження проводиться вже вдруге, у минулому році кампанія вимірювання охопила 11 українських міст, Черкаси тоді були теж позаду - на 10 місці, - зазначає Микола Макуха. - За рік дуже мало що змінилося, і ці відсотки про це говорять. Нам би хотілося діалогу з міськрадою, ми готові взаємодіяти, пропонувати конкретні кроки для вирішення цієї ситуації. Це проблема, яка торкається усіх жителів міста. Цей індекс - це не інструмент критики, а інструмент покращення роботи влади. Сподіваємося, нам вдастся у наступному році вийти на високий рівень публічності.
Відповідно до рейтингу, Черкаси набрали 37% із 100% можливих. Міста, які не подолали відмітку 40% вважають непублічними. У цьому році таких двоє - Черкаси та окупований Донецьк.
Окремо було проаналізовано публічність міського голови, виконавчих органів влади та депутатів міської ради. Відповідно до загальноукраїнського рейтингу публічності міський голова посів 23 сходинку із 24, виконком - 23 із 24, а от депутати - на останньому місці.
Публічність міського голови
Загалом робота самого міського голови є досить відкритою. Він доступний для громади і при потребі можна потрапити до нього на прийом. Проте він є очільником міської ради і під час оцінки було досліджено не лише його особисту діяльність, а й тих підрозділів і сфер діяльності, які безпосередньо йому підпорядковані. На веб-сайті міськради недостатньо інформації для повного розуміння про місцезнаходження міського голови, порядок взаємодії з ним для громадян та не окреслено його повноважень. Також там недостатньо повно представлена інформація про служби міського голови та структуру міськради.
Публічність виконавчих органів
Інформування про структуру та персональний склад виконавчих органів Черкаської міської ради знаходиться на дуже низькому рівні. Фактично у відкритому доступі відсутні дані про роботу виконкому. Інформація про заступників міського голови обмежується їх переліком та неповними біографічними даними. Невідомо, де працюють заступники міського голови та як з ними зв'язатися.
Інформація про персональний склад виконкому, його місцезнаходження та засоби зв'язку у відкритому доступі на веб-сайті ради відсутня. Громадяни не можуть безперешкодно дізнатися, хто у місті виконує такі важливі функції управління містом. Також на дуже низькому рівні є звітність виконавчих органів влади. Звітування не відбувається ні на відкритих зустрічах із громадою, ні через оприлюдненя звітів на сайті ради.
Публічність депутатів міськради
Депутати міськради у повній мірі не використовують можливості веб-сайту ради, не оприлюднюють свої біографії та місцезнаходження. На сайті ради оприлюднюється інформація про персональний склад ради, склад депутатських фракцій і груп, а також депутатських комісій. Не висвітленною залишається інформація про повноваження та обов'язки депутатів, про обов'язки секретаря та апарат роботи ради. Також є складнощі з проведенням сесій міськради. Проект порядку денного засідань завчасно не оприлюднюється і відповідно виборці до самого дня засідання не мають змоги отримати інформацію про питання, які буду розглядатися на сесії.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram