Відсьогодні «Черкасиавтотранс» вводить в дію програму «Єдиний транспортний простір»

01 серпня 2015, 16:49

автобус

«Єдиний транспортний простір» створений для мінімізації витрат пасажирів на проїзд громадським транспортом в місті Черкаси, інформує прес-служба мерії.

Головна мета програми – створення зручної транспортної мережі, в якій кожен пасажир має можливість доїхати в будь-яку частину міста за одну вартість проїзду.
Не зважаючи на відносно велику кількість громадського транспорту в нашому місті, значна частина жителів все одно витрачає вдвічі більше коштів для проїзду в громадському транспорті через відсутність прямих маршрутів до потрібних їм місць.

Тож ПАТ «Черкасиавтотранс» пропонує для вирішення цієї проблеми використовується метод безкоштовних пересадок між маршрутами на пересадочних зупинках. Тобто, пасажир в одному автобусі оплачує проїзд, а в іншому їде безкоштовно. Впровадження даної програми суттєво покращить якість перевезень пасажирів і зробить громадський транспорт більш фінансово доступним для пасажирів, передусім для малозабезпечених верств населення.

Попутно вирішується питання перенасиченості громадського транспорту на дорогах міста. В «Єдиному транспортному просторі» розширення маршрутної мережі здійснюється без впровадження значної кількості нових маршрутів та збільшення обслуговуючого транспорту.

Програма «Єдиний транспортний простір» має соціальне спрямування і на сьогодні не має аналогів в Україні.

Для того, щоб скористуватись перевагами цієї програми, необхідно знати наступне:

1. Безкоштовні пересадки здійснюються між маршрутами №8, 21, 26 , 27 в будь-якому напрямку на пересадочних зупинках .

2. Пересадочними зупинками визначені:

• Зупинка «Гоголя» по вулиці Смілянській ;
• Зупинка «Центр Дитячої та юнацької творчості» (ЦДЮТ) по вулиці Смілянській;
• Зупинка «Соборна площа» по бульвару Шевченка;
• Зупинка «Першотравневий парк» по вулиці Ільїна;
• Зупинка «Стадіон» по вулиці Смілянській;
• Зупинки на перехресті Чехова – Петровського.

3. Безкоштовна пересадка здійснюється за наявності діючого «Пересадочного квитка».

4. Час на безкоштовну пересадку не більше 30 хв. від часу, вказаному в «Пересадочному квитку».

5. Заборонена пересадка між автобусами одного і того ж маршруту.

«Єдиний транспортний простір» впроваджений на наступних автобусних маршрутах:

• №21 «Річковий вокзал – Пацаєва», обслуговується 18 автобусами середньої місткості, інтервал руху 5-6 хвилин;
• №26 «Автовокзал – Обласна лікарня», обслуговується 16 автобусами великої та середньої місткості , інтервал руху 5-6 хвилин;
• №8 «ЦЕНТР – Постачальник», обслуговується 12 автобусами малої місткості, інтервал руху 6 хвилин;
• №27 «Залізничний вокзал – вулиця Петровського» обслуговується 5 автобусами малої місткості, інтервал руху 9-12 хвилин.

Вказані маршрути обслуговує 51 автобус.

На базі цих маршрутів «Єдиний транспортний простір» створює зв’язки, які забезпечують сполучення, відсутні в діючій маршрутній мережі.

Створені зв'язки діючих маршрутів (пересадочні маршрути) знімають багато проблемних питань у забезпеченні міста транспортом. Як в частині забезпечення попиту жителів, так і в частині зменшення кількості обслуговуючого місто транспорту.

В «Єдиному транспортному просторі» всіма можливими зв’язками з’єднані між собою спальні та промислові райони, державні, освітні, соціальні, комерційні установи, що знаходяться на вулицях Сурікова, Проспект Хіміків, Громова, бульвар Шевченка, Мендєлєєва, Гагаріна, Героїв Сталінграду, Героїв Дніпра, Козацька, Вербовецького, Чехова, Петровського, Смілянська та прилеглих до них вулицях.

Для забезпечення вищевказаних сполучень місту потрібно було б додатково задіяти 162 автобуси. А фактично всі ці маршрути обслуговуються чотирма діючими маршрутами.

51 автобус, який обслуговує маршрути №8, 21, 26, 27, додатково обслуговує 17 пересадочних маршрутів. Сумарно 51 автобус обслуговує 21 маршрут з прийнятним для жителів інтервалом руху, що становить 3 автобуси на один маршрут.

Включення до «Єдиного транспортного простору» кожного нового маршруту дозволяє значно розширювати міську маршрутну мережу.

Наразі програма «Пересадочний квиток», попередниця «Єдиного транспортного простору», щоденно обслуговує близько 5 тисяч містян. Враховуючи те, що кожен день пересадочним квитком користуються не одні і ті ж люди, то необхідність у наявності такої соціальної програми зараз існує у 12-14 тисяч жителів, або 5% від населення Черкас.

Черкаси обслуговує всього 28 автобусних маршрутів, впровадження «Єдиного транспортного простору» дасть збільшення маршрутної мережі на 60% вже сьогодні без збільшення кількості обслуговуючого маршрутну мережу транспорту.
Для прикладу, якщо в «Єдиний транспортний простір» входитимуть 5 діючих маршрутів, то кількість пересадочних маршрутів збільшиться до 31, що дасть збільшення маршрутної мережі в два рази. 6 діючих маршрутів в «Єдиному транспортному просторі» дають 49 пересадочних маршрутів та збільшення маршрутної мережі 2,75 рази. 7 діючих маршрутів – це 71 пересадочний маршрут та збільшення маршрутної мережі більше ніж в 3 рази.

«Єдиний транспортний простір» дасть можливість тисячам черкащан ефективно використовувати свої кошти та не платити подвійну вартість проїзду.

Крім соціального ефекту «Єдиний транспортний простір» має ще й іміджеву складову міста, адже одним із критеріїв комфортності проживання у тому чи іншому місті є розвиненість та комфортність громадського транспорту.

У нас є шанс зробити громадський транспорт в Черкасах зручнішим та привабливішим для черкащан і гостей міста.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору