Скандальний тариф: виконавчим комітетом уманської міської ради на початку травня було прийнято рішення встановити вартість проїзду 4,5 грн. Депутати партії "Відродження" стверджують, що такий тариф необґрунтований. І доводить уманчан до зубожіння. Перевізники запевняють, що до підняття цін їх спонукало зростання вартості дизпалива та газу, обслуговування авто та те, що 3200 грн - нова мінімальна зарплата, пише "Вечірня Умань".
О 5:00 автобус №6 їде на заправку і заливає 40 - 45 літрів дизпалива вартістю у 20 грн. (іноді 21), щоб вийти на рейс. Водію щастить коли він на роботі у "базарний день", адже тоді пасажиропотік на неприбутковому рейсі може сягнути 400 чоловік. В усі інші дні 300-350, на вихідні (так як немає студентів, а автобус проходить повз педуніверситет), пасажиропотік близько 200 людей. Середня кількість пасажирів 350 чоловік разом із пільговиками.
Отже, рахуємо: 302 чол. (від 350 відняли пільговиків) множимо на 4.50. І виходить, що за день на рейсі водій отримує грошей близько 1359 грн. Від цієї суми віднімаємо 800 грн. на пальне та 350 грн. зарплату водія. Таким чином, на обслуговування автобусу на СТО (ремонт та заміну запчастин, шиномонтаж, мийку автобусу), сплату податків, комунальних послуг, для декого оренду за стоянку, та інших загальновиробничих та адміністративних витрат у власника автобусу залишається 209 (280, в залежності від кількості пасажирів) грн. щодня, у місяць - це 6270 (8400) тисяч гривень.
- Бувало таке , що ремонт автобуса коштував в 2 рази більше, ніж він заробив за місяць, такі витрати ми компенсуємо за рахунок інших рейсів, які є більш прибутковими, - розповідає Олег Письменюк, перевізник.
Що входить у вартість поїзду?
- У зв’язку з шаленим ростом цін на запчастини про прибуток у 10% при ціні квитка у 3.50 ми могли лише мріяти, а працювати в збиток не захоче жоден підприємець. Ми б із задоволенням не піднімали вартість проїзду, якби депутати Верхової Ради підняли питання дотацій для перевізників, як це діє у всіх цивілізованих країнах, - розповідає директор ТОВ "Круїз-Авто" Віктор Бойко.
Чому уманчани перестали їздити на автобусах?
Як показує статистика, за перший квартал 2016 року послугами перевезення скористалось 1млн. 288 тис. пасажирів в той час, як за ІІ квартал 2017 року перевезено лише 1 млн. 176 тис. пасажирів.
- Мені, як студентці, зараз доводиться економити на усьому, і автобуси не виняток. На підвищення тарифів спочатку відреагувала негативно, але згадала свого батька, який працює водієм в Кременчугу (звідки я родом). І поки у моєму рідному місті не підняли вартість проїзду, він місяць сидів без зарплати. Тому це палка з двох кінців: думаючи про гривню у своєму гаманці не варто забувати, що це чиясь зарплата, - коментує Олена Бугай, студентка.
Як зазначають перевізники, пасажиропотік - це один з головних пунктів, від чого залежить вартість проїзду. Чим більше населення міста - тим дешевший проїзд.
- Порівнювати Умань з містами мільйонниками, де за один рейс водій може 4 рази набрати і висадити пасажирів, немає сенсу. Варто дивитись на схожі за кількістю населення міста, в яких проїзд так само коливається від 4.5 до 5 грн., - говорить Віктор Бойко.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram