Донарахування електроенергії у рахунках за електроенергію – привід численних звернень споживачів до консультаційних підрозділів ПАТ «Черкасиобленерго». Саме тому виникає необхідність докладного пояснення цієї процедури. Полягає вона в тому, що за умови відсутності переданих показників лічильника на кінець місяця, програма автоматично донараховує кіловат-години за певним алгоритмом, інформують у прес-службі Обленерго.
Так, кількість кіловат-годин, які до нараховуються, визначається наступним чином: кількість кіловат-годин, яку споживач використав на день останньої передачі показів лічильника, ділиться на кількість днів, які минули від попереднього зняття показів. Отримане число – середньодобове споживання енергії за цей місяць. Середньодобовий показник множать на кількість днів, які залишилися до кінця розрахункового місяця, й отримують кількість кіловат-годин, на основі яких і формують рахунок.
Варто наголосити, що процедура донарахування відбувається відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 591 від 23.08.2016 р. Цією Постановою внесена низка змін до Правил користування електричною енергією для населення (Правил).
Зокрема, у п. 20 цих Правил чітко визначено розрахунковий період для встановлення розміру оплати спожитої електричної енергії – це календарний місяць (з першого по перше число). У п. 21 зазначено, що кожен споживач має щомісяця передавати покази лічильника на перше число місяця, наступного за розрахунковим (тобто покази за вересень мають передаватися станом на 1 жовтня, покази за жовтень – станом на 1 листопада і т д).
Крім того, у Постанові чітко визначений розрахунковий період, коли передані покази вважаються такими, які передані на перше число: 2 останні робочі дні поточного місяця і 3 перші робочі дні наступного.
У випадку, коли покази лічильника фіксуються раніше, усі енергетичні підприємства держави зобов’язані робити донарахування по середньому до кінця місяця. Наприклад, якщо споживач передав покази лічильника 25 вересня, то до кінця місяця на той момент лишалось 5 днів. За ці дні РЕМ зобов’язаний зробити донарахування. Для цього необхідно визначити, яку кількість кіловат-годин споживач в середньому використовував за добу у даному місяці. Отже, РЕМ має взяти кількість кіловат, яку споживач використав на 25 число і поділити її на кількість днів, які минули від попереднього зняття показів до поточного – отримуємо середньодобове споживання за цей місяць. Після цього середньодобове споживання слід помножити на кількість днів, які лишилися до кінця розрахункового місяця. Отримана сума додається до рахунку за спожиту електроенергію.
Хочемо заспокоїти наших споживачів: двічі за одні й ті самі кіловати їм оплачувати не доведеться, - пояснює інженер Навчально-курсового комбінату ПАТ "Черкасиобленергог" Олена Коваль. - Оскільки кожного наступного місяця донарахована сума віднімається від рахунку споживача. Якщо ви бажаєте, щоб донарахування за вашим особовим рахунком не здійснювалися, будь ласка, передавайте покази самостійно кожного місяця саме у розрахунковий період.
Нагадаємо, покази можна передати за телефонами абонвідділу РЕМу (у робочий час), телефонами кол-центру Обленерго (цілодобово) та на сайті cherkasyoblenergo.com через форму «Передати покази лічильника», а з жовтня - у особистому кабінеті споживача. Щоправда, показники лічильника так само доведеться вносити у розрахунковий період.
ДОВІДКИ ТА КОНСУЛЬТАЦІЇ СПОЖИВАЧІ МОЖУТЬ ОТРИМАТИ ЗА ТЕЛЕФОНАМИ:
КОЛ-ЦЕНТР (цілодобово) - (0472)338787, (073)7818787, (067)6904848, покази лічильників, консультації;
ІКЦ (9.00-16.00) - (0472) 33-57-44, розгляд скарг та звернень;
Черкаський РЕМ (7.30-16.45 ) - (0472) 356511, 395370, 395595, 395310, консультації, покази лічильників.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram