За словами начальника управління транспорту Віталій Москаленка, запровадження системи електронного квитка може розпочатися в тролейбусах вже у 2017 році, пише Інфоміст.
– Спочатку плануються ручні валідатори. На першому етапі кондуктори будуть ходити із валідаторами. Процес розрахоуваний на 4 роки, далі планується впровадження стаціонарних валідаторів і поступове виведення кондуктора. На початку без кондуктора неможливо, всі валідатори відразу не зможуть закупити, – розказав Москаленко.
Чиновник пояснює, що е-квиток спочатку буде апробований на базі комунального підприємства, лише потім – має стати обов’язковою умовою для приватних перевізників.
– Планується, що всі тролейбуси будуть переведені на валідатори. На це закладені кошти міського бюджету і частина коштів підприємства. Але я не виключаю і кредит, бо програмою передбачено можливість залучення інших коштів – від банків або інвесторів. Щодо приватних – то це вже потім, після впровадження в комунальному транспорті, щоб перевізники бачили, що влада щось робить, що це реально. Тоді вже й будемо прописувати відповідні умови в договори, – каже Москаленко.
За його словами, перехідний період в запровадженні системи електронного квитка розпочнеться вже у цьому році (Москаленко каже, що на це планується спрямування 3 млн грн). Однак про стаціонарні валідатори в тролейбусах мова піде хіба в 2019 році, коли відповідно і будуть збільшені розміри видатків.
Натомість директор департаменту фінансів Наталія Джуган говорить, що питання фінансування е-квитків існує хіба на розмовах.
– Є програма, якою нібито передбачено квиток: у якому році – незрозуміло, валідатори – теж в якомусь там році, бо треба ж кошти на це. Я як керівник місцевого фінансового органу не бачу бажання робити облік готівкових коштів і робити цей електронний квиток. Зараз роблять “картку черкащанина”, то можна ж було підтягнуть і квиток туди. Про це говорять в інших містах, а в нас якось так… – розповіла пані Наталія.
Зазначимо, в ухваленій у понеділок Програмі соціально-економічного розвитку на 2017-2019 роки передбачено видатки на “Розвитку міського електротранспорту та покращення якості надання транспортних послуг громадським транспортом”. Там поряд із впровадженням WI-FI і будівництвом нових тролейбусних ліній значиться і пункт про “Впровадження системи контролю громадського транспорту та системи електронного обліку перевезених пасажирів і збору виручки”.
Згідно з документом, на “впровадження системи” планується спрямування у 2018-19 роках 14,6 млн грн за рахунок місцевого бюджету та ще 3,86 за рахунок інших коштів підприємства.
У програмі розвитку електротранспорту Черкас на 2017-2020 роки уточнюється, що в цьому пункті мається на увазі GPS-моніторинг (той самий, який пропонувався місту безкоштовно, – ред.), система сповіщення пасажирів і перший етап запровадження автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів. Згідно з програмою, така процедура коштуватиме міському бюджету 31 мільйон гривень.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram