Суміш солі та піску, якою дорожники борються з ожеледицею, ретельно перевіряють у лабораторії Служби автомобільних доріг у Черкаській області. Роблять це на етапі заготівлі та під час використання. З початку грудня дорожники краю посипали дороги 20-ма тисячами тонн протиожеледних матеріалів. Лише минулого тижня на засніжені дороги регіону висипали майже 4 тис. тонн піщано-сольової суміші.
Про це повідомляє прес-служба Служби автомобільних доріг у Черкаській області.
Лабораторія з контролю якості виробництва Служби автомобільних доріг постійно перевіряє склад і якість заготовленої в філіях ДП «Черкаський облавтодор» протиожеледної суміші.
Суміш тестують відповідно до Єдиних правил зимового утримання автомобільних доріг та інших нормативних актів. Випробування тривають 2-3 дні. Відбираються зразки методом квартування з різних точок насипу суміші (усереднена проба). У якісній суміші має бути від п’яти до двадцяти відсотків солі.
- Перевіряється, зокрема, вміст солі в суміші, а також властивості фрикційних матеріалів: зерновий склад, модуль крупності, марка за міцністю, вміст пилуватих, глинистих часток та інших забруднюючих домішок, - розповідає начальник лабораторії Служби автомобільних доріг у Черкаській області Андрій Беззубов. – Особлива увага фахівців до крупного каміння або щебеню, адже наявність останнього може негативно вплинути на безпеку дорожнього руху.
Кожна філія формує суміш залежно від умов експлуатації мережі доріг, їх категорії та наявних на базі підприємства матеріалів. У зимовий період в наявності може бути кілька видів суміші з різною концентрацією солі. Під час складних погодних умов норми розподілу суміші збільшують. Найперше – на складних ділянках автошляхів: спусках, підйомах та дорогах державного значення.
Як правило, зазначає Андрій Володимирович, заготовлені протиожеледні матеріали відповідають вимогам з якості та складу.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram