Восени 1965 року на вулицях Черкас з’явився перший тролейбус, згадує на “Фейсбуці” черкаський краєзнавець, журналіст Борис Юхно, пише "Дзвін". На 1980 рік, коли тролейбусний парк відзначав 15-ліття, популяція тролейбусів налічувала 107 “особин”, а найчисельніше був представлений вид ЗІУ-9.
“Лише уявіть собі, що на старті 1980-х на черкаські електромашини продавалося у середньому 34 мільйони квиточків на рік. Тоді ж тролейбуси вирішили використовувати ще й у якості… екскурсійного транспорту. Зрозуміло, не для інтуристів, але коли в сезон тут до 30 тургруп на день – від школярів із наших районів до пенсіонерів із ненаших областей, – «Ікарусами» усіх не навозишся, та й чаділи ті мадярські «лайнери» страшенно. А тролейбусна мережа дозволяла катати чисто, дешево і куди завгодно. Однак, це ще не все.
Улітку 1982 року на кінцевій зупинці у Соснівці біля одного з наших “траліків” з бортовим номером 229 почало якось дивно пахнути. Не мастилом, не специфічною автопилюкою, яку завжди чутно у розпечених салонах залізного громадського транспорту, а… їжею. Стравами, тобто. І хто наважувався з’ясувати, у чому річ, відкривав для себе феномен переродження звичайного міського тролейбуса у щось подібне на вагон-ресторан. Зі столиками, фіранками на вікнах, килимком на долівці. Ну, одним словом. Так і є, кафе на колесах.
Придумали його для того, щоб водії могли нормально пообідати, але невдовзі з’ясувалося, що є охочі перехопити щось смачненьке “на природі” й серед пасажирів. Машину обладнали електропіччю, холодильником, термосами. Страви для оригінального пункту харчування готували у кафе “Дніпро”, а на місці лише доводили до кондиції. Історія зберегла навіть прізвища господинь цього оригінального закладу: то були Ганна Нагорна і Ніна Зоря. Отаке-то діло…” – повідомив краєзнавець.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram