Кожна людина – музична від народження, переконані ініціатори заснування "Студії елементарного музикування" в Черкасах. Власні музичні шедеври може створювати навіть однорічна дитина, відчуваючи себе талановитою та успішною. Такий підхід до навчання пропонує методика Карла Орфа, що поєднує гру на елементарних музичних інструментах, танець і спів, інформує "in.ck.ua".
Музичний педагог Анна Комкіна вже декілька років використовує орф-підхід для невеликих груп дітей, спостерігаючи, як її вихованці стають спокійнішими, зосередженішими, легко запам’ятовують основні музичні терміни й напрочуд швидко вчать іноземні мови. Нині Анна разом із командою проекту збирає гроші на "Спільнокошті" для закупівлі музичних інструментів та облаштування повноцінної студії.
- Через музику діти проживають "пригнічені" почуття, позбавляються негативу, заспокоюються та зосереджуються. Регулярні заняття з елементарного музикування рятують дітей від гаджетів, які роблять малюків безініціативними або гіперактивними. А головне – дитина вчиться взаємодіяти з реальним світом, в майбутньому це допоможе успішно будувати стосунки та кар’єру, - зазначила музичний педагог Анна Комкіна. - Під час заняття діти створюють маленькі музичні вистави з цікавих історій, віршів, забавлянок. Усе це за допомогою гри на елементарних музичних інструментах, різних рухів, ритмів, шумових ефектів (свист, шарудіння, звуки шейкерів, барабанів, металофонів) та різних сенсорних засобів (ліхтарики, кульки). Ці вправи мають ще й терапевтичну функцію. Ми можемо грати швидко, потім – повільно, завдяки цьому в дитини народжується потреба саморегуляції. Досвід, який малюк пережив під час музикування, він надалі успішно застосовує в житті.
Черкаський психолог Валентина Захарченко стверджує, що такі заняття музикою розвивають різні види пам’яті, вираження та сприйняття себе. Це особливо важливо для маленьких дітей.
- З одного року в дитини починається стадія діяльності. Їй у цей період важливо не стільки бути в контакті з навколишнім світом та іншими людьми, скільки в контакті з собою. Заняття музикою дають можливість установити цей контакт. Окрім того, розвивається творча частина. У нашому психологічному методі це називається "вільна дитина". Така особистість потім бачить дуже багато можливостей у різних сферах життя, - розповідає психолог Валентина Захарченко.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram
Ефект від занять музикою відзначають і мами-черкащанки. Лілія Панчева переконана – її 8-річний син Арсен з легкістю вчить англійську та німецьку, тому що з найменшого віку відвідував заняття Анни Комкіної.
- Син "на льоту" запам’ятовує іноземні слова, він досі пам’ятає назви багатьох музичних інструментів. У Артема з’явилося відчуття ритму, темпу, такту, він любить вистукувати на барабанах різні мелодії. У нього зовсім немає мовного бар’єра, як у мене або старшої дочки. Думаю, все це завдяки тій хорошій базі, яку він отримав на заняттях музикою, - зазначила мама 8-річного Арсена Лілія Панчева.
Черкащанка Марія Теличко розповідає, що заняття в студії елементарного музикування стали для її дворічної доньки Люби чи не єдиною альтернативою пісочниці. Вже після першого заняття дівчинка почала… співати.
- Дочка почала співати про все, що бачить довкола, помічати і розрізняти звуки природи, вистукувати паличками ритми, як на барабанах. Ці заняття – чудовий час для мами і малюка. Тепер я розумію, що і як робити з дитиною, щоб розвивати її та допомагати пізнавати світ у такому ранньому віці, - розповідає мама 2-річної Люби Марія Теличко.