У Черкасах перевізники оголосили “бойкот” інвалідам

26 червня 2015, 10:15


Перевізники оголосили війну інвалідам. У деяких маршрутах скасували пільговий проїзд. Усе – через нерентабельність. У мерії розводять руками. І усіляко намагаються домовитися з транспортними "бунтарями", аби ті не виганяли пільговиків, пише vikka.ua.

Михайло Васильович – інвалід з дитинства. Працює на підприємстві для сліпих. Аби заробити на прожиття, чоловік ладнає щітки для автобусів. За цю працю отримує з півсотні гривень на місяць. Та каже: діставатися до роботи тепер украй важко.

Михайло Василюк, інвалід 1 групи по зору: "Четвертий номер. І кондуктор сказала, що пільги зняті і нема пільг для інвалідів по зору. Прийшлось вийти. А що ж, або проплачуй, або виходь"

А от Андрій зір втратив на виробництві з десять років тому. Стільки ж користується пільговим проїздом. "Бойкот" перевізників, каже його дружина, то для них образа.

Валентина Данілова, дружина інваліда 2 групи по зору: "Такі люди, як мій чоловік, то їх дуже багато по Черкасах. Це, що ви зараз бачите, то це лише частинка. Тільки маленька від загальної маси. Ці люди покинуті на призволяще. Їх принижують мізерними пенсіями. У мого чоловіка пенсія 954 гривні плюс йому дали довідку: за рік він заробив чотири тисячі тут. За рік. Маленька дитина у нас, тепер ще хочуть зробити платний проїзд для цих людей"

Бойкот незрячим, розповідає Людмила Василенко, перевізники оголосили нещодавно. За правдою, розказує жінка, телефонувала керівникам підприємств. Ті ж відмахувалися то змінами у законодавстві, то боргами.

Людмила Василенко, голова правління Черкаського УВП УТОС: "Він мені розказує: "У нас борги два мільйона, ми не можемо возити безкоштовно". Я говорю, що до чого тут інваліди по зору. Чому саме на інвалідах по зору це вилилося?"

Перелік категорій пільговиків змінився, пояснюють в обласному департаменті соцзахисту населення. Та він суттєво не впливає на перевезення. Бо й досі дійсні урядові постанови. У них право на проїзд передбачений для пенсіонерів за віком та інвалідів.

Алла Нечипоренко, заступник начальника управління соціальних виплат та документообігу, начальник відділу соціальних виплат та пільг Департаменту соціального захисту населення ЧОДА:  "Що стосується по місту, у зв’язку з тим, що обсяг коштів доведений недостатній, перевезення маршрутками по місту здійснюється безкоштовно. Витрати несуть транспортні підприємства. У зв’язку з цим вони встановлюють перелік категорій, які погоджують з місцевими органами влади"

У мерії лише розводять руками. Бо усю державну субвенцію віддали електротранспорту. А у маршрутках витрати за безкоштовний проїзд беруть на себе перевізники. Тому вони і вирішили скоротити список пільговиків. На підприємців, говорять у міському транспортному управлінні, впливу не мають ніякого, бо відсутнє державне регулювання. Власник 4-го маршруту і сам не проти вирішити конфлікт. Хоче, аби  міськрада уклала з ними договір про пільгові перевезення не на словах, а на папері.

Олена Куниця, генеральний директор підприємства (телефоном): "Три з половиною роки не було ніякого договору. Усі перевізники за свої власні кошти. Бо мають якийсь обов’язок перед людьми. І хочуть цим людям допомогти, бо за свої власні кошти перевозили цих пільговиків. А ви ж бачите, які ціни. Просто фактично усі підприємства просто виживають"

Нині у міському бюджеті шукають два мільйони гривень для компенсації перевізникам. Аби ті якнайшвидше відновили пільгові перевезення. Це питання обіцяють розглянути уже на найближчому виконкомі.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись

Коментарі

Вгору