Павло Мосійчук Павло Мосійчук, громадський активіст, один з ініціаторів транспортної реформи в Черкасах

У Черкас була гарна можливість отримати 30 класних тролейбусів з кондиціонерами. Але щось пішло не так…

25 квітня 2019, 12:37

Так вже трапилося, що придбати тролейбус є доволі дорогим задоволенням.  Звичайний тролейбус коштує в межах 4.5-5.5 млн грн, а зчленований («гармошка» - авт.) останні рази купувався в Україні взагалі за 10.95 млн.  

У нашого міста БУЛА хороша можливість отримати 30 класних тролейбусів-«гармошок» з кондиціонерами, пандусами і рештою інших крутих штук абсолютно безкоштовно, або в 10 раз дешевше придбати тролейбуси по мільйону.

У 20-х числах лютого я виявив, що в чудових містах Швейцарії Біль і Базель виводять з експлуатації тролейбуси «Hess swisstrolley 2».

Основними перевагами цих тролейбусів є низькій рівень підлоги в передній частині (в задній він на рівні однієї сходинки - авт.), кондиціонер, алюміній в конструкції (як відомо, алюміній слабо піддається ржавінню - авт.) і аварійний автономний хід від дизель-генератора. Свого часту місто Луцьк хотіло придбати такі тролейбуси по ціні 1 млн/за тролейбус, однак через тиск лобістів і затримку з поставкою нових тролейбусів у Швейцарії закупівля провалилася.

Щодо самих тролейбусів, то стратегічно їх придбання мало б слугувати не лише для збільшення кількості рейсів (ми ж знаємо, що основна проблема -  брак водіїв на черкаському КП - авт.), а для покращення комфорту містян.

На сьогодні місто має 28 класних тролейбусів з низьким рівнем підлоги і 31 тролейбус-«гармошку». Ще 39 тролейбусів - це оті маленькі і старенькі тролейбуси моделі «ЗІУ 682», які, зазвичай, показують, коли мова заходить про поганий стан тролейбусів у нашому місті.

З отриманням цих 30 тролейбусів із Швейцарії тролейбусний парк мав би розібрати тролейбуси «ЗІУ 682» на запчастини для «гармошок», і таким чином місто отримало б тролейбусний парк в якому:

89 тролейбусів на ходу;
58 тролейбусів з низьким рівнем підлоги;
61 тролейбус-«гармошка»;
30 тролейбусів,  які можуть їхати без контактної мережі (швейцарські - авт.).

Звісно, дехто може сказати, що місту потрібні нові тролейбуси, які не були в використанні. Однак, будьмо реалістами - нові тролейбуси вартують чимало, та й немає сенсу витрачати величезні бюджетні кошти на те, що буде стояти більшість часу в тролейбусному парку під парканом.

Свого часу Вінниця для транспортної реформи підписала договір з Швейцарським бюро співробітництва і отримала безкоштовно 130 б/у трамваїв,  які стали візитною карткою міста. Досвід Вінниці могли повторити і ми зі згаданими тролейбусами. Однак після того, як у лютому я відніс в мерію фото тих тролейбусів і розкладку по інших містах Європи, де найближчим часом будуть виводитися з експлуатації хороші тролейбуси, ніяких кроків щодо отримання швейцарських тролейбусів владою міста не було зроблено. На жаль…

Відео тролейбусів, які б могли їздити по вулицях Черкас, зняте у 2018 році, можна глянути ось тут: https://youtu.be/5U8vNKUCWMI.

P.S: Щойно дізнався, що поки Черкаси думали, перших два тролейбуси 15 квітня вже відправили в Сараєво.

Далі буде…

Всі тексти автора
Вгору