Перебудування транспортної системи, впровадження електронних квитків та оперативне відстеження руху транспорту. 23 лютого громадський активіст презентував своє бачення транспортної реформи в Черкасах.
Транспортна система в Черкасах викликає багато нарікань як і у містян, так і у владців. Серед недоліків існуючої системи вказується те, що не можна вирахувати точну кількість пасажирів, які користуються громадським транспортом, пільговиків, кількість одиниць транспорту, яка перебуває на маршруті, відсутність транспорту в нічний час. Також велику проблему в користуванні громадським транспортом мають і люди з інвалідністю — більшість транспортних засобів не мають ніяких умов для їхнього перевезення.
Зважаючи на всі ці недоліки громадський активіст Павло Мосійчук запропонував власне бачення транспортної реформи. Серед інновацій, які він запропонував: створення єдиного комунального підприємства, яке об’єднає всіх перевізників, зміна існуючих маршрутів громадського транспорту та введення єдиного електронного квитка.
— Для того, щоб наш транспорт працював злагоджено — потрібно створити єдиний центр диспетчеризації. Там мають відслідковувати, скільки одиниць транспорту потрібно додати на маршрут, відслідковувати рух транспорту. Також потрібно вводити єдиний електронний квиток, який дасть змогу містянам користуватися можливістю пересадки протягом певного часу, — говорить Павло Мосійчук.
Згідно з його варіантом реформи, планується інтегрувати до системи міських перевезень і приміську зону — надати можливість людям скористатися громадським транспортом в межах одного ж квитка.
— Протягом 70-75 хвилин пасажир зможе скористатися громадським транспортом необмежену кількість разів. Очікувати пересадки доведеться не більше 5 хвилин, — зазначив Павло Мосійчук
У планах цієї реформи і введення єдиного вигляду громадського транспорту, уніфікація зупинок та розміщення на них схем руху транспорту. Нюансом реформи є введення оплати перевізникам оплати не за пасажира, а за кількість рейсів та кілометраж, наявність в транспорті кондиціонерів, використання сучасного транспорту, наявність систем gps-моніторингу.
Електронний квиток, який має впровадитися, має кілька варіантів — транспортна картка, оплата за допомогою банківської картки чи системи Приват24. На період перехідного періоду планується паралельна робота і сучасних систем, і старих разових квитків.
На реалізацію транспортної реформи активіст закладає не менше трьох років. Основний акцент планується робити на розвиток електротранспорту — тролейбусів з запасом руху безконтактної мережі.
В той же самий час вартість впровадження такої реформи залишається невідомою, адже, за словами Павла Мосійчука, для цього потрібно провести додаткові розрахунки.
— Для того, щоб сказати, у скільки точно обійдеться транспортна реформа, потрібно спочатку провести моделювання транспортної системи, щоб ми могли сказати, скільки транспорту буде потрібно. Без математичного моделювання цього сказати ми не можемо, — говорить Павло Мосійсчук
Над розробкою цього проекту реформи працювала команда з 6 чоловік. Серед них: два інженери, два студенти транспортного вишу, спеціаліст зі станадртизації та ще одна людина. Експертної оцінки проект не проходив.
Довідка: в 2012 році на розробку проекту транспортної реформи м.Черкаси фахівцями “Львівської політехніки” було витрачено 30 тисяч гривень. Сама реформа не відбулася, оскільки зустріла спротив з боку перевізників та нерозуміння з боку містян.
Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram