Павло Мосійчук Павло Мосійчук, громадський активіст, один з ініціаторів транспортної реформи в Черкасах

Що відрізняє підприємства електротранспорту Запоріжжя, Чернівців і Черкас

22 травня 2019, 16:26

У четвер та п'ятницю перебував у відрядженні в містах Дніпро і Запоріжжя. Ціллю відрядження у Дніпрі був огляд б/у тролейбусів для міста Запоріжжя та нових тролейбусів з автономним ходом, ціллю відрядження у Запоріжжя - дізнатися, яким чином місцевий електротранс придбав б/у тролейбуси і як взагалі вони наважилися першими в Україні придбати тролейбуси Van Hool. Однак зараз буде не про самі тролейбуси, а про дещо більш важливе - підхід до справи.

У четвер у Дніпрі проходив випробування один з чотирьох тролейбусів з автономним ходом для міста Чернівці, і якраз в той день в Дніпрі була делегація з цього міста, з якою вдалося поспілкуватися.

У цьому році Чернівці, крім нових тролейбусів із Дніпра, першими в Україні придбали 10 б/у тролейбусів HESS. На запитання, чому це місто купує б/у тролейбуси, а не тільки нове, керівник Чернівецького електротрансу відповів доволі цікаво:

"Мені треба конкурувати з маршрутками, мені треба, щоб люди їздили зручним транспортом. Для конкуренції із маршрутками ми купуємо тролейбуси з автономним ходом і відкриваємо нові маршрути. Для того, щоб люди зручно пересувалися центром - ми купили б/у тролейбуси із Швейцарії".

У Запоріжжі було ще цікавіше - на мої питання: як Запоріжжя наважилося купувати тролейбуси, які ще ніхто не використовував в Україні, де вони братимуть запчастини і як вони справлятимуться з чотирма кондиціонерами, які є в салоні тих б/у тролейбусів, що вони купуватимуть (наявність такої кількості кондиціонерів працівники черкаського тролейбусного визнали як недолік) вони відповіли наступне:

"Кожен тролейбус на лінії - це наша виручка. У нас поки немає коштів, щоб купувати багато нових, але ми хочемо возити наших пасажирів. Щодо запчастин - то є інтернет, є договори на Прозоро, є підприємці і є люди, які відповідають за закупівлі. Це не проблема. Наявність кондиціонерів - великий "+". У нас тролейбуси Škoda 90-х років мають робочий кондиціонер, люди на зупинках часто чекають саме на них, і вже за тиждень ми закінчуємо обслуговування кондиціонерів і люди їхатимуть в комфорті".

Якось так....

Мотивація, бажання працювати для міста і його мешканців кардинально відрізняє підприємства електротранспорту Запоріжжя, Чернівців і, на жаль, Черкас. Поки інші міста купують комфортну техніку з Європи, в Черкасах певні "товариші", які, схоже, бояться іти на ефір і говорити з громадою, передають мені: "Якщо купити ті тролейбуси, то буде сам на них їздити".

Отак і живемо. Отак і маємо інтервал тролейбуса в 135 хвилин, духоту влітку і холод взимку.

Всі тексти автора
Вгору